SRAD 600 Jaka żywotnosc?
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
SRAD 600 Jaka żywotnosc?
Witam wszystkich Pisze w imieniu mojego znajomego ktory przymierza sie do kupna Sradzika z 99 roku Mianowicie ma pytanie o rzywotnosc tego sprzeciku, kosztach eksploatacji i na co ma zwrocic uwage przy kupnie Ja osobiscie sie na tej naece nie znam bo moja milosc to Fazer
- MateoDiablo
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 30/3/2008, 21:26
- Lokalizacja: Oświęcim
Dokładnie wszystko zależy od eksploatacji jeden wykończy silnik po 30 tys a inny zrobi dobrze ponad 100 tys. To samo z utrzymaniem jak pałujesz to zużywasz więcej napędów, opon i moto częściej wymaga ręki mechanika ogólnie to trzeba liczyć sie z kosztami minimum 2- 2,5 tys na sezon. Oczywiście nie licząc paliwa
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
- fandzoilisz
- Bywalec
- Posty: 889
- Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07
Hehe, nie wyjdzie powiadacie, może i nie wyjdzie ale właśnie dlatego że więkrzości nie wychodzi mamy na allegro prawie same nie nadające sie do jazdy złomy. Zresztą ostatnio był gdzieś temat gdzie to liczyliśmy i przy GS 500 prawie 2 koła wychodziło
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
3 wymiany oleju? Robisz 18tys.km na sezon?
Poza tym Eneasz, wszystko ładnie pięknie, ale kolega nie pytał czy stać go na tego sprzęta. Po prostu chciał się dowiedzieć ile pieniędzy trzeba na to wydać, może chce robić 30kkm na sezon? Albo żeby samemu ocenić czy może sobie na to pozwolić. Oczywiście z góry zakładasz, że go na to nie stać. Więc z łaski swojej odpowiadaj na pytania a nie się rozwodzisz nad zasobnością jego portfela.
Poza tym Eneasz, wszystko ładnie pięknie, ale kolega nie pytał czy stać go na tego sprzęta. Po prostu chciał się dowiedzieć ile pieniędzy trzeba na to wydać, może chce robić 30kkm na sezon? Albo żeby samemu ocenić czy może sobie na to pozwolić. Oczywiście z góry zakładasz, że go na to nie stać. Więc z łaski swojej odpowiadaj na pytania a nie się rozwodzisz nad zasobnością jego portfela.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
eneasz Å‚ancuch wytrzumuje srednio ok 30 tys, jak katujesz to 20 .
co do smarowania łancuch- nie mozna smarowć go np olejem maszynowym? tawotem lub czyms podobnym?
co do smarowania łancuch- nie mozna smarowć go np olejem maszynowym? tawotem lub czyms podobnym?
- fandzoilisz
- Bywalec
- Posty: 889
- Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07
Zgadzam się z Icidem. 2.5-3 tys to spokojnie trzeba liczyć. Ja w tym sezonie od kupna R1 zrobiłem już 5tys km, a moje inwestycje do tej pory:
Olej + filtr - 170 zł
Opony: jedna używka, teraz powiedziałem że więcej używek nie kupię, i zamówiłem nową na Mynemoto - w sumie 600zł
Napęd + wymiana - 600zł
Klocki hamulcowe przód: 130zł
Przewody w oplocie: 260zł
Akumulator: 200zł
Crash pady: 100zł
Wyszło 2060zł, a sezon ledwo się zaczął. Do końca zrobię pewnie jeszcze ok 15tys, więc 2 wymiany oleju, plus znowu opona albo komplet. I pod warunkiem, że nic nieprzewidzianego się nie wydarzy 3tys pójdzie. Plus paliwo, po wstępnych obliczeniach ok 6tyz zł.
A jeśli ktoś kupuje motocykl za 10tys zł, i myśli, ze następne 2 to razem z paliwem i wszystkimi serwisami, to sie mocno zdziwi.
Olej + filtr - 170 zł
Opony: jedna używka, teraz powiedziałem że więcej używek nie kupię, i zamówiłem nową na Mynemoto - w sumie 600zł
Napęd + wymiana - 600zł
Klocki hamulcowe przód: 130zł
Przewody w oplocie: 260zł
Akumulator: 200zł
Crash pady: 100zł
Wyszło 2060zł, a sezon ledwo się zaczął. Do końca zrobię pewnie jeszcze ok 15tys, więc 2 wymiany oleju, plus znowu opona albo komplet. I pod warunkiem, że nic nieprzewidzianego się nie wydarzy 3tys pójdzie. Plus paliwo, po wstępnych obliczeniach ok 6tyz zł.
A jeśli ktoś kupuje motocykl za 10tys zł, i myśli, ze następne 2 to razem z paliwem i wszystkimi serwisami, to sie mocno zdziwi.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
No nie jest to pocieszające ale wydatków jest dużo.
Więc rozeznaj się najlepiej przed zakupem z zaleceniami Suzuki dotyczącymi serwisu naświetli Ci to czy dużo kasy zostawisz w serwisie i w sklepie. Bo Suzuki i Kawasaki zaleca częste regulacje zaworów gorzej chyba kawa tu wychodzi;-/ Luknij sobie na koszt oleju który tam gość lał wcześniej i reszty części. Oponki jak chcesz to dam ci kontakt na używki w Krk.
Trzeba tu wypośrodkować troszke bo wiadomo że jak o moto nie będziesz dbał, to go ch... strzeli i dopiero będą koszta, ale nie róbcie jaj o kosztach 3 tyśki za sezon. To 1/3 ceny takiego sprzęta więc troszke realizmu.
Więc rozeznaj się najlepiej przed zakupem z zaleceniami Suzuki dotyczącymi serwisu naświetli Ci to czy dużo kasy zostawisz w serwisie i w sklepie. Bo Suzuki i Kawasaki zaleca częste regulacje zaworów gorzej chyba kawa tu wychodzi;-/ Luknij sobie na koszt oleju który tam gość lał wcześniej i reszty części. Oponki jak chcesz to dam ci kontakt na używki w Krk.
Trzeba tu wypośrodkować troszke bo wiadomo że jak o moto nie będziesz dbał, to go ch... strzeli i dopiero będą koszta, ale nie róbcie jaj o kosztach 3 tyśki za sezon. To 1/3 ceny takiego sprzęta więc troszke realizmu.
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
dcsport.pl (otwórz link)
-
Ryjek - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
- Lokalizacja: Kraków
No nie wiem nie wiem . Ja mam bandita . To nizsza klasa niz srad . Dodam że narazie w motocyklu kompletnie nic nie wymieniałem z powodu awari . Napęd mam dobry opony tez . W tym sezonie tylko regulacje zaworów gazników olej no i paliwo i pokojnie wyjdzie 2500 zł . A to tylko bandit .
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
Tak sie przedstawia chistoria mojego GSa od początku marca.... bo od marca zaczołem jeździć:
Klocki + płyny = 170zł
Serwis po 18tyÅ›:
PrzeglÄ…d + Nowy olej w lagach + Nowy olej w silniku + FIltr oleju + filtr powietrza...
730zł z zniżką 10% na części
Panowie z serwisu powiedzieli ze obie oponki mam do wymiany kturą przeprowadze w wakacje, cena ok 500zł
PODLICZAMY:
170zł + 730zł + ok 500zł = 1400zł w najbrutalniejszym z możliwych epizodów jeżeli chodzi o GS'a
Dla porównania w zeszłym roku wydałem TYLKO ok 200zł
Klocki + płyny = 170zł
Serwis po 18tyÅ›:
PrzeglÄ…d + Nowy olej w lagach + Nowy olej w silniku + FIltr oleju + filtr powietrza...
730zł z zniżką 10% na części
Panowie z serwisu powiedzieli ze obie oponki mam do wymiany kturą przeprowadze w wakacje, cena ok 500zł
PODLICZAMY:
170zł + 730zł + ok 500zł = 1400zł w najbrutalniejszym z możliwych epizodów jeżeli chodzi o GS'a
Dla porównania w zeszłym roku wydałem TYLKO ok 200zł
- Dokaz
- Świeżak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 9/12/2006, 11:58
eneasz napisał(a):3 wymiany oleju - nie wiem co cie dziwi? Nie od dzisiaj wiadomo ze tajemnica dobrego i zywotnego silnika jest olej, ja wymieniam co okolo 3-4 tys km ale ty nie musisz, sadze ze wole wydac na jedna wymiane oleju w roku wiecej niz ty i odebrac to sobie w zadowoleniu z moto niz psiaczeniu ze cos mi pada.
No dobra, jak chcesz to możesz wymieniać. 1 tys.km można zrobić w weekend i po pierwsze, że mi się nie chce a po drugie to mnie na to nie stać. Może jak zacznę pracować w UK to zacznę zmieniać co 1tys.km. Ale i tak twierdzę, że lepiej wlać najlepszy olej niż tańszy a często zmieniać. Poza tym skoro producent zaleca np. wymianę co 6tys.km i co tyle to robię, to samo z siebie nic mi nie padnie, chyba, że z powodu wady fabrycznej albo złego użytkowania. Zapewniam Cię, że zła obsługa (czyli np. nie sprawdzanie poziomu) czy wkręcanie zimnego silnika na wysokie obroty bardziej mu zaszkodzi, niż jeżdżenie na oleju przez 6tys.km.
A przepłukujesz silnik przy wymianie oleju? Nie pytam złośliwie ale mam kumpla co tak robi, bo twierdzi, że zawsze zostanie trochę starego.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
eneasz napisał(a):3 wymiany oleju? Robisz 18tys.km na sezon?
3 tys to wydaje mi sie absolutnym minimum pod warunkiem ze sam sporo rzeczy potrafisz zrobic przy moto a jak nie to można wydać nawet i 6 nie liczac paliwa..
ludzie... już nie przesadzajmy ze 6 tys co sezon.... może 10 ? zejdźmy na ziemie. tak jak kolega napisał. jak kto chce to se może olej wymieniać i co 500km itd. opony co sezon? łańcuch co sezon? co wy non stop gumie palicie i na kole? koledze chodziło o podstawowe koszty żeby sobie motorkiem pojeździć i tyle. nie każdy co weekend objeżdża polowe europy. jak to czytam to ręce opadają......
-
wszok - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
wszok, przeczytaj mojego posta
viewtopic.php?t=3743&postdays=0&postorder=asc&start=30
viewtopic.php?t=3743&postdays=0&postorder=asc&start=30
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
wszok napisał(a):eneasz napisał(a):3 wymiany oleju? Robisz 18tys.km na sezon?
3 tys to wydaje mi sie absolutnym minimum pod warunkiem ze sam sporo rzeczy potrafisz zrobic przy moto a jak nie to można wydać nawet i 6 nie liczac paliwa..
ludzie... już nie przesadzajmy ze 6 tys co sezon.... może 10 ? zejdźmy na ziemie. tak jak kolega napisał. jak kto chce to se może olej wymieniać i co 500km itd. opony co sezon? łańcuch co sezon? co wy non stop gumie palicie i na kole? koledze chodziło o podstawowe koszty żeby sobie motorkiem pojeździć i tyle. nie każdy co weekend objeżdża polowe europy. jak to czytam to ręce opadają......
no Wszok, ale ile jeździsz rocznie że Ci się opony nie zużywają? mi dosłownie giną w oczach, komplet opon to 6-10tys km i następne czyli praktycznie co sezon. Z łańuchem troche lepiej, ale fakt faktem jak coś przenosi 100 i więcej koni na koło to musi się zużywać.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Dokaz napisał(a):Serwis po 18tyś:
PrzeglÄ…d + Nowy olej w lagach + Nowy olej w silniku + FIltr oleju + filtr powietrza...
730zł z zniżką 10% na części
Drogo jak cholera. Ale ASO się ceni. A zaworów Ci nie sprawdzali/regulowali? Czy może synchro i zawory kryje się pod słowem przegląd?
dr.artur napisał(a):gs to bys se sam serwisowal a nie
A części być dłutem i młotkiem rzeźbił? Bo to właśnie klamoty najwięcej kosztują.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
Ja w zeszłym sezonie zrobiłem (nie licząc rzeczy które robiłem dla przyjemności)
-wymiana oleju i filtra 2 razy
-wymiana łańcuszka rozrządu kompletnego
-regulacja zaworów
-synchronizacja i czyszczenie gaźników
-komplet opon.
-komplet świec
-filtr powietrza
-klocki hamulcowe tył i przód
W tym sezonie:
-napęd kompletny
-olej z filtrem
-wymiana płynu chłodniczego
Czeka mnie jeszcze:
-wymiana przewodów hamulcowych
-opona tylna sie kończy
-wymiana oleju i filtra 2 razy
-wymiana łańcuszka rozrządu kompletnego
-regulacja zaworów
-synchronizacja i czyszczenie gaźników
-komplet opon.
-komplet świec
-filtr powietrza
-klocki hamulcowe tył i przód
W tym sezonie:
-napęd kompletny
-olej z filtrem
-wymiana płynu chłodniczego
Czeka mnie jeszcze:
-wymiana przewodów hamulcowych
-opona tylna sie kończy
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Witam zgadzam sie z przedmówcami że ciężko określić koszty eksploatacji, ale co do pytania czy SRAD jest żywotny to z całą odpowiedizalnością mogę powiedizeć że jest to jeden z naljeprzych motocykli w tamtych latach który pokazał się na rynku, zywotny silnik, ciężka ale solidna i zwarta rama jęzdziłem tym motocyklem wiele razy i naprawdę mam bardzo dobre zdanie znam ludzi którzy latają Sradami po dzień dzisiejszy i dobrze się sprawuje także ja osobiście polecam oczywiście dobry egzemplarz musisz trafić bo jak kupisz padaczke to raczej nie beziesz zadowolony
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości