Zobacz wątek - poczatek
NAS Analytics TAG

poczatek

O wszystkim
_________

poczatek

Postprzez nowicjusz1 » 23/5/2008, 10:44

jestem nowy i chce sie dowiedziec jak najwiecej o motocyklach sportowych. pewnie taki temat juz był, ale zaden nie zawiera informacji na wszystkie interesujace mnie zagadnienia.

a wiec na poczatek kilka pojec (co znacza)
1.klamka
2.hebel

Teraz co do hamowania. W scigaczu głównym hamulcem jest przedni. No własnie.. mam w głwie taki stareotyp i przeswiadczenie po wypadku( na skuterze) ze jak zahamuje przednim to koło ucieka na bok (tak sie stało na piasku). To nie wobrazam sobie jak to jest gdy na scigaczu kładziesz sie i dochamowujesz. No chyba ze najpierw sie dochamowuje a pozniej zkreca. - Wyleczcie mnie z tego przesiwadczenia..
nowicjusz1
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23/5/2008, 10:26


Postprzez CalibraHunter » 23/5/2008, 11:09

1. Klamka - w zaleznosci od kontekstu nazwa dotyczy dźwigni hamulca przedniego lub sprzegla, znajdujace sie przy manetkach.

2. Hebel - hamulec.
Never let your FEAR decide your FUTURE.
Avatar użytkownika
CalibraHunter
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1916
Dołączył(a): 5/2/2007, 18:28
Lokalizacja: DWL


Postprzez mar111cin » 23/5/2008, 11:42

no bo tak jest zawsze jak hamujesz przednim na piasku.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez melvin » 23/5/2008, 11:47

ale z tyłem też musisz uważać bo na piasku jak nie wybalansujesz odpowiednio ciałem a zablokujesz tylne koło to też zrobisz przysłowiowe "JEBUT"
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Piankowy Marynarzyk » 23/5/2008, 12:14

Nazwales sie nowicjusz ,ale nie zwalnia Cie to z zapoznaniem sie z forum ,masz opcje szukaj ,wiec szukaj.
Avatar użytkownika
Piankowy Marynarzyk
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3040
Dołączył(a): 21/2/2007, 20:41
Lokalizacja: Kaliszfornia

Postprzez Meciek » 23/5/2008, 13:38

Jeżeli dobrze nie rozgrzejesz przedniej opony i mocno zahamujesz to przednie koło też może zacząć uciekać. Redukuje i hamuje się zawsze przed zakrętem - Mi osobiście zdarza się czasem dohamowywać w zakręcie ale nigdy przy dużym złożeniu i zawsze lekko przednim hamulcem.
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez mar111cin » 23/5/2008, 14:30

tak sobie właśnie pomyśłalem, że wszedł tutaj facet i pyta w sumie o najprostsze rzeczy, które wszyscy jeżdżący na forum znają. Jakby teraz pomyśleć o tych wszystkich z R6 R1 co chcą kupić i dodać do tego te pytania początkujących... to naprawde robi się niebezpiecznie. Najgorsze jest to że tamci nie zdają sobie sprawy z większości rzeczy.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Kedar-88 » 23/5/2008, 14:43

osobiście ja jak już muszę hamować w łuku to używam delikatnie tylnego lub prostuje moto wciskam przedni do oporu i szybko go znowu składam...oczywiście zależy to od łuku i prędkości....ale nigdy przy ostrych łukach...raczej polecam redukcje i hamowanie przed.

...hamowanie w łukach to dość cienki lud... 8)
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

s

Postprzez nowicjusz1 » 23/5/2008, 18:39

a jak sie redukuje ? najpierw przedni, pozniej tylni czy pulsacyjnie przedni ?
nowicjusz1
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23/5/2008, 10:26

Postprzez Grubas » 23/5/2008, 18:45

Powinieneś zapoznać się z tymi wątkami:
viewtopic.php?t=934
viewtopic.php?t=14493
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez spazz » 23/5/2008, 18:47

najlepiej hamowac butami
Avatar użytkownika
spazz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez Kedar-88 » 23/5/2008, 18:47

redukcja to zmiana biegu na niszy....
po prostu zwalniasz naciskając przedni hamulec lub oba naraz... i rzucasz bieg na niższy...to jest chyba logiczne mniejsza prędkość mniejszy bieg....nooo to jest oczywiście względne, bo np. ciołeś na 3 biegu 120 i zwalniasz do 80 to nie musisz redukować, a jak jechałeś np. 60 na 3 biegu i zwalniasz do 40 to przydała by się dwójka...
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez melvin » 23/5/2008, 19:51

senekkorzenna napisał(a):a ja jak widzę piasek czy błoto to zatrzymuję się i przepycham motocykl bokiem abym się nie pobrudził.
Z tego powodu mam ogromne oszczędności na paliwie ,linki sprzęgła,klamki,itp.jeden tylko problem buty mi się zużywają. :? :wink: :D


i tak cały czas gdziekolwiek by nie był, dlatego romet mu się nie psuje...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez dambandit » 23/5/2008, 23:02

Kedar-88 napisał(a):redukcja to zmiana biegu na niszy....
po prostu zwalniasz naciskając przedni hamulec lub oba naraz... i rzucasz bieg na niższy...to jest chyba logiczne mniejsza prędkość mniejszy bieg....nooo to jest oczywiście względne, bo np. ciołeś na 3 biegu 120 i zwalniasz do 80 to nie musisz redukować, a jak jechałeś np. 60 na 3 biegu i zwalniasz do 40 to przydała by się dwójka...


Ostatnio jadąc przed zakrętem zapomniałem zredukować biegi , zrobiłem to jak byłem w zakrecie i musze powiedzieć że nieżle mi motorem szarpneło prawie sie wypied...............
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez melvin » 24/5/2008, 00:59

senek ja nie potrafię oszczędzać, ale przynajmniej dobrze się bawie :)
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez melvin » 24/5/2008, 11:18

chyba mocno wyposzczony jesteś... może pogadaj z forumowiczkami, ostatnio dwie pisały takie posty że chyba były by chętne do pomocy :P
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Thrillco » 25/5/2008, 09:30

powiem szczerze, ze jak czytam o waszych niektórych technikach to...dziwie sie, że w pełni sezonu nadal można poczytac wasze nowe posty...
brak opisu...
Avatar użytkownika
Thrillco
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2598
Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
Lokalizacja: Białystok

Postprzez herbatka » 25/5/2008, 09:44

senekkorzenna napisał(a):a ja jak widzę piasek czy błoto to zatrzymuję się i przepycham motocykl bokiem abym się nie pobrudził.
Z tego powodu mam ogromne oszczędności na paliwie ,linki sprzęgła,klamki,itp.jeden tylko problem buty mi się zużywają. :? :wink: :D


Nie to zebym sie czepial, ale nie moge sie powstrzymac. Dla Ciebie ogar 900 to motocykl ? :twisted: Co do tematu, hebel i klamka to chyba najprostsze 2 zagadnienia z motocyklowego slangu.
CBR 600 F4i
Avatar użytkownika
herbatka
Świeżak
 
Posty: 241
Dołączył(a): 12/5/2008, 19:45

Postprzez herbatka » 25/5/2008, 20:04

No patrze i nie wierze ze czlowiek z glowa kupil ogara 900 :>
CBR 600 F4i
Avatar użytkownika
herbatka
Świeżak
 
Posty: 241
Dołączył(a): 12/5/2008, 19:45

Następna strona


Powrót do Hydepark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr