Prawidłowa pozycja kierowcy tor.
Prawidłowa pozycja kierowcy tor.
Witam. Poszukuję informacji o zasadach dotyczących ułożenia ciała na motocyklu podczas jazdy na torze.
Szarpnąłem się na konsole podnóżków z możliwością regulowania ich położenia. Nie wiem jakimi zasadami się kierować przy ich ustawieniu.
Byłbym wdzięczny za wskazówki, bądż podanie linków w tym temacie.
Szarpnąłem się na konsole podnóżków z możliwością regulowania ich położenia. Nie wiem jakimi zasadami się kierować przy ich ustawieniu.
Byłbym wdzięczny za wskazówki, bądż podanie linków w tym temacie.
RN 12
- Vinci_
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 8/2/2009, 23:04
- Lokalizacja: Kielce
lol ciężko odpowiedzieć na to pytanie, kierowcy zawodowi często organizują testy, które pozwolą na odpowiednie ustawienie podnóżków, dźwigni, manetek kiery... Jaką zasadą się kierują hmm na pewno komfortem, a także optymalną pozycją, która pozwala zawodnikowi na osiąganie optymalnych rezultatów. Tak o ciężko powiedzieć, jaka to będzie pozycja, bo jak wspomniałem takie wątpliwości rozwikłać mogą jedynie próby/testy. Zrób tak żeby było dobrze komfortowo.
Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
poczytaj sobie ten temat, powinienes cos znalezc. sa tam tez linki do roznych filmow.
about8666.html&highlight=
about8666.html&highlight=
-
marky - Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 21/4/2007, 22:07
Dzięki za przydatne informacje.
Widziałem na różnych zdjęciach z zawodów, różne pozycje zawodników. Niektórzy siedzą dość wysoko, inni leżą niemal na baku. Niektorzy siedzą bliżej, inni dalej baku.
Czy wg. Was jest to związane z wygodą, czy ze świadomym wpływem na środek ciężkości zawodnika i maszyny?
Pozdr.
Widziałem na różnych zdjęciach z zawodów, różne pozycje zawodników. Niektórzy siedzą dość wysoko, inni leżą niemal na baku. Niektorzy siedzą bliżej, inni dalej baku.
Czy wg. Was jest to związane z wygodą, czy ze świadomym wpływem na środek ciężkości zawodnika i maszyny?
Pozdr.
RN 12
- Vinci_
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 8/2/2009, 23:04
- Lokalizacja: Kielce
Znalazłem w temacie "zejście na klano" ( Dzięki Marky) taki fajny materiał o wpływie ułożenia ciała w zakręcie na środek ciężkości. Brakuje mi wiedzy na temat osi podłużnej (kiedy trzymać ciało bliżej, a kiedy dalej baku- czyli jak i kiedy rozłożyć obciążenie przedniego i tylnego koła).
Będę wdzięczny za info.
Pozdr.
Będę wdzięczny za info.
Pozdr.
- Załączniki
-
- kneedown[1].jpg
- (93.69 KiB) Pobrane 2346 razy
RN 12
- Vinci_
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 8/2/2009, 23:04
- Lokalizacja: Kielce
Konig napisał(a):Podczas hamowania przesuwasz tyłek maxymalnie do tyłu
Taka rada. Jesli nie wiesz to lepiej sie nie wypowiadac..
Jest wlasnie na odwrot. Jezdzac nie jezdzimy jajami przy baku! Nie trzeba sie odsuwac na maxa do tylu, ale musi byc wolne miejsce. A to miejsce jest wlasnie po to, by przy hamowaniu przysuwac sie do niego 'wbijajac nogi w dol' tak by nie opierac ciezaru na kierownicy.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu
-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
Kurde, a kto myśli o pozycji podczas hamowania, robi się to odruchowo. MadboY, a to że się przesuwamy do baku, to nie jest owoc samego hamowania, wciska nas do przodu? Miałem kiedyś mocne hamowanie, w trakcie którego najechałem na wybój... tak mnie jaja bolały, że masakra (przyje*** o bak właśnie)
Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
Traperoso - tu nie chodzi o myslenie o prawidlowej pozycji, a o to zeby wyrobic sobie prawidlowe nawyki. To wszystko po to by jezdzic swiadomie, a nie bo akurat tak wyszlo. Tak wiec znam liczna grupe motocyklistow, ktora stara sie (to wcale nie jest takie proste) trzymac ta pozycje
Co do przysuwania sie jajami do baku podczas hamowania. To oczywiscie jest spowodowane sila jaka dziala na czlowieka w tym momencie. Kwestia jest taka, ze trzeba ta sile odpowiednio skierowac (nogami) w dol, a nie oprzec sie na kierownicy.
Co do przysuwania sie jajami do baku podczas hamowania. To oczywiscie jest spowodowane sila jaka dziala na czlowieka w tym momencie. Kwestia jest taka, ze trzeba ta sile odpowiednio skierowac (nogami) w dol, a nie oprzec sie na kierownicy.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu
-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
Dokładnie, w większości błąd polega na tym. Że trzymasz się motocykla rękami.
Oczywiście jakoś trzymać się trzeba przy takim przeciążeniu bo inaczej spadniesz.
A trzymać się trzeba udami, dla tego musisz się przysunąć do baku i dla tego lepiej się jeździ w skórzanych spodniach.
Oczywiście jakoś trzymać się trzeba przy takim przeciążeniu bo inaczej spadniesz.
A trzymać się trzeba udami, dla tego musisz się przysunąć do baku i dla tego lepiej się jeździ w skórzanych spodniach.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
MadboY napisał(a):Konig napisał(a):Podczas hamowania przesuwasz tyłek maxymalnie do tyłu
Taka rada. Jesli nie wiesz to lepiej sie nie wypowiadac..
Jest wlasnie na odwrot. Jezdzac nie jezdzimy jajami przy baku! Nie trzeba sie odsuwac na maxa do tylu, ale musi byc wolne miejsce. A to miejsce jest wlasnie po to, by przy hamowaniu przysuwac sie do niego 'wbijajac nogi w dol' tak by nie opierac ciezaru na kierownicy.
I teraz jest problem kogo słuchać...
Ciebie, czy instruktora z TV?
- Konig
- Świeżak
- Posty: 433
- Dołączył(a): 14/8/2008, 20:21
- Lokalizacja: Triocity
Jak w zeszłym roku byłem na szkoleniu w Szkole Jazdy Suzuki to mi tłumaczyli że podczas hamowania należy odciążyć ręce zapierając się nogami o bak i podnóżki co przy odsuniętym tyłku jest ciężko wykonać..
http://bikepics.com/members/reddie/ (otwórz link)
-
Redd - Świeżak
- Posty: 312
- Dołączył(a): 27/8/2007, 23:40
- Lokalizacja: Gdańsk
cichy napisał(a):A trzymać się trzeba udami, dla tego musisz się przysunąć do baku i dla tego lepiej się jeździ w skórzanych spodniach.
aaa czaje teraz, to ja tak robiÄ™ ^^
MadBoy po prostu do końca nie zczaiłem o co chodzi. Dzięks za rady.
P.S. Konig, to na rowerze się przesówa ciało do tyłu, żeby opuźnić moment kiedy tylnie koło zacznie się unosić oraz wzmocnić hamowanie tylnim póki jest na ziemi. Jak wiadomo wypadkowe siły w motocyklu (no może w niektórych) podczas hamowania nie podnoszą samoczynnie dupy na stoppala. Jestem przekonany, że Panowie wyżej dobrze prawią.
Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
-
Dominik_YZF - Bywalec
- Posty: 664
- Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
- Lokalizacja: 3City
etiopczyk napisał(a):a co z tymi wszystkimi kolesiami z moto gp, coto rozszerzaja (?) kolana maxymalnie do zewnatrz podczas hamowania?
To jest cala sekwencja. Najpiew sile kieruja w dol nogami tak jak to wczesniej opisalem, a potem ciagle trzymajac sklejone zawieszenie na nowo odsuwaja sie od baku, otwieraja z biodra wysuwajac kolano do wewnetrznej zakretu po czym nastepuje wejscie w zakret, ktorego pokonanie tez jest scisle okreslone (praca gazem i hamulcem).
edit: Ale tu nie ma co pisac. Trzeba pocwiczyc pod okiem dobrego trenera, a ja takim nie jestem i nie czuje sie kompetentny by udzielac takich rad. Szczegolnie ze sam sie dopiero ucze i jeszcze sporo przede mna.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu
-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
[quote="MadboY"]... Tak wiec znam liczna grupe motocyklistow, ktora stara sie (to wcale nie jest takie proste) trzymac ta pozycje
MadboY... a nie wiesz skąd wspominana przez Ciebie grupa motocyklistów wie jak prawidłowa pozycja powinna wyglądać? Tak, żeby było wiadomo na co zwrócić uwagę podczas trenowania...
Pozdr.
MadboY... a nie wiesz skąd wspominana przez Ciebie grupa motocyklistów wie jak prawidłowa pozycja powinna wyglądać? Tak, żeby było wiadomo na co zwrócić uwagę podczas trenowania...
Pozdr.
RN 12
- Vinci_
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 8/2/2009, 23:04
- Lokalizacja: Kielce
Wiem Wszyscy ci ludzie chodzili na kursy doszkalajace do ProMotor'a gdzie jest taki jeden trener, ktory na prawde uczy swiadomej jazdy. Wiem po sobie i znajomych. Wczesniej nie wierzylem w istnienie prawdziwych kursow pod tym katem. Jak sie szczesliwie okazalo, bylem w bledzie.
http://www.pro-motor.pl/node/30
Z poczatku nie chcialem tego pisac, zeby nie wyszlo ze wszystko pisze dla reklamy. Ale jak juz mnie pociagnales za jezyk to pisze.
http://www.pro-motor.pl/node/30
Z poczatku nie chcialem tego pisac, zeby nie wyszlo ze wszystko pisze dla reklamy. Ale jak juz mnie pociagnales za jezyk to pisze.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu
-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości