Sory, że o puszcze ale może ktoś pomoże.
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Sory, że o puszcze ale może ktoś pomoże.
Wiem, że to forum motocyklistów i o motocyklach ale mam pewien problem.
Posiadam Golfa Mk3 1.9TDI z 1997r. przebieg 200,000km.
Auto ostatnio mi dziwnie chodzi nawet gdy jest ciepły czasami tak jak by chodził tylko na 3cylindry strasznie wtedy go trzęsie i okropnie kopci na biało. Wbicie biegu i puszczenie sprzęgła wtedy powoduje natychmiastowe unieruchomienie auta. Czasami odpala ładnie chodzi równo jednak nadal kopci okropnie trzeba się przejechać z 2kilometry by chodził jak należy.
Kolejnym problemem jest to, że na 4 i 5 biegu "wiesza się?" na 3tyś obrotach trzeba mu wtedy puścić gazu i jeszcze raz dodać by rozpędzał się co bardzo przeszkadza np przy wyprzedzaniu.
Może ktoś wie co może być tego przyczyną? Auto miało wymieniany olej oraz filtr oleju i paliwa. Może to przez świece?
Posiadam Golfa Mk3 1.9TDI z 1997r. przebieg 200,000km.
Auto ostatnio mi dziwnie chodzi nawet gdy jest ciepły czasami tak jak by chodził tylko na 3cylindry strasznie wtedy go trzęsie i okropnie kopci na biało. Wbicie biegu i puszczenie sprzęgła wtedy powoduje natychmiastowe unieruchomienie auta. Czasami odpala ładnie chodzi równo jednak nadal kopci okropnie trzeba się przejechać z 2kilometry by chodził jak należy.
Kolejnym problemem jest to, że na 4 i 5 biegu "wiesza się?" na 3tyś obrotach trzeba mu wtedy puścić gazu i jeszcze raz dodać by rozpędzał się co bardzo przeszkadza np przy wyprzedzaniu.
Może ktoś wie co może być tego przyczyną? Auto miało wymieniany olej oraz filtr oleju i paliwa. Może to przez świece?
- <borut>
- Bywalec
- Posty: 619
- Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51
Nah, no wiec tak - swiece, zapomnij
To jest diesel :>
TDi w przeciwienstwie np do mojego monstera, odpalaja w polowie suwu wiec to nie robi roznicy, spalanie masz w tloku a nie w komorze i swiece niepotrzebne
Wyglada jakby sterownik silnika wszedl w tryb awaryjny _i_lub_ polecial przeplywomierz. Napisz pls do mnie na gadu / maila to Ci napisze co i jak masz zrobic, bo takowa audice robilem niejednokrotnie
To jest diesel :>
TDi w przeciwienstwie np do mojego monstera, odpalaja w polowie suwu wiec to nie robi roznicy, spalanie masz w tloku a nie w komorze i swiece niepotrzebne
Wyglada jakby sterownik silnika wszedl w tryb awaryjny _i_lub_ polecial przeplywomierz. Napisz pls do mnie na gadu / maila to Ci napisze co i jak masz zrobic, bo takowa audice robilem niejednokrotnie
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
niekoniecznie
W TDikach paliwo podawane jest z nastawnika jedynie na wtryskiwacz pilotujacy, reszte wylicza komputer w oparciu o dane z pilotujacego. Nastawnik dawki owszem, moze szwankowac ale nie sadze zeby tak to sie objawialo.
Po pierwsze, przy nastawniku mamy blad na desce rozdzielczej. Powinien pokazac kontrolka ze jest w trybie awaryjnym. uszkodzenie przeplywomierza badz sterowania turbiawa moze objawiac sie nie isciem auta. Welde fabrycznego programu, tak wlasnie do 3 tysi i do 3-4 biegu powinien jakos isc i pozniej juz nidyrydy.
Jednakze jesli polecialo sterowanie geometria turbiawy, znaczy ze recyrkulacje szlag trafil i kopci Ci na tirbiawke, czyli serwo nie domyka rury :]
Napisz serio mail/gg powiem Ci co masz zrobic zeby wyeliminowac poszczegolne rzeczy jak nie masz VAGa i kabla serwisowego. Wogole polecam zakup za 60 zeta kabla vagowskiego i zrobienie testu silnika i podezespolow, ladnie po polsku nawet (jak podgrasz kody bledow) bedziesz mial wyjasnione co jest nie teges.
W TDikach paliwo podawane jest z nastawnika jedynie na wtryskiwacz pilotujacy, reszte wylicza komputer w oparciu o dane z pilotujacego. Nastawnik dawki owszem, moze szwankowac ale nie sadze zeby tak to sie objawialo.
Po pierwsze, przy nastawniku mamy blad na desce rozdzielczej. Powinien pokazac kontrolka ze jest w trybie awaryjnym. uszkodzenie przeplywomierza badz sterowania turbiawa moze objawiac sie nie isciem auta. Welde fabrycznego programu, tak wlasnie do 3 tysi i do 3-4 biegu powinien jakos isc i pozniej juz nidyrydy.
Jednakze jesli polecialo sterowanie geometria turbiawy, znaczy ze recyrkulacje szlag trafil i kopci Ci na tirbiawke, czyli serwo nie domyka rury :]
Napisz serio mail/gg powiem Ci co masz zrobic zeby wyeliminowac poszczegolne rzeczy jak nie masz VAGa i kabla serwisowego. Wogole polecam zakup za 60 zeta kabla vagowskiego i zrobienie testu silnika i podezespolow, ladnie po polsku nawet (jak podgrasz kody bledow) bedziesz mial wyjasnione co jest nie teges.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Może być też tak jak mówi Simsnow ,że sterowanie turbo jest uszkodzone .
Przeważnie pada zaworek N75, jeżeli to wersja 110 KM to mogły sie zapiec "kierownice turbiny" może być tak że ci przeładowuje.
Tak czy inaczej Vag ci jest potrzebny.
Aby sprawdzić nastawnik ,musisz podłączyć vaga i zobaczyć czy dawka paliwa jest stała , nie może się wahać ( prawidłowa dawka to 4.6 czegoś tam)
Polecam ci to forum
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewforu ... b72f9750ad
w dziale SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY są dwa podwieszone tematy odnośnie diagnostyki TDI . Jeżeli jesteś w miarę kumaty z mechaniki to sam se poradzisz , a jak nie to odpuść sobie i wstaw auto do warsztatu.
Jeżeli chodzi o recylkulacje czyli EGR to możesz to zaślepić. Dla ciebie i twojego auta to nie jest potrzebne , tylko dla zielonych:)
Przeważnie pada zaworek N75, jeżeli to wersja 110 KM to mogły sie zapiec "kierownice turbiny" może być tak że ci przeładowuje.
Tak czy inaczej Vag ci jest potrzebny.
Aby sprawdzić nastawnik ,musisz podłączyć vaga i zobaczyć czy dawka paliwa jest stała , nie może się wahać ( prawidłowa dawka to 4.6 czegoś tam)
Polecam ci to forum
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewforu ... b72f9750ad
w dziale SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY są dwa podwieszone tematy odnośnie diagnostyki TDI . Jeżeli jesteś w miarę kumaty z mechaniki to sam se poradzisz , a jak nie to odpuść sobie i wstaw auto do warsztatu.
Jeżeli chodzi o recylkulacje czyli EGR to możesz to zaślepić. Dla ciebie i twojego auta to nie jest potrzebne , tylko dla zielonych:)
- _BARTEK_
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 5/11/2008, 20:24
- Lokalizacja: BIAŁYSTOK
-
palgumeniedusze - Stały bywalec
- Posty: 1295
- Dołączył(a): 9/11/2007, 22:48
- Lokalizacja: WLKP
Wrrrrr k*** no mac bana chcesz, SIMON, tak mam na imie, SIMON, kapishi?
To raz, dwa - recyrkulacja jest w modelu od 96 ;] I mozna zaslepic, ale wtedy silnik dluzej sie grzeje, czyli pracuje w nieoptymalnych warunkach. Ja bym zostawil jesli dziala, bo jesli nie dziala to nagar pojdzie na turbine i przestana dzialac kierownice i bedzie niedoladowany.
VAG pokaze dawke paliwa na kontrolnym jego wariacje na innych oraz nastawy zaprogramowane w komputerze
Btw, bez insynuacji ze na pewno zawory albo na pewno wtryski Czysta glupota, silnik jest tak dobrze znany i softu jest tyle ze styka po prostu odczytac silnik bez fantazjowania i szamanstwa. Badz co badz wlansie przez szamanstwo gusła i gówniarzy tdi`ki sa tak zajezdzane jak sa
Viaken.pl - > Interface diagnostyczne -> VAG
Konwerter + Kabel 52 zeta, nowy VAG USB -> 70 zeta czyli tyle ile jedna wizyta na odczycie w serwisie To po prostu trzeba miec, szczegolnie wlasnie w tdi`ku ktorych jest duzo i kazdy mechanik na ucho bedzie Ci sprawdzal, a tak masz kody bledow i mowisz co ma zrobic bez guseł
To raz, dwa - recyrkulacja jest w modelu od 96 ;] I mozna zaslepic, ale wtedy silnik dluzej sie grzeje, czyli pracuje w nieoptymalnych warunkach. Ja bym zostawil jesli dziala, bo jesli nie dziala to nagar pojdzie na turbine i przestana dzialac kierownice i bedzie niedoladowany.
VAG pokaze dawke paliwa na kontrolnym jego wariacje na innych oraz nastawy zaprogramowane w komputerze
Btw, bez insynuacji ze na pewno zawory albo na pewno wtryski Czysta glupota, silnik jest tak dobrze znany i softu jest tyle ze styka po prostu odczytac silnik bez fantazjowania i szamanstwa. Badz co badz wlansie przez szamanstwo gusła i gówniarzy tdi`ki sa tak zajezdzane jak sa
Viaken.pl - > Interface diagnostyczne -> VAG
Konwerter + Kabel 52 zeta, nowy VAG USB -> 70 zeta czyli tyle ile jedna wizyta na odczycie w serwisie To po prostu trzeba miec, szczegolnie wlasnie w tdi`ku ktorych jest duzo i kazdy mechanik na ucho bedzie Ci sprawdzal, a tak masz kody bledow i mowisz co ma zrobic bez guseł
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
indeeeed ;] Wogole w 80tkach bylo tez quattro i jak odstawi Cie stare sponiewierane, paskudne A80 ze zderzakiem na trytkach to wiedz ze to jest wlasnie potega audi quattro
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
simonw napisał(a):indeeeed ;] Wogole w 80tkach bylo tez quattro i jak odstawi Cie stare sponiewierane, paskudne A80 ze zderzakiem na trytkach to wiedz ze to jest wlasnie potega audi quattro
Miałem Audi z napędem Quattro i nawet miało 300 KM , ogólnie daje rade.
Dzisiaj pierwszy raz wyjechałem swoją CBR 600 RR i powiem że na moto jest lepsza zabawa
Niestety w starych kondonach B4 80 w dizlu nie było tego zajebistego napędu.
- _BARTEK_
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 5/11/2008, 20:24
- Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości