Spalanie - dane producenta a rzeczywistość
Posty: 39
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Spalanie - dane producenta a rzeczywistość
Witam posiadam Kawasaki er6n z 2008r według danych producenta moja 650 powinna spalać ok 4l ? Zadziwiająco mało? Niestety przy oszczędnej jeździe ta wartość nigdy nie spadła poniżej 4.5l a przy dynamicznej jeździe 5l. Jak to jest w przypadku waszych motocykli ? Podzielcie się swoimi uwagami w tej kwestii. Ew poradźcie mi czym może być spowodowana taka różnica w spalaniu. Pozdrawaim
- twardy-99
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 28/3/2008, 21:29
- Lokalizacja: Wrocław
Spalanie podawane przez producentów są mierzone w warunkach stabilnej pogody bez komplikacji na równym podłożu przy płynnej jezdzie tak jak w samochodach podają ze juz spalanie od 4 litrów a tak naprawde nigdy nie uda Ci sie zejsc do granicy podawanej przez producenta. Mi pali tyle ile wleję i jakos mnie to nie martwi...A technika jazdy jeżeli chodzi o oszczędnosc.
GSX-R 1000 K4
&
Bandit 600 S
&
Bandit 600 S
-
Majkel22 - Świeżak
- Posty: 190
- Dołączył(a): 3/11/2008, 13:43
- Lokalizacja: LBN
Motocykl pali ci 5 litrow a ty sie martwisz :O To tyle co mocniejszy skuterek 50ccm... spalanie podane przez producenta ma sie bardzo roznie, w sumie to nic wiecej powiedziec nie mozna.
Na końcu będziemy pamiętać nie słowa naszych wrogów, ale milczenie naszych przyjaciół.
-
herbatkowy - Bywalec
- Posty: 608
- Dołączył(a): 12/8/2008, 14:22
- Lokalizacja: Ostrołęka
senekkorzenna napisał(a): Majkel nikt nie sprawdza w fabryce ile pali tylko to są szacunkowe dane podawane przez konstruktora które tak naprawdę nie mają nic wspólnego z rzeczywistością.
I tu sie z Toba nie zgodze, oczawiscie, ze spalanie jest sprawdzane w fabryce - warunki labolatoryjne podczas ktorych symulowane sa obciazenia jednostki napedowej. ylemat tylko w tym, ze podczas testu brakuje jednego wspolczynnika - ooru powietrza, stad wieksze spalanie.
W cywilizowanych krajach, gdy spalanie przekracza 10 podanego w danych tech nicznych, masz prawo zwrocic pojazd i zadac zwrotu pieniedzy.
senekkorzenna napisał(a):Ja spotkałem się z motocyklem gdzie podawano spalanie 3.5 a motocykl potrafił zejść do 2.5 l/km ale jazda była potwornie ekonomiczna z cały czas myśleniem ze jadę na oszczędność.To było też męczące choć w trasie na prawie nie uczęszczanej drodze.
To bylo chyba za komuny.


| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Jest w Polsce organizowany konkurs oszczędnej jazdy.
Kiedyś tam gdy śmigano poldkami komuś udało sie zejść do poziomu 3,5l na 100km.Ktoś zaraz powie co ty chrzanisz przecież dobry poldek przy oszczędnej jeździe zje ok 7,5 l benzyny.A jednak polak potrafi.tyle tylko że to była jazda z jak najmniejszym obciążeniem z wyłączaniem silnika itp.
Tak czy tak różne czynniki mają wpływ na spalanie paliwa przez jednostkę spalinową.
Czy to temperatura powietrza,wysokość nad poziomem można,prędkość z jaką porusza sie pojazd,warunki atmosferyczne(deszcz,śnieg itp),rodzaj paliwa użytego do silnika,rodzaj oleju smarującego silnik,opony,przekładnia łańcuchowa(czy nowa czy zużyta,czy łańcuch nie jest zbyt napięty)waga kierowcy,jeśli to motocykl to zależy w jakim stroju porusza się kierowca,dodatkowe wyposażenie(kufry,osłony od wiatru itp)....
Kiedyś tam gdy śmigano poldkami komuś udało sie zejść do poziomu 3,5l na 100km.Ktoś zaraz powie co ty chrzanisz przecież dobry poldek przy oszczędnej jeździe zje ok 7,5 l benzyny.A jednak polak potrafi.tyle tylko że to była jazda z jak najmniejszym obciążeniem z wyłączaniem silnika itp.
Tak czy tak różne czynniki mają wpływ na spalanie paliwa przez jednostkę spalinową.
Czy to temperatura powietrza,wysokość nad poziomem można,prędkość z jaką porusza sie pojazd,warunki atmosferyczne(deszcz,śnieg itp),rodzaj paliwa użytego do silnika,rodzaj oleju smarującego silnik,opony,przekładnia łańcuchowa(czy nowa czy zużyta,czy łańcuch nie jest zbyt napięty)waga kierowcy,jeśli to motocykl to zależy w jakim stroju porusza się kierowca,dodatkowe wyposażenie(kufry,osłony od wiatru itp)....
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
witam moja hornetka 900 z 2004 roku potrafi wciągnąć ok 10 l/100km
przy jezdzie z wskazówką obrobrotomierza na czerwonym
po to jest moto aby odreagować i nie przejmować sie spalaniem
pozdro grzeÅ›
przy jezdzie z wskazówką obrobrotomierza na czerwonym
po to jest moto aby odreagować i nie przejmować sie spalaniem
pozdro grzeÅ›
hornet 900
i od niedawna peugeot 50 sr
i od niedawna peugeot 50 sr
- tajmer
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 2/11/2008, 17:03
senekkorzenna napisał(a):
Majkel nik nie sprawdza w fabryce ile pali tylko to są szacunkowe dane podawane przez konstruktora które tak naprawdę nie mają nic wspólnego z rzeczywistością.
Takie spalanie bada się w warunkach testowych na torze fabrycznym. Widziałem na własne oczy... Wszystko teraz zależy od tego jak test ustawią inżynierowie - tj warunki itd. Oczywistym jest że producent poda najniższe możliwe do uzyskania spalanie (bądź inne uważane za rozsądne przez niego) bo taki jest marketing... jeśli udało się osiągnąć 3,5 litra na 100km to dlaczego się nie pochwalić że spala od 3,5 litra? I nie ma tu kłamstwa żadnego ze strony producenta... podają spalanie " już od 3,5 L/100km..." Nie napiszą że motocykl spala 10l/100km... bo ktoś daje mu w pi*de albo że spala 20 l bo jest rozregulowany...lub w innych do przewidzenia czasem trudnych sytuacjach.... to było by nielogiczne nawet ze strony kupujacego i narażało by ich na koszty sądowe.... bo oczywicie można by się tego czepić.... choćby w USA gdzie sądzą się właściciele kotów z producentami mirofalówek....
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
Suzuki XF650 Freewind, 1998r
W mieście spalanie potrafi dojść do 6l przy dynamicznej jeździe.
Na autostradzie, cały czas zapięty 5 bieg, jakieś 130 - 140 km/h, obroty w granicach 5000 i spalanie wyszło około 3,9l.
Ogólnie spalaniem się nie przejmuję, jak zaczyna być sucho w baku to wlewam do pełna i jeżdżę nie patrząc na kilometry.
P.S.
Motocykl ma czyste filtry, wyregulowane zawory i gaźniki, co 5000km zalewany nowy olej - więc proszę się nie dziwić, że ekonomiczny
W mieście spalanie potrafi dojść do 6l przy dynamicznej jeździe.
Na autostradzie, cały czas zapięty 5 bieg, jakieś 130 - 140 km/h, obroty w granicach 5000 i spalanie wyszło około 3,9l.
Ogólnie spalaniem się nie przejmuję, jak zaczyna być sucho w baku to wlewam do pełna i jeżdżę nie patrząc na kilometry.
P.S.
Motocykl ma czyste filtry, wyregulowane zawory i gaźniki, co 5000km zalewany nowy olej - więc proszę się nie dziwić, że ekonomiczny

BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
Paliwo rzeczywiscie ma znaczenie, ostatnio tankowałem na orlenie vervę 98 a pozniej shell Vpower no i na paliwie shella zrobiłem 32 km więcej, i nadmieniam ze była to ta sama trasa pogoda mniej wiecej i technika jazdy tez taka sama. takze paliwo chyba ma znaczenie.
GSX-R 1000 K4
&
Bandit 600 S
&
Bandit 600 S
-
Majkel22 - Świeżak
- Posty: 190
- Dołączył(a): 3/11/2008, 13:43
- Lokalizacja: LBN
-
michcio064 - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 7/10/2008, 20:01
Oczywiscie, ze mozna zejsc ponizej danych jakie podaje producent, wymaga to jednak sporo dyscypliny, he, he
Moj spala od 5,1 do 15 l / 100 km
- srednia zawsze wyjdzie mniej

Moj spala od 5,1 do 15 l / 100 km


| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
u mnie tak samo miłe zaskoczenie
przy trasie(przelotowa ok 130-140 plus do tego bagaże i "plecaczek") spaliła 4.3l/100km
ogólnie pali 5l/100km przy jeździe mieszanej (czasem szaleje, czasem nie)
więc to bardzo dobry wynik
oczywiście wszystko wyregulowane i zmieniane na czas-to też w jakimś stopniu wplywa na spalanie
przy trasie(przelotowa ok 130-140 plus do tego bagaże i "plecaczek") spaliła 4.3l/100km
ogólnie pali 5l/100km przy jeździe mieszanej (czasem szaleje, czasem nie)
więc to bardzo dobry wynik
oczywiście wszystko wyregulowane i zmieniane na czas-to też w jakimś stopniu wplywa na spalanie
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Po 1. nie wiem kogo interesuje spalanie w motocyklu:| dopoki nie robi się 300km dziennie to przecież nie ma znaczenia... "dycha" w tą czy w tą nie robi różnicy.
Po 2. nie po to kupuje się motocykl żeby się zastanawiać ile pali... ma wpie*dalać jak najwiecej wachy zeby kucy było dużo:D hehe joke... ale taka prawda... praca bierze sie z energii, nie oszuka sie fizyki...
Po 3. kto jeździ motocyklem ekonomicznie?;> No chyba, że ktoś wali traski po PL, EU, to rozumiem, ale takie osoby to sprawy niszowe;)
Po 2. nie po to kupuje się motocykl żeby się zastanawiać ile pali... ma wpie*dalać jak najwiecej wachy zeby kucy było dużo:D hehe joke... ale taka prawda... praca bierze sie z energii, nie oszuka sie fizyki...
Po 3. kto jeździ motocyklem ekonomicznie?;> No chyba, że ktoś wali traski po PL, EU, to rozumiem, ale takie osoby to sprawy niszowe;)
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
motoman napisał(a):Po 1. nie wiem kogo interesuje spalanie w motocyklu:| dopoki nie robi się 300km dziennie to przecież nie ma znaczenia... "dycha" w tą czy w tą nie robi różnicy.
Po 2. nie po to kupuje się motocykl żeby się zastanawiać ile pali... ma wpie*dalać jak najwiecej wachy zeby kucy było dużo:D hehe joke... ale taka prawda... praca bierze sie z energii, nie oszuka sie fizyki...
Po 3. kto jeździ motocyklem ekonomicznie?;> No chyba, że ktoś wali traski po PL, EU, to rozumiem, ale takie osoby to sprawy niszowe;)
A może ktoś czerpie przyjemność z jazdy oszczędnej?
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
skwy napisał(a):motoman napisał(a):Po 1. nie wiem kogo interesuje spalanie w motocyklu:| dopoki nie robi się 300km dziennie to przecież nie ma znaczenia... "dycha" w tą czy w tą nie robi różnicy.
Po 2. nie po to kupuje się motocykl żeby się zastanawiać ile pali... ma wpie*dalać jak najwiecej wachy zeby kucy było dużo:D hehe joke... ale taka prawda... praca bierze sie z energii, nie oszuka sie fizyki...
Po 3. kto jeździ motocyklem ekonomicznie?;> No chyba, że ktoś wali traski po PL, EU, to rozumiem, ale takie osoby to sprawy niszowe;)
A może ktoś czerpie przyjemność z jazdy oszczędnej?
Are You kiddin' me?

Jazda motocyklem jest przyjemnością, czerpaniem całym ciałem wszystkich przyjemności odbieranych każdym możliwym bodźcem, a nie jazdą z myśleniem typu "o boże za mocno odkręciłem gaz, spalanie wzrośnie mi z 4,65 do 4,67

lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
motoman napisał(a):
Jazda motocyklem jest przyjemnością, czerpaniem całym ciałem wszystkich przyjemności odbieranych każdym możliwym bodźcem, a nie jazdą z myśleniem typu "o boże za mocno odkręciłem gaz, spalanie wzrośnie mi z 4,65 do 4,67" - żałosne... współczuje wszystkim fanom oszczędnej jazdy motocyklem.
Moze nie tak extremalnie, ale sa osoby ktore zwracaja na to uwage i czerpia z tego rown iez frajde, inna bajka, ze nie maja 20 lat

Dziwi mnie jedno, wszyscy twierdza ze zapier***ja , a spalanie to jak przy superoszczedne, cos mi tu nie pasuje.

. Nie kazdy sprzet trzeba krecic wysoko. W moim dysponuje przy 3000 rpm 70 % momentu obrotowego, przy 4000 rpm - 80 % m.obr. W takim przypadku ekonomia przychodzi prawie sama.


| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Z perspektywy kilku miesciecy jazdy w mocno zroznicowana pogode/temperature moge powiedziec jedno: dane producenta odnosnie spalanie mozna wsadzic miedzy bajki.
W trasie prosze bardzo, moja 600tka zadowoli sie max 6 litrami (przelot 150-160km/h), ale w miejskiej dzungli przy palowaniu do czerwonego (nie pamietam kiedy uzywalem 4 biegu
) 8 litrow to norma.
Tez sie martwilem, ze to moze kwestia regulacji, swiec lub o zgrozo kominow akrapovic'a - prawda jest taka, ze spalanie w znacznej mierze zalezy od operowania prawa reka
Jazda lajtowa tez ma swoje uroki, ale uczucie odjezdzajacego z pod tylka sprzeta - bezcenne
W trasie prosze bardzo, moja 600tka zadowoli sie max 6 litrami (przelot 150-160km/h), ale w miejskiej dzungli przy palowaniu do czerwonego (nie pamietam kiedy uzywalem 4 biegu

Tez sie martwilem, ze to moze kwestia regulacji, swiec lub o zgrozo kominow akrapovic'a - prawda jest taka, ze spalanie w znacznej mierze zalezy od operowania prawa reka

Jazda lajtowa tez ma swoje uroki, ale uczucie odjezdzajacego z pod tylka sprzeta - bezcenne

Pozdrawiam,
4est
4est
-
4est - Świeżak
- Posty: 317
- Dołączył(a): 1/5/2007, 19:56
- Lokalizacja: Wawa
Posty: 39
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość