No czytam i żal d... ściska od wypowiedzi. Najpierw trzeba wiedzieć po co to skonstruowano i do czego .Potem dowiedzieć się o parametry i spalanie .
Po pierwsze jeżeli kupimy jakikolwiek motorower z silnikiem do 50 cm to bez przeróbek też może toto jeździć tylko 40-45km/h . Co oczywiście jest bzdurą bo mopedy mają tak wyśrubowaną moc że niektóre przekraczają zaczarowaną granicę 50 km/h i to czasami bez przeróbek . O przeróbkach nie wspomnę bo wtedy można i zdecydowanie większe prędkości osiągnąć . Mikro-auta tak zwane kwadrycykle zaczęto produkować we Francji jakieś 30 lat temu i roczna produkcja firm AIXAM, BELLIER , MIRCROCAR , LIGIER itp i produkcja wynosi grubo ponad 120 tys aut rocznie . Waga pojazdów to zaledwie 350 kg , posiadają stalową ramę aby przeszły crasch-testy do prędkości 40 km/h . Mają wszystko to co mają "dorosłe" auta . Więc praktycznie niczym się nie różnią . Francuzi wymyślili je po to aby zmniejszyć ilość wypadków śmiertelnych wśród młodych ludzi i jako samochodziki dla wszystkich co lecą na zakupy lub do roboty na odległość do 10-20 km w ruchu miejskim. I okazało się to złotym strzałem . przy silniku 50 cm auto ma moc obecnie 5 KW - 7 KM . co spokojnie rozpędza to autko do 50 a nawet 60 km/h " mimo że ograniczenie jest do 45" . Autka posiadają automatyczną skrzynię biegów - tak zwany odśrodkowy napęd przez przekładnię pasową . proste ale bardzo funkcjonalne . dwa pedały . gaz i hamulec . Pojemność bagażnika jak w Smarcie a niektóre modele większą niż w maluchu . No i spalanie 2.8-3 l/100 PB lub 2.5-2,8 ON . No i zaleta , jadę tym w deszczu i w zimie , w pogodzie i niepogodzie . We Francji po 20 latach użytkowania tych aut sporządzono ile rocznie procentowo ginie kierowców w normalnych autach, motocyklach, skuterach , motorowerach , rowerach i mikro-autach . I jak wam się wydaje ile dawców nerek jest w mikro-autach ??? . 0,2 % !!!! . a na samych rowerach ponad 4,6 % . o motorowerach i skuterach nie wspomnę bo jest tego ponad 16 % ofiar śmiertelnych rocznie we Francji.
http://www.aixam.com/securite.php.
Stwierdzono że młodzież która mając 15 lat jeżeli może jeździć mikrosamochodem to do wieku 18 lat po 4 latach jazd kiedy robi prawdziwe prawo jazdy, potrafi już bardzo dobrze poruszać się po drogach samochodem , przez co stwierdzono drastyczne zmniejszenie się ofiar śmiertelnych młodzieży w normalnych autach " bo już się wyszumi i wie czym śmierdzi wypadek drogowy". Poza tym wpaść do rowu lub zderzyć się z drzewem motorowerem jest zdecydowanie mniej bezpiecznie niż samochodem z stalową klatką. Oczywiście wiem co to jazda motorowerem czy skuterem i niestety jest zdecydowanie przyjemniejsza niż jazda kwadrycyklem . ale... kilka razy zajechałem moim "MATCHBOXEM" na plac gdzie jeździli motorowerzyści i skuterowcy i zapewniam was że zainteresowanie ich było gigantyczne , a zazdrość niekłamana i żal że nie ma w Polsce żadnego importera a tylko można ściągnąć poprzez prywatny import. Poza tym jak syn jedzie do gimnazjum swoim samochodzikiem to zapewniam was że zazwyczaj widzę że dziewczyny na drugim siedzeniu jadą, i nie wiem dlaczego ale na drodze zazwyczaj bez problemu biorę wszystkie nieprzerabiane skutery i mopedy, a miło je wyprzedzać w deszczu i widzieć zgarbionego , przemokniętego kierowcę motoroweru czy skutera. Dlatego zanim stwierdzicie że to jest pojazd bez sensu to trzeba się zastanowić jak i do czego go chcemy użytkować .