Ciasne nawroty.
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Ciasne nawroty.
Witam,
ostatnio zaczęła mnie zastanawiać kwestia ciasnych nawrotów. Do tej pory przeważnie opierałem stopę na ziemi i na półsprzęgle skręcałem. Motocykla w takim wypadku raczej nie da się mocno pochylić więc zawrót czasami trzeba było robić na trzy.
Próbowałem na placu pokręcić trochę kółek. Lekko uniosłem się na podnóżkach i napierając na zewnętrzny (przeciwny do zakrętu) starałem się zacieśnić skręt przechylając motocykl. Wydaje się, że motocykl skręca ciaśniej jednak trochę mam pietra. Jednak wtedy jakakolwiek nierównomierność w pracy gazem powoduje albo wypchnięcie motocykla na zewnątrz bądź glebę. Pewnie to kwestia wprawy. Jak wszystko.
Mimo to, może Wy macie jakieś rady bądź sposoby? Pamiętam też, że widziałem na Youtube gdzieś film z japońskimi policjantami którzy wielkimi motocyklami zawracali bardzo ciasno. Jak ktoś ma do niego linka bądź jakiś podobny gdzie pokazują techniki nawracania będę wdzięczny.
Pozdrawiam.
Edycja:
Znalazłem film Howzit Done? U-Turn (otwórz link) na którym chłopak dość prosto wyjaśnia technikę nawrotów. Jak motocykl wróci z serwisu to poćwiczę zgodnie z jego i Waszymi radami na które nadal czekam.
ostatnio zaczęła mnie zastanawiać kwestia ciasnych nawrotów. Do tej pory przeważnie opierałem stopę na ziemi i na półsprzęgle skręcałem. Motocykla w takim wypadku raczej nie da się mocno pochylić więc zawrót czasami trzeba było robić na trzy.
Próbowałem na placu pokręcić trochę kółek. Lekko uniosłem się na podnóżkach i napierając na zewnętrzny (przeciwny do zakrętu) starałem się zacieśnić skręt przechylając motocykl. Wydaje się, że motocykl skręca ciaśniej jednak trochę mam pietra. Jednak wtedy jakakolwiek nierównomierność w pracy gazem powoduje albo wypchnięcie motocykla na zewnątrz bądź glebę. Pewnie to kwestia wprawy. Jak wszystko.
Mimo to, może Wy macie jakieś rady bądź sposoby? Pamiętam też, że widziałem na Youtube gdzieś film z japońskimi policjantami którzy wielkimi motocyklami zawracali bardzo ciasno. Jak ktoś ma do niego linka bądź jakiś podobny gdzie pokazują techniki nawracania będę wdzięczny.
Pozdrawiam.
Edycja:
Znalazłem film Howzit Done? U-Turn (otwórz link) na którym chłopak dość prosto wyjaśnia technikę nawrotów. Jak motocykl wróci z serwisu to poćwiczę zgodnie z jego i Waszymi radami na które nadal czekam.
//Twoja ignorancja czy moja pycha, sam tego dobrze nie wiem...
-
InSiDe - Świeżak
- Posty: 448
- Dołączył(a): 23/9/2006, 11:37
- Lokalizacja: Wrocław
ja mam 235kg sporta - wiem czego się obawiasz chyba jest taki fajny moment pochylenia tak sprzęta że leci na glebę... tylko dodanie gazy wyciąga go do pionu .. i chorni przed glebą .. ale też chętnie poczekam na opinie bardziej doswiadczonych ...
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
Poćwicz zawracanie na placu manewrowym. Utrzymywanie równowagi i robienie kółek. Coraz
to ciaśniej aż do ogranicznika. Przenoszenie ciężaru na zewnętrzny podnóżek to prawidłowa technika. Pozwala ciaśniej zakręcić. P.S. zawsze zdążysz się podeprzeć nogą w razie utraty równowagi.
to ciaśniej aż do ogranicznika. Przenoszenie ciężaru na zewnętrzny podnóżek to prawidłowa technika. Pozwala ciaśniej zakręcić. P.S. zawsze zdążysz się podeprzeć nogą w razie utraty równowagi.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
Wczoraj przy okazji nocnego latanie sprobowalem zawracania. Nawrot spokojnie da sie zrobi na jednym pasie przy mocnym przechyleniu ale trzeba uwazac, bo raz przeholowalem i moto juz szlo na ziemie, ale na szczescie mam silne nogi
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu
-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
tu masz to na tej technice z gazem - walisz moto na glebÄ™ i wyciÄ…gasz gazem...
http://www.youtube.com/watch?v=JIranbF_ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=JIranbF_ ... re=related
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
Wlasnie w tym filmiku który podal cezare gosc niezle robi nawroty. Widac momentami ze kierownica dochodzi do ogranicznika a moto jest niezle pochylone.
Sprzedam Suzuki Bandit 600S 2003
-
mlody-pawel - Świeżak
- Posty: 343
- Dołączył(a): 20/9/2007, 14:51
- Lokalizacja: Kraków
no dobra ale koles smigal prawdopodobnie na czyms mniejszym niz 500 i byl ze tak powiem zawodowcem(chinole zawsze cos wymysla), ale sam sposob jest dobry, tylko np. na kiblu trzeba z tym uwazac bo moze mocy zabraknac przy "wyciaganiu" Zreszta uwazam ze dobrym sposobem na zawracanie jest dociskanie motocykla do ziemi poprzez wychylenie sie w drugim kierunku, tylko musi to przebiec szybko i sprawnie.
Nie ma nic piekniejszego niz dwa kola i jeden slad...
Yamaha YZF 600 Thundercat
Yamaha YZF 600 Thundercat
-
Taser - Bywalec
- Posty: 577
- Dołączył(a): 8/4/2007, 15:53
- Lokalizacja: Nadarzyn
ja mam 235kg sprzęta - sie moge wychylać... jak leci na glebę to się nie pyta czy może ...także tutaj też szukam mądrego sposobu prucz ładnie wpionie jak cipeczka .. fakt ten filmik pokazuje kolesia który bankowo nie ma naszego ciśnienia w oponkach - ale technicznie jest miód ...
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
Podczas zawracania najważniejszy jest gaz. Jak jest naprawdę ciasno to jedynka i na półsprzęgle, kiera maksymalnie skręcona. Jak cię zabardzo przechyla to tylko delikatnie gazem i jest git.
Nogi można sobie w dupę wsadzić...
Nogi można sobie w dupę wsadzić...
Lewy pas, gaz na koło -Wtedy czuje się wesoło ;]
-
zephyr47 - Bywalec
- Posty: 801
- Dołączył(a): 30/12/2007, 16:59
- Lokalizacja: Pszczyna
Taser napisał(a):no dobra ale koles smigal prawdopodobnie na czyms mniejszym niz 500 i byl ze tak powiem zawodowcem(chinole zawsze cos wymysla), ale sam sposob jest dobry, tylko np. na kiblu trzeba z tym uwazac bo moze mocy zabraknac przy "wyciaganiu" Zreszta uwazam ze dobrym sposobem na zawracanie jest dociskanie motocykla do ziemi poprzez wychylenie sie w drugim kierunku, tylko musi to przebiec szybko i sprawnie.
przeciez to Honda VFR750 - tutaj nieco odchudzona, ale i tak pewnie ponizej 200kg nie zeszlo. Tym wcale tak latwo nie jest manewrowac
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Gdzieś czytałem czy widziałem (nie pamiętam już) ,że żeby jeszcze bardziej zacieśnić nawrót należy wstać i pochylać motocykla rączkami a balansować ciałem.
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
Meciek napisał(a):Gdzieś czytałem czy widziałem (nie pamiętam już) ,że żeby jeszcze bardziej zacieśnić nawrót należy wstać i pochylać motocykla rączkami a balansować ciałem.
raz tak zrobiłem i wyjebałem ... parkingówka - to nawet nie był żwirek bo to był kamyczek .. stanąłem na podnóżkach w celu balanoswania - jak mi przód uślizneło zgodnie z zasadą fizyki lecieliśmy ja i sprzęt - kiedy nogami dotknąłem podłoża on już był tak mocno nachylony że poszła gleba ... także nie polecam stawania na podnóżkach .. z doświadczenia
gdybym siedział na dupie nic by sie nie stało ..
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
InSiDe miałem ten sam problem, ale warto to poćwiczyć Chociaż na mieście i tak nie stosuje, bo a nuż, ale warto znać takie sztuczki, a zawsze to jakiś trening równowagi.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Suzuki GSX1100F 1995
-
silver - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 524
- Dołączył(a): 26/7/2006, 13:09
- Lokalizacja: Kraków
film wklejony przez cezare jest niesamowity. gdybym nie zobaczył to bym nie uwierzył. a teraz przepraszam. uciekam na parking trenować
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
Robiłem prawko w Anglii i tu na egzaminie taki U-turn jest obowiązkowy. Na kursie ćwiczylem do znudzenia. 1 bieg, obroty na 3 tys. a reszta to sprzęgło i tylni hamulec . Balans ciałem też oczywiście jest ważny. I żadnego stania na podnóżkach. Cezare ma rację jak moto zacznie lecieć to gleba. I jeszcze dobra rada- łokieć przy ciele. Zawracam dziś bez problemu na jednym pasie swoją 230 kilową kupe metalu i plastiku sam waże 66kg. A tak swoją drogą to kurs w Polsce i w Anglii to zupełnie dwie różne bajki. W Anglii uczą jeździc. Naprawdę...
Mały Zed wcale nie jest taki mały. Jest trochę większy od waszych 600-etek
- SANDACZ
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 27/7/2008, 21:32
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
Meciek napisał(a):Gdzieś czytałem czy widziałem (nie pamiętam już) ,że żeby jeszcze bardziej zacieśnić nawrót należy wstać i pochylać motocykla rączkami a balansować ciałem.
Kiedyś to wyczytałem w tej durnej książce "Motocyklista doskonały" i na prawdę myślałem, że tak powinno być... Z tego co wiem i tak zawracam, zresztą prawie tak jak napisaliście, to technika na sportowym nawet motocyklu tak jakby to było supermoto. Czyli, moto za ryj do gleby, a sam (sama?) pionowo. Zewnętrzna noga na podnóżku, wewnętrzna wyprostowana i z przodu jak na supermoto szoruje po asfalcie. BARDZO stabilna pozycja i nie ma mowy o wywrotce. Spróbujcie. Motocykl aż się prosi o skręt kierownicy do ograniczników.
-
hefron - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1394
- Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
- Lokalizacja: Suchowola
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
cezare napisał(a):tu masz to na tej technice z gazem - walisz moto na glebę i wyciągasz gazem...
http://www.youtube.com/watch?v=JIranbF_ ... re=related
jedno pytanko:
to jest egzamin na prawko?
-
marky - Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 21/4/2007, 22:07
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości