Zobacz wątek - "1" tylko od ruszania czy tak jak "pozostałe
NAS Analytics TAG

"1" tylko od ruszania czy tak jak "pozostałe

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

"1" tylko od ruszania czy tak jak "pozostałe

Postprzez boniuboss » 9/6/2008, 18:49

Witam

Mam dylemat ponieważ nie jestem pewien czy pierwszy bieg w motorze służy tylko do ruszania tak jak w samochodzie czy nie tzn. czy można go tak samo przeciągać do maksymalnych obrotów jak każde kolejne (2,3,4 itd..)?
boniuboss
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 16/2/2008, 21:35


Postprzez CeBeRek » 9/6/2008, 19:21

Skoro z niektórych motocyklach na pierwszym biegu można dojść do 160km/h, stwierdzam że jest on od ruszania i nie można przekraczać 5 tys obr.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia


Postprzez pablomotors » 9/6/2008, 19:45

W simsonie muszę podkręcić prawie do samego końca bo potem na 2 ciężko idzie się bujnąć. :D
Avatar użytkownika
pablomotors
Świeżak
 
Posty: 453
Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
Lokalizacja: Maczu-Pikczu

Postprzez motoman » 9/6/2008, 20:08

do tych 160 na 1 biegu:D...

kręcić możesz do końca... ale jak sobie przy 120 na 2 zredukujesz do 1 to bedzie małe bum:D

ja jak u siebie zredukuje przy 40 na 1 to jest nieciekawie:D... zgrzyt chrzakanie strzelanie i walenie:D
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez boniuboss » 9/6/2008, 20:16

Ok rozumiem ale nie ma przeszkód w kręceniu 1 do końca tzn. silnik i skrzynia się od tego nie psuje?
boniuboss
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 16/2/2008, 21:35

Postprzez motoman » 9/6/2008, 20:20

każda sekunda pracy silnika to tarce... czyli niszczenie czyli psucie... takze odpowiedz na Twoje pytanie jest twierdząca:D
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez CeBeRek » 9/6/2008, 20:33

motoman napisał(a):do tych 160 na 1 biegu:D...

kręcić możesz do końca... ale jak sobie przy 120 na 2 zredukujesz do 1 to bedzie małe bum:D

ja jak u siebie zredukuje przy 40 na 1 to jest nieciekawie:D... zgrzyt chrzakanie strzelanie i walenie:D


„Dycha" przyspiesza na pierwszym biegu do ponad 160 km/h, a na dwójce idzie 200.

http://www.scigacz.pl/Kawasaki,ZX,10R,k ... 339x2.html

Tylko tak zamieściłem, żeby nie było bez potwierdzenia.
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez MadboY » 9/6/2008, 21:20

no lytry tyle leca. Na starych zebatkach jedynke mi odcinalo przy ~140 a dwojke przy ~210. Teraz zalozylem seryjne i jest troche mniej, ale daje rade ;)

Sam czasem lubie sobie odkrecic na jedynce (ze startu). Ale juz podczas jazdy to redukuje najnizej do 2jki - bo wpiecie jedynki >50km/h nie jest mile. No chyba ze juz szybkosc jest spacerowa bardzo.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez boniuboss » 9/6/2008, 22:10

Czyli rozumiem że można jedynkę kręcić do samej góry i redukować na nią tylko wtedy gdy prędkość jest już bardzo niska wręcz "spacerowa" jak kolega wyżej napisał?

Pytam bo ktoś mi kiedyś mówił że jak będziemy ciągle kręcić jedynkę do końca to potem dwójka nie będzie chciała się zapinać.
boniuboss
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 16/2/2008, 21:35

Postprzez MadboY » 9/6/2008, 22:14

bo miedzy 1 i 2 masz luz - a krecac do max obrotow utrudniasz sobie prawidlowe zapiecie 2jki.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez boniuboss » 9/6/2008, 22:18

Czyli lepiej jednak jej nie kręcić do max?
boniuboss
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 16/2/2008, 21:35

Postprzez Labiss » 9/6/2008, 22:20

Motoman robisz międzygaz czy jakoś tak i wbijasz spokojnie jedynkę wtedy bez żadnych zgrzytów. :)
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów

Postprzez MadboY » 9/6/2008, 22:24

Ja wyznaje zasade, ze wszystko jest dla ludzi.
Takze jezdzij jak masz ochote, ale miej na uwadze fakt ze podzespoly nie sa idiotoodporne - czyt. jesli bedziesz nieumiejetnie wbijal ta 2jke przy odcince to mozesz zarznac skrzynie. Ja wbijam bez sprzegla i nie ma zadnych zgrzytow, kwestia wprawy i tyle.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Karol_85 » 10/6/2008, 06:57

Z 1 na 2 bez sprzęgła?? Jak ja wrzucam z 1 na 2 bez sprzęgał to czuje dość mocne szarpnięcie. Wyższe biegi od 3 w górę bez sprzęgła wchodzą jak w masło, nawet lepiej niż przy użycia sprzegła. Ja w 95% jednak używam lewej klamki redukcja oczywiście z miedzygazem.
Karol_85
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 303
Dołączył(a): 20/10/2006, 08:24
Lokalizacja: Łomianki

Postprzez MadboY » 10/6/2008, 10:59

Jak krece silnik do wyzszych obrotow to bez sprzegla (nawet przy zmiane z 1 na 2) wchodzi mi lepiej niz z jego uzyciem.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Karol_85 » 10/6/2008, 14:30

musze spróbować.
Karol_85
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 303
Dołączył(a): 20/10/2006, 08:24
Lokalizacja: Łomianki

Postprzez milus » 10/6/2008, 19:14

No przy starcie, można ciągnąć na 1, ale u mnie na przykład im wyższe obroty na 1 tym większy zgrzyt we wbijaniu 2.No i jednak takie ciągnięcie na 1 opróżnia bak w dużym tempie.

U mnie na wszelkie zgrzyty w takich sytuacjach pomaga zaciskanie sprzęgła na około 1/3 skoku.
600:D Spawacz ram....
milus
Świeżak
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
Lokalizacja: Legnica

Postprzez motoman » 11/6/2008, 11:28

Labiss napisał(a):Motoman robisz międzygaz czy jakoś tak i wbijasz spokojnie jedynkę wtedy bez żadnych zgrzytów. :)


Tuuuuuu chciałbym sprostować Twoją tezę, swoją:D mianowicie...

po wciśnięciu sprzęgła obroty silnika nie mają wpływu na (żaden) wałek (ale w zamyśle ten 'idący' od sprzęgła), a drugi jest połączony z zębatką zdawczą, i robienie miedzygazu w tym wypadku jedynie zagłusza zgrzyty i trzaski ze skrzyni biegow, miedzygazem wyrownuje sie obroty silnika do tych ktore powinny być przy danej prędkości i danym biegu, tak mi sie wydaje no ale może się myle;) jakby co to poprawić:P
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Labiss » 11/6/2008, 17:54

Nie ma ch . . . Madboy.Przy 15 tys. zawsze coś zazgrzyta z 1 na 2.
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów

Postprzez MadboY » 11/6/2008, 18:52

Moj sie nie kreci to 15kprm - ale wszystko jest do wyczucia. Uwierz mi, ze sie da ;)
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr