Zobacz wątek - Regulacja Zaworów!
NAS Analytics TAG

Regulacja Zaworów!

Enduro, Cross
_________

Regulacja Zaworów!

Postprzez ktmenduroracerr » 3/12/2008, 21:58

Witam,na jakiej podstawie stwierdzacie ze zawory nadajÄ… sie do regulacji?
posiadam SX-a z 2005,czekam na info
pzdr
ktmenduroracerr
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3/12/2008, 21:49


Postprzez panzernacker » 3/12/2008, 22:05

Jak ściągniesz głowicę i zmierzysz luz na zaworach i nie będzie mieścił się w normie, to wtedy do regulacji ;)
Luz powinieneś mieć określony w serwisówce.
Husqvarna WR :twisted:


motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
Avatar użytkownika
panzernacker
Bywalec
 
Posty: 539
Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34


Postprzez Manhatan » 3/12/2008, 23:03

No a jeśli nawet nie sprawdzasz, to po pewnym czasie same się do Ciebie odezwą ;)
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez ktmenduroracerr » 3/12/2008, 23:39

hmmm,nie jestem znawcą jezeli chodzi o mechanike ,ale koledzy ktorzy jezdza na innych motocyklach twierdza ze jak pojawiaja sie problemy z odpalaniem to czas wyregulować zawory,poprosze o wskazówki i podpowiedzi :D
ktmenduroracerr
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3/12/2008, 21:49

Postprzez rosa » 4/12/2008, 08:47

w serwisowce bedzie podane co ile sprawdza sie zawory, jezeli nie wiesz czy motocykl byl serwisowany, zdejmij pokrywÄ™ i zmierz. Nie zawsze moga sie odezwac, jezeli beda sie uklepywac na gniazdach, to luz sie zmniejszy, a to jest juz niebezpieczne dla glowicy.
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
Avatar użytkownika
rosa
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1190
Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
Lokalizacja: Sopot

Postprzez Bostorn » 4/12/2008, 17:36

hmm a powiedzcie mi koledzy jeszcze co do regulacji

chcÄ™ kupic sxfa z 06 i na 4t gawno co sie znam;p no tam lekkie podstawy itp;p

jak to z zaworami jest tzn:
czy wystarczy że raz w sezonie wyreguluję??
czy co xxmth amatorskiej jazdy, z odrobinÄ… mocniejszego odkrecenia??

wiem pisaliście że wystarczy że zaczną stukac, problem z odpalaniem albo zdjąc głowicę i mierzyc

ale po 1:
- nie wiem jakie muszÄ… byc luzy w sxfie, moze ktoÅ› z was wie??
- nie będe co jazde sciągał głowicę i sprawdzał jak sie mają zawory, czy jest prostszy sposób na sprawdzenie ich, ewentualnie co jaki okres czasu można tam zaglądnąc??

i czy np luz pojawia siÄ™ na 1 czy na wszystkich na raz zaworach??

i jeśli pojawi sie np luz na 1 zaworze to czy odrazu wszystko od nowa ustawiac czy wystarczy tylko ten 1 wyregulowac??

dzięks za pomoc:)

pozdro :0
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Manhatan » 4/12/2008, 19:19

Jak kupisz moto, to pierwszą czynnością niech będzie w Twoim przypadku sprawdzenie luzów zaworowych i ewentualna korekta.

Tutaj masz manual do KTM'a SX-F 250 06r.
http://www.ktm.com/250-SX-F.28.24.html? ... dcbf8829e1

Z tego co tam kątem oka spojrzałem należy sprawdzać luzy zaworowe co 10mth lub 70l paliwa. Tak więc, kupujesz licznik mth i wraz z uzyskaniem tych 10mth (+/- 1mh) sprawdzasz luzy. Jak jest ok to latasz dalej, a jak nie to regulujesz. Z tego co wiem, w KTM'ach regulację zaworów dokonuje się za pomocą płytki, więc raczej sam sobie tego nie zrobisz, o ile takowych nie posiadasz.

Odpowiedzi na wszystkie pytania masz właśnie w tym manualu. Szczerze powiedziawszy, jak chcesz mieć sprzęt w zajebistym stanie to powinieneś się z nią mocno zapoznać, wręcz nauczyć się jej na pamięć i dokonywać wszystkich zmian tak jak tam zostało napisane. Co by nie mówić, inżynierzy którzy skonstruowali ten silnik, zanim dopuścili go do seryjnej produkcji najpierw mocno przetestowali. Podejrzewam, że zdrowe byłoby dla silnika regulowanie zaworów co 30mth, a wymiana tłoka co 150, to na pewno by o tym napisali...

Pzdr.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez Bostorn » 4/12/2008, 21:09

dzięks mistrzu ;d a ocb z tą płytką?? tak apropo??

nie wystarczy odkrecic głowicy, okdrecic sruby zaworowe, pomierzyć luzy miernikiem i już?? jak to kolega robił w drce 500??
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Manhatan » 4/12/2008, 22:20

Ojej, nie chce mi się wszystkiego opisywać, także pozwolę sobie wkleić link do artykułu o całym procesie regulacji zaworów i ich rodzajów.

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,3175470.html

Miłej lektury ;)

Artykuł jest fajnie i czytelnie napisany :)
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez Bostorn » 5/12/2008, 17:01

omaj got.... nie było tego wiecej ??!!! :[ :P

dzięks wielkie ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê