"1" tylko od ruszania czy tak jak "pozostałe
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
"1" tylko od ruszania czy tak jak "pozostałe
Witam
Mam dylemat ponieważ nie jestem pewien czy pierwszy bieg w motorze służy tylko do ruszania tak jak w samochodzie czy nie tzn. czy można go tak samo przeciągać do maksymalnych obrotów jak każde kolejne (2,3,4 itd..)?
Mam dylemat ponieważ nie jestem pewien czy pierwszy bieg w motorze służy tylko do ruszania tak jak w samochodzie czy nie tzn. czy można go tak samo przeciągać do maksymalnych obrotów jak każde kolejne (2,3,4 itd..)?
- boniuboss
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 16/2/2008, 21:35
Skoro z niektórych motocyklach na pierwszym biegu można dojść do 160km/h, stwierdzam że jest on od ruszania i nie można przekraczać 5 tys obr.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
-
CeBeRek - Stały bywalec
- Posty: 1265
- Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
- Lokalizacja: trolownia
-
pablomotors - Świeżak
- Posty: 453
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
- Lokalizacja: Maczu-Pikczu
do tych 160 na 1 biegu:D...
kręcić możesz do końca... ale jak sobie przy 120 na 2 zredukujesz do 1 to bedzie małe bum:D
ja jak u siebie zredukuje przy 40 na 1 to jest nieciekawie:D... zgrzyt chrzakanie strzelanie i walenie:D
kręcić możesz do końca... ale jak sobie przy 120 na 2 zredukujesz do 1 to bedzie małe bum:D
ja jak u siebie zredukuje przy 40 na 1 to jest nieciekawie:D... zgrzyt chrzakanie strzelanie i walenie:D
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
motoman napisał(a):do tych 160 na 1 biegu:D...
kręcić możesz do końca... ale jak sobie przy 120 na 2 zredukujesz do 1 to bedzie małe bum:D
ja jak u siebie zredukuje przy 40 na 1 to jest nieciekawie:D... zgrzyt chrzakanie strzelanie i walenie:D
„Dycha" przyspiesza na pierwszym biegu do ponad 160 km/h, a na dwójce idzie 200.
http://www.scigacz.pl/Kawasaki,ZX,10R,k ... 339x2.html
Tylko tak zamieściłem, żeby nie było bez potwierdzenia.
-
CeBeRek - Stały bywalec
- Posty: 1265
- Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
- Lokalizacja: trolownia
no lytry tyle leca. Na starych zebatkach jedynke mi odcinalo przy ~140 a dwojke przy ~210. Teraz zalozylem seryjne i jest troche mniej, ale daje rade
Sam czasem lubie sobie odkrecic na jedynce (ze startu). Ale juz podczas jazdy to redukuje najnizej do 2jki - bo wpiecie jedynki >50km/h nie jest mile. No chyba ze juz szybkosc jest spacerowa bardzo.
Sam czasem lubie sobie odkrecic na jedynce (ze startu). Ale juz podczas jazdy to redukuje najnizej do 2jki - bo wpiecie jedynki >50km/h nie jest mile. No chyba ze juz szybkosc jest spacerowa bardzo.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu
-
MadboY - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
Czyli rozumiem że można jedynkę kręcić do samej góry i redukować na nią tylko wtedy gdy prędkość jest już bardzo niska wręcz "spacerowa" jak kolega wyżej napisał?
Pytam bo ktoś mi kiedyś mówił że jak będziemy ciągle kręcić jedynkę do końca to potem dwójka nie będzie chciała się zapinać.
Pytam bo ktoś mi kiedyś mówił że jak będziemy ciągle kręcić jedynkę do końca to potem dwójka nie będzie chciała się zapinać.
- boniuboss
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 16/2/2008, 21:35
Ja wyznaje zasade, ze wszystko jest dla ludzi.
Takze jezdzij jak masz ochote, ale miej na uwadze fakt ze podzespoly nie sa idiotoodporne - czyt. jesli bedziesz nieumiejetnie wbijal ta 2jke przy odcince to mozesz zarznac skrzynie. Ja wbijam bez sprzegla i nie ma zadnych zgrzytow, kwestia wprawy i tyle.
Takze jezdzij jak masz ochote, ale miej na uwadze fakt ze podzespoly nie sa idiotoodporne - czyt. jesli bedziesz nieumiejetnie wbijal ta 2jke przy odcince to mozesz zarznac skrzynie. Ja wbijam bez sprzegla i nie ma zadnych zgrzytow, kwestia wprawy i tyle.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu
-
MadboY - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
Z 1 na 2 bez sprzęgła?? Jak ja wrzucam z 1 na 2 bez sprzęgał to czuje dość mocne szarpnięcie. Wyższe biegi od 3 w górę bez sprzęgła wchodzą jak w masło, nawet lepiej niż przy użycia sprzegła. Ja w 95% jednak używam lewej klamki redukcja oczywiście z miedzygazem.
- Karol_85
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 303
- Dołączył(a): 20/10/2006, 08:24
- Lokalizacja: Łomianki
No przy starcie, można ciągnąć na 1, ale u mnie na przykład im wyższe obroty na 1 tym większy zgrzyt we wbijaniu 2.No i jednak takie ciągnięcie na 1 opróżnia bak w dużym tempie.
U mnie na wszelkie zgrzyty w takich sytuacjach pomaga zaciskanie sprzęgła na około 1/3 skoku.
U mnie na wszelkie zgrzyty w takich sytuacjach pomaga zaciskanie sprzęgła na około 1/3 skoku.
600:D Spawacz ram....
- milus
- Świeżak
- Posty: 147
- Dołączył(a): 17/8/2007, 12:32
- Lokalizacja: Legnica
Labiss napisał(a):Motoman robisz międzygaz czy jakoś tak i wbijasz spokojnie jedynkę wtedy bez żadnych zgrzytów.
Tuuuuuu chciałbym sprostować Twoją tezę, swoją:D mianowicie...
po wciśnięciu sprzęgła obroty silnika nie mają wpływu na (żaden) wałek (ale w zamyśle ten 'idący' od sprzęgła), a drugi jest połączony z zębatką zdawczą, i robienie miedzygazu w tym wypadku jedynie zagłusza zgrzyty i trzaski ze skrzyni biegow, miedzygazem wyrownuje sie obroty silnika do tych ktore powinny być przy danej prędkości i danym biegu, tak mi sie wydaje no ale może się myle;) jakby co to poprawić:P
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości