Zobacz wątek - Ceramizery w motocyklu ??
NAS Analytics TAG

Ceramizery w motocyklu ??

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Ceramizery w motocyklu ??

Postprzez twardy-99 » 7/12/2008, 19:57

Dzisiaj odwiedził mnie wujek który zalał do swojej Ibizy taki specyfik i jest usatysfakcjonowany jego działaniem - silnik na zimno łatwiej pali spadła temperatura w czasie jazdy po mieście i spalanie o jakieś 0,4l. Jak dla mnie bomba :)
Od razu nasunęła mi się taka myśl " a może by tak do mojej Kawy zalać ? ". No ale tam jest mokre sprzęgło.... hmmmm
Wczytałem się troszkę w to co pisze na stronie producent i inni urzytkownicy. http://www.ceramizer.pl/content/view/34/55/
no i jestem prawie przekonany - potrzebuje do pełni szczęścia opinii motocyklistów którzy skorzystali z tego cud ceramizera :)
twardy-99
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 28/3/2008, 21:29
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez LukasBST » 7/12/2008, 20:44

Sam sobie odpowiedziales wlasciwie,mysle ze taki wynalazek moze wiecej szkody narobic niz przyszlo by ci z niego oszczednosci,a sprzeglo to swoja droga.
Sracz 600
Avatar użytkownika
LukasBST
Świeżak
 
Posty: 343
Dołączył(a): 8/4/2007, 10:04


Postprzez twardy-99 » 7/12/2008, 20:48

W załączniku podałem link do stronki gdzie producent twierdzi, iż można to zastosować to nawet w silnikach z mokrym sprzęgłem - a właściwie nie producent tylko autor artykułu w gazecie. Napisałem e- mail do tej firmy i czekam na odpowiedź w tej kwestii
twardy-99
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 28/3/2008, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ceramizery w motocyklu ??

Postprzez Wombat » 7/12/2008, 22:01

twardy-99 napisał(a): " a może by tak do mojej Kawy zalać ? ".)


Przyda się królik doświadczalny... tylko nie marudź potem jaka to kawa ch***wa jest... jak silnik padnie znacznie wcześniej niż powinien.
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez elco » 7/12/2008, 23:57

Kiedys chyba poruszalem temat odnosnie takich srodkow. Chowajac zeszlego roku motocykl na zime dolewalem do benzyny uszlachetniacz Motorexa - przeznaczony do motocykli. Zadnych efektow to nie przynioslo. Motocykl odpalil dosc ciezko, a w gaznikach mialem mase syfu. Nie polecam takich srodkow.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez MATRIX123 » 8/12/2008, 00:10

Zastosowałem w zeszłym sezonie ceramizera do ZZR - a przebieg 53.000 km, trudno powiedzieć jak działa i czy działa - ale moto odpala za pierwszym razem z tego co zauważyłem to wogóle nie brał oleju przejechałem 5000 km i ok nic nie dolałem druga sprawa to ze jak moto chodziło na biegu jałowym i w okienku kontrolnym oleju było gdzieś 3/4 wysokości i odkręciłem to poziom oleju spadał jak odpuściłem to się podnosił , po zastosowaniu ceramizera i odpaleniu moto poziom oleju odrazu spada do miniumum i już się tak utrzymuje bez względu na to czy jest 2000 rpm czy 10.000 rpm. nie wiem moze lepsza kompresja
Avatar użytkownika
MATRIX123
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 27/12/2007, 23:37
Lokalizacja: POZNAŃ/PLEWISKA

Postprzez Raczek_6 » 8/12/2008, 00:12

Wszystkie dodatki tego typu to nic nie dające wyciągacze kasy.
Kolega kiedyś robił remont silnika po takim ceramizerze, wszystkie elementy łącznie z wałem były do wymiany.
Zobacz na TVN Turbo Jazda Polska i test Ceramizera w Skodzie Favorit chłopaki z klubu Sierry testowali.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Kedar-88 » 8/12/2008, 00:26

Dla mnie jak i dla większości takie środki to po prostu bajki
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Traperoso » 8/12/2008, 02:34

Cynicy sami, na początku Kopernika miano za wariata, jak mówił, że to Ziemia krąży wokół Słońca. Nie mówię, że ten środek to złoty środek, ale przydałyby się bardziej profesjonalne podejście do tematu. Pozdro
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Grzybu » 8/12/2008, 08:39

Jeżdżę sezon na ceramizerze. Największym problemem jest utrzymać niską prędkść obrotową przez okres ceramizacji. Jakoś się udało.
Teoretycznie jestem w stanie okreeślić rezultat, bo przed zalaniem mierzyłem ciśnienia. Mam gdzieś na kartce, w każdym razie w trzech garach było powyzej 12 a w jednym 11,8. Teraz wypadałoby zmierzyć jeszcze raz i sprawa będzie jasna.

Co do praktycznego rezultatu, to efekt był w sumie niewielki - poza tym, że napiinacz rozrządu lepiej sobie radził (przypadłość CBR). Jesli chodzi o sprzęgło, to nic się nie ślizga, z klamy leci na koło, nie zauważyłem żadnych złych objawów.... z tym, że dobrych niestety też (oprócz napinacza)

Teraz już wymieniłem olej i cera. nie dodałem, ale ciśnienie można sprawdzić, żeby była pełna jasność. Moto wcześniej nie miał żadnych niepokojących objawów, teraz też nie ma. Osiągi "na oko" się nie zmieniły, więc wniosek każdy może sobie wyciągnąć sam.

Tylko nie mylcie ceramizerów z jakimiś tam Motodoktorami - bo tych to stanowczo nie polecam.

A poza tym mam Passata 1.6D, 4 lata temu zrobiłem w nim głowicę i wymieniłem pierścienie. Luzy na tłokach były po milimetrze. Silnik dostał dwie dawki cera. Ma nakulane pół miliona i dalej na mrozach odpala na strzał.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez twardy-99 » 8/12/2008, 11:13

Tak jak pisałem wysłałem zapytanie do producenta i oto jaką dostałem odpowiedź :

"Witam,
Ceramizer tworzy warstwę ceramiczno-metalową o niskim współczynniku tarcia, ale wyłącznie na powierzchniach tarcia metal-metal, a sprzęgła mokre mają zwykle tylko jedną powierzchnie z metalowych płytek, druga to materiał z tworzywa lub w starszych konstrukcjach korek, a na nich nie wytworzy się warstewka ceramiczno-metalowa, nawet najcieńsza. Tak, więc powierzchnie czynne typowego sprzęgła mokrego pod wpływem ceramizera nie zmieniają swoich właściwości.
Po aplikaji do oleju ceramizera (tego do silników czterosuwowych) przez około 200km sugeruję jazdę z możliwie małą lecz użyteczną prędkością obrotową silnika.

Może Pan również jednocześnie zaaplikować uszlachetniacz do paliwa.

UWAGA: W przypadku nie typowej konstrukcji mokrego sprzęgła tj. wtedy gdy wszystkie okładziny mokrego sprzęgła są metalowe wówczas nie należy stosować ceramizerów."
twardy-99
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 28/3/2008, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Grzybu » 8/12/2008, 12:28

Zgadza się! Mi też tak odpowiedzieli zanim zalałem to do sprzęta. Po drugie - taka odpowiedź na piśmie może byc podstawą do roszczeń w przypadku uszkodzenia silnika. Jednak tak jak pisałem - rzeczywiście nic takiego się nie wydażyło.

Jak pomierzę sprężanie to dam znać jakie są rezultaty
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez twardy-99 » 8/12/2008, 16:59

Grzybu zatem czekamy na wyniki twoich pomiarów myślę, że uzyskane wyniki w jakimś stopniu rozwieją wątpliwości nad skutecznością ceramizera. A ja spróbuję się dowiedzieć z czego mam wykonane sprzęgło :)
twardy-99
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 28/3/2008, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Wombat » 8/12/2008, 18:38

Tak czytam i czytam i się zastanawiam...

1. skoro nie widać różnicy to po co lać?... i ryzykować...?

2. Czy ktoś, poza producentem , który wciśnie każdy bajer byle sprzedać, robił jakiekolwiek testy długodystansowe tego produktu? Bo nawet niesławny motodoktor na dystansie kilku-nastu tys km pomoże silnikowi, poprawi kompreche... po czym doprowadzi do jego szybszego zużycia....

3. Czemu producent oleju nie stosuje tego od razu w oleju sprzedając go jako nową cudowną markę oleju
" Boski miód dla twego motocykla - 5W50" ?!?

4. Czemu producent silnika nie poleca tego dodatku?

5. Czemu nie słychać aby w SBK ktoś to lał (może się mylę ?!?) ?

6. Tak na zdrowy chłopski rozum;
- jak można metal w temp 100stopni pokryć molekułami jakiegokolwiek związku mającego coś wspólnego z ceramiką (ta jak wiadomo jest żaroodporna i cholernie twarda) tak aby nie porysować i nie zniszczyć czegokolwiek? Czy na dodatek warstwą metalu? W sposób trwały?
Skoro napawany wał się rozlatuje to chyba mi nie powiecie że po powleczeniu części wzajemnie trących taka warstwa się na powierzchni metalu utrzyma... a w dyfuzję do wnętrza metalu też nie wierzę... bo dużo miększe złoto niż stal... potrzebuje wielu tysięcy lat leżenia w piramidzie jednej sztabki na drugiej (co prawda w temp ciut niższej) aby atomy przeniknęły pomiędzy nimi na grubość... jakichś śmiesznie małych części mikrona. Więc się pytam jak to działa? Po latach studiowania fizyki, chemii, metaloznawstwa, budowy maszyn... - apeluję do was - POWIEDZCIE MI JAK TO DZIAŁA.... bo za ch***j nie znam jakiegokolwiek procesu który logicznie tłumaczyłby działanie ceramizerów, magnetyzerów, turbinki kowalskiego i sensu zastosowania "super gaźnika"....
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez motoman » 8/12/2008, 18:48

Ja tam wierze że te preparaty działają tj niwelują tarcie... ale nie interesuje mnie czy zmniejszają spalanie... tylko czy zabezpieczają lepiej silnik przy maksymalnych obrotach, przy jezdzie na kole, no i oczywiscie czy mniejszają straty mocy gdziekolwiek w siilniku, na skrzyni tłokach, rozrządzie? jeżeli tak to uważam że warto.
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez twardy-99 » 8/12/2008, 19:06

Kolego Wombat skoro orientujesz się w tej dziedzinie bardziej niż pozostali może zarzucił byś jakimś naukowym e mailem do producenta a potem nas oświecił - każda opinia jest przydatna a zwłaszcza poparta faktami. A co do testów to kilka przeprowadzono, na stronie można znaleźć ich wyniki, jak i pomiary wykonywany przez nowych użytkowników. Dobrze by było jak by ktoś zweryfikował te wszystkie dane pod kątem merytorycznym
twardy-99
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 28/3/2008, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez cezare » 8/12/2008, 19:07

to może wogóle CO WARTO LAĆ kiedy przekroczymy 50k km ja mam właśnei taki stan .. i niby nic się nei dzieje - ale poprzedni user lał półsyntetyk - a tego oleju zwolennikiem nie jestem a wiadomo ze jak już lał półsyntetyk to syntetyka raczej nie mogę... - szczerze, co z takim Enginem zrobić - mi ten Ceramizer wygląda przyjaźnie... ale czy istnieje jakaś szansa na przejścia na syntetyk ? .... dolewanie płynów czyszczących odradzam - załatwiłem tak rozrząd w zamochodzie ... osad się 'oczyściił i odkleił' po tem zatkał kanał smarowania czwartego cylindra, a ten chodził bez smarowania ... to znów obciążyło pracę wału etc etc etc ... i remoncik ... 2 x tego samego nie przeżyję... pusza - ciul z nią - ale 2oo no way...
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez Wombat » 8/12/2008, 20:02

Z producentem nie ma możliwości merytorycznej dysputy - już to przerabiałem wiele razy - goście dyskutują dopóki się "czują na wierzchu"... Jak padają argumenty zapędzające ich w kozi róg... to dyskusja jest jak ręką odjął. Żaden producent - NIGDY nie przyzna że sprzedaje badziew... jeszcze się nie zdarzyło.... trzeba mu to dopiero udowodnić i to najlepiej w sądzie. taka prawda.
Jeśli były jakieś testy i je macie - poproszę jakiś odnośnik, bo to co sam znalazłem średnio do mnie przemawia....

Cezare- 50tys? Wielu Ci powie że dopiero masz dobrze dotarty silnik.

Do mnie przemawia zasada jednego z moich guru mechaniorów;
" synu; nie ważne tak naprawde jaki olej, ważne jak często go zmieniasz.... "

Coś w tym jest. Sam latam na półsyntetyku Motula.... i chwalę... żadnych problemów, silnik czyściutki w środku. Cezare, zmieniaj go terminowo i nawijaj kilometry... jak będziesz się nad nim trząsł jak nad jajkiem... to przestaniesz jeździć... to druga ze znanych mi prawd....
pozdro serdeczne.
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Raczek_6 » 8/12/2008, 22:01

http://rs280.rapidshare.com/files/96162 ... ik_TVN.mp4
Oto link do programu z testem ceramizera
znalezione tu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... b21a456001

znalezione: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=tes ... Google&lr=

Wystarczy wpisać w google: Ceramizer test skoda favorit.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Wombat » 9/12/2008, 07:10

Raczek_6 napisał(a):
Wystarczy wpisać w google: Ceramizer test skoda favorit.


A łyżka na to nie do wiary!!!




Widziałem już setki takich "testów" - brak naukowej metody, żadnej systematyki pomiarów, żadnych wyników, zero dyskusji błędu... Mało tego.... test nie jest powtarzalny - inna grupa wykonuje i ma zupełnie inne wyniki.... Wiec jak to ma być wiarygodne? Strona firmowa ceramizera publikuje wyniki z niby naukowym podejściem.... ale dopóki nie będzie to powtórzone przez kogoś niezależnego od nich to test nie będzie wiarygodny... Inna sprawa... że te dane nie zawierają informacji o marginesie błędu... a więc tak naprawdę nie dają nam pewności co do zysków i strat bo te mogąsię mieścić we wspomnianej granicy błędu.... to odróżnia właśnie prawdziwe testy naukowe od takiego bełkotu... producenta który zrobi wszystko by nam udowodnić z****stość swojego produktu heh.

Ja do motocykla jak coś leje - to nie po to by zrobił na 1/4 mili czas o 0,5 s lepszy (a może to auto było bez ceramizera hehehe.. kto i jak sprawdzi? ) po czym silnik mogę wyrzucić na złom, nie leje po to by silnik bez oleju pochodził 15 min dłużej.... bo przyznam się, że nawet na własne oczy widziałem jak maluch po zalaniu motodoktoro podobnego specyfiku, półgodzinnej pracy na nim... chodził później 30 min bez oleju zupełnie.... i nie zatarł się.... (choć do normalnej jazdy później się też nie nadawał to inna sprawa... ) Kto jednak zagwarantuje, że po sezonie jazdy na takim szuwaksie dalej będzie wszystko ok? Dla mnie osobiście są to preparaty doraźne - dolewane przez giełdziarzy i złomiarzy do silników przed sprzedażą... padaki kompletnej... sposobem takim samym jak sypanie otrąb czy wiórów do skrzyni biegów aby wyciszyć jej pracę....
Ale może się mylę... Może da się pokryć warstwą ceramiczno-metalową silnik w postaci emulsji olejowej w temp 100 stopni Celsjusza... a producenci olejów to idioci którzy nie korzystają z tego cudownego wynalazku tylko po to by producent ceramizera mógł sam zarobić....
Ostatnio edytowano 9/12/2008, 07:34 przez Wombat, łącznie edytowano 2 razy
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na gr