Zobacz wątek - Sory, że o puszcze ale może ktoś pomoże.
NAS Analytics TAG

Sory, że o puszcze ale może ktoś pomoże.

O wszystkim
_________

Sory, że o puszcze ale może ktoś pomoże.

Postprzez <borut> » 13/3/2009, 22:24

Wiem, że to forum motocyklistów i o motocyklach ale mam pewien problem.
Posiadam Golfa Mk3 1.9TDI z 1997r. przebieg 200,000km.
Auto ostatnio mi dziwnie chodzi nawet gdy jest ciepły czasami tak jak by chodził tylko na 3cylindry strasznie wtedy go trzęsie i okropnie kopci na biało. Wbicie biegu i puszczenie sprzęgła wtedy powoduje natychmiastowe unieruchomienie auta. Czasami odpala ładnie chodzi równo jednak nadal kopci okropnie trzeba się przejechać z 2kilometry by chodził jak należy.
Kolejnym problemem jest to, że na 4 i 5 biegu "wiesza się?" na 3tyś obrotach trzeba mu wtedy puścić gazu i jeszcze raz dodać by rozpędzał się co bardzo przeszkadza np przy wyprzedzaniu.
Może ktoś wie co może być tego przyczyną? Auto miało wymieniany olej oraz filtr oleju i paliwa. Może to przez świece?
<borut>
Bywalec
 
Posty: 619
Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51


Postprzez simonw » 13/3/2009, 23:03

Nah, no wiec tak - swiece, zapomnij ;)
To jest diesel :>

TDi w przeciwienstwie np do mojego monstera, odpalaja w polowie suwu wiec to nie robi roznicy, spalanie masz w tloku a nie w komorze i swiece niepotrzebne :)

Wyglada jakby sterownik silnika wszedl w tryb awaryjny _i_lub_ polecial przeplywomierz. Napisz pls do mnie na gadu / maila to Ci napisze co i jak masz zrobic, bo takowa audice robilem niejednokrotnie :)
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez _BARTEK_ » 13/3/2009, 23:11

Masz do zrobienia nastawnik dawki paliwa. Nowy 1400 zł. Regeneracja 350 zł.
Objawy - faujące wolne obroty obroty , szarpie podczas jazdy.
_BARTEK_
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5/11/2008, 20:24
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Postprzez simonw » 13/3/2009, 23:49

niekoniecznie :)

W TDikach paliwo podawane jest z nastawnika jedynie na wtryskiwacz pilotujacy, reszte wylicza komputer w oparciu o dane z pilotujacego. Nastawnik dawki owszem, moze szwankowac ale nie sadze zeby tak to sie objawialo.

Po pierwsze, przy nastawniku mamy blad na desce rozdzielczej. Powinien pokazac kontrolka ze jest w trybie awaryjnym. uszkodzenie przeplywomierza badz sterowania turbiawa moze objawiac sie nie isciem auta. Welde fabrycznego programu, tak wlasnie do 3 tysi i do 3-4 biegu powinien jakos isc i pozniej juz nidyrydy.

Jednakze jesli polecialo sterowanie geometria turbiawy, znaczy ze recyrkulacje szlag trafil i kopci Ci na tirbiawke, czyli serwo nie domyka rury :]

Napisz serio mail/gg powiem Ci co masz zrobic zeby wyeliminowac poszczegolne rzeczy jak nie masz VAGa i kabla serwisowego. Wogole polecam zakup za 60 zeta kabla vagowskiego i zrobienie testu silnika i podezespolow, ladnie po polsku nawet (jak podgrasz kody bledow) bedziesz mial wyjasnione co jest nie teges.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez mar111cin » 14/3/2009, 20:01

wode bierze, panie wode bierze ;P

PS ten temat przed wyczyszczeniem był znacznie ciekawszy :lol:
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez _BARTEK_ » 14/3/2009, 20:17

Może być też tak jak mówi Simsnow ,że sterowanie turbo jest uszkodzone .
Przeważnie pada zaworek N75, jeżeli to wersja 110 KM to mogły sie zapiec "kierownice turbiny" może być tak że ci przeładowuje.
Tak czy inaczej Vag ci jest potrzebny.
Aby sprawdzić nastawnik ,musisz podłączyć vaga i zobaczyć czy dawka paliwa jest stała , nie może się wahać ( prawidłowa dawka to 4.6 czegoś tam)
Polecam ci to forum
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewforu ... b72f9750ad
w dziale SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY są dwa podwieszone tematy odnośnie diagnostyki TDI . Jeżeli jesteś w miarę kumaty z mechaniki to sam se poradzisz , a jak nie to odpuść sobie i wstaw auto do warsztatu.
Jeżeli chodzi o recylkulacje czyli EGR to możesz to zaślepić. Dla ciebie i twojego auta to nie jest potrzebne , tylko dla zielonych:)
_BARTEK_
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5/11/2008, 20:24
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Postprzez Kurt » 14/3/2009, 21:23

W TDI z 97 już był EGR? Może to wtryski padają już. Jak to taki leciwy dizelek to bym postawił, że ma sporo więcej niż 200kkm i mogło się już co nieco popsuć.
Avatar użytkownika
Kurt
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez palgumeniedusze » 14/3/2009, 22:12

pompa paliwa....albo wtryskiwacze.....!!
habba babba!
Avatar użytkownika
palgumeniedusze
Stały bywalec
 
Posty: 1295
Dołączył(a): 9/11/2007, 22:48
Lokalizacja: WLKP

Postprzez simonw » 14/3/2009, 22:19

Wrrrrr k*** no mac bana chcesz, SIMON, tak mam na imie, SIMON, kapishi?

To raz, dwa - recyrkulacja jest w modelu od 96 ;] I mozna zaslepic, ale wtedy silnik dluzej sie grzeje, czyli pracuje w nieoptymalnych warunkach. Ja bym zostawil jesli dziala, bo jesli nie dziala to nagar pojdzie na turbine i przestana dzialac kierownice i bedzie niedoladowany.

VAG pokaze dawke paliwa na kontrolnym jego wariacje na innych oraz nastawy zaprogramowane w komputerze :)

Btw, bez insynuacji ze na pewno zawory albo na pewno wtryski :D Czysta glupota, silnik jest tak dobrze znany i softu jest tyle ze styka po prostu odczytac silnik bez fantazjowania i szamanstwa. Badz co badz wlansie przez szamanstwo gusła i gówniarzy tdi`ki sa tak zajezdzane jak sa :)


Viaken.pl - > Interface diagnostyczne -> VAG

Konwerter + Kabel 52 zeta, nowy VAG USB -> 70 zeta czyli tyle ile jedna wizyta na odczycie w serwisie :) To po prostu trzeba miec, szczegolnie wlasnie w tdi`ku ktorych jest duzo i kazdy mechanik na ucho bedzie Ci sprawdzal, a tak masz kody bledow i mowisz co ma zrobic bez guseł :)
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Kurt » 14/3/2009, 22:59

A to sorki, nie wiedziałem że ma już EGR, a wydawałoby się że to taka stara i nienowoczesna konstrukcja:p
Avatar użytkownika
Kurt
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez _BARTEK_ » 14/3/2009, 23:25

Egr był już w silniku 1Z czyli pierwsze TDI (90 KM) , który siedział już w starych Audi 80 B4 bodajże od 91r.
_BARTEK_
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5/11/2008, 20:24
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Postprzez simonw » 15/3/2009, 02:38

indeeeed ;] Wogole w 80tkach bylo tez quattro i jak odstawi Cie stare sponiewierane, paskudne A80 ze zderzakiem na trytkach to wiedz ze to jest wlasnie potega audi quattro :)
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez skwy » 15/3/2009, 03:22

Jaki to model silnika?
Z bezpośrednim wtryskiem czy z komorą wirową?
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Wilku111 » 15/3/2009, 09:33

Wrrrrr k*** no mac bana chcesz, SIMON, tak mam na imie, SIMON, kapishi?


SimsonW :lol: :lol: [/list]
moje największe hobby to alkohol i masturbacja
Avatar użytkownika
Wilku111
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 985
Dołączył(a): 26/8/2007, 13:33
Lokalizacja: Wołomin

Postprzez _BARTEK_ » 15/3/2009, 21:00

simonw napisał(a):indeeeed ;] Wogole w 80tkach bylo tez quattro i jak odstawi Cie stare sponiewierane, paskudne A80 ze zderzakiem na trytkach to wiedz ze to jest wlasnie potega audi quattro :)


Miałem Audi z napędem Quattro i nawet miało 300 KM , ogólnie daje rade.
Dzisiaj pierwszy raz wyjechałem swoją CBR 600 RR i powiem że na moto jest lepsza zabawa :)

Niestety w starych kondonach B4 80 w dizlu nie było tego zajebistego napędu.
_BARTEK_
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5/11/2008, 20:24
Lokalizacja: BIAŁYSTOK



Powrót do Hydepark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na gr