Jak kupic bezwypadkowy - rady i lektury.
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Jak kupic bezwypadkowy - rady i lektury.
Witam wszystkich
Wydaje mi sie, ze mam podobne, choc jednak odrobine inne pytanie niz przecietny "świeżak" w pierwszym poscie na tym forum..
No wiec, nie planuje kupna motocykla za miesiac i nie chce, zeby mi ktos oznajmil, ze ten czy tamtej jest/nie jest dla mnie odpowiedni
Prosilbym raczej o mozliwie najwiecej porad na temat rozpoznawania stanu technicznego motocykla. (interesuja mnie tez linki do stron www, tytuly czasopism ktore kompetentnie pomoga itd) Gdzie sie zaglada, co sprawdza. Czy jest mozliwe zobaczyc - ze rama byla uszkodzona, co to dokladnie sa lagi i jak dowiedziec sie czegos o ich stanie. Ocenic stan lancucha, no i ogolnie zbadac przy zakupie, czy warto brac motor do stacji obslugi na badanie.. czy to po prostu zlom - tylko z ladnym nowym lakierem.
Jak widac (po pytaniu o lagi ), pojecia na ta chwile nie mam prawie zadnego, wiec prosze o wyrozumialosc. Natomiast posta zakladam, poniewaz - za 2-3 lata.. moze 4 - w koncu jakiegos rumaka (jakos) kupie i chcialbym nie zmarnowac tego czasu.. tylko poswiecic go na nauke. Dodam jeszcze, ze marzy mi sie szybki motocykl szosowy, co tez napewno ukierunkuje Panstwa w udzielaniu porad (pewnie nieco inne bolaczki maja uzytkownicy chopperów, a inne uzytkownicy przecinakow).
Pozdrawiam, Krzysiek.
Wydaje mi sie, ze mam podobne, choc jednak odrobine inne pytanie niz przecietny "świeżak" w pierwszym poscie na tym forum..
No wiec, nie planuje kupna motocykla za miesiac i nie chce, zeby mi ktos oznajmil, ze ten czy tamtej jest/nie jest dla mnie odpowiedni
Prosilbym raczej o mozliwie najwiecej porad na temat rozpoznawania stanu technicznego motocykla. (interesuja mnie tez linki do stron www, tytuly czasopism ktore kompetentnie pomoga itd) Gdzie sie zaglada, co sprawdza. Czy jest mozliwe zobaczyc - ze rama byla uszkodzona, co to dokladnie sa lagi i jak dowiedziec sie czegos o ich stanie. Ocenic stan lancucha, no i ogolnie zbadac przy zakupie, czy warto brac motor do stacji obslugi na badanie.. czy to po prostu zlom - tylko z ladnym nowym lakierem.
Jak widac (po pytaniu o lagi ), pojecia na ta chwile nie mam prawie zadnego, wiec prosze o wyrozumialosc. Natomiast posta zakladam, poniewaz - za 2-3 lata.. moze 4 - w koncu jakiegos rumaka (jakos) kupie i chcialbym nie zmarnowac tego czasu.. tylko poswiecic go na nauke. Dodam jeszcze, ze marzy mi sie szybki motocykl szosowy, co tez napewno ukierunkuje Panstwa w udzielaniu porad (pewnie nieco inne bolaczki maja uzytkownicy chopperów, a inne uzytkownicy przecinakow).
Pozdrawiam, Krzysiek.
- cardona
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 4/4/2008, 14:32
wiec wtedy podeslesz link z aukcja do tematu "motocykle z ogloszen" i kazdy kto bedzie chcial, podzieli sie swoimi dosrzezeniami.
zx12r-sprzedane.w dalekich planach zx14. | www.fight-club.pl | Don Bolo | Masz coÅ› do mnie?Z bani?
-
bolokolo - Bywalec
- Posty: 714
- Dołączył(a): 29/5/2007, 17:10
- Lokalizacja: stettin - koszalin - gdansk
uuuuu od razu zimny prysznic witamy na forum ścigacz.pl ze swojej strony dodam że każdy moocykl rozpatruje się pod innym kontem. wiadomo nie od dziś że motorki nie są pozbwione pewnych wad konstrukcyjnych. po za ogólnikami takimi jak rama czy lagi jest wiele innych rzeczy na które trzeba zwrócić uwage , napisz co byś chciał i wtedy możemy podyskutować pzdr
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
-
kosta - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1628
- Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
- Lokalizacja: WWA
Hehehe Faktycznie.. "witamy"
No a teraz tak konkretniej: do Bolokolo:
Nie sadze, ze danie linka na forum przyniesie jakies sensowne korzysci. Wyobrazmy sobie najbardziej prawdopodobne ogloszenie jakie bym zamiescil za dwa lata:
"Motocykl sprowadzony,100% bezwypadkowy,oryginalny lakier,bardzo zadbany, kpl.dokumentów do rejestracji, igla, POLECAM!!!" I trzy zdjecia jakiegos wychuchanego cuda.. No i co? Diabli wiedza jak to chodzi, czy rama przez cala historie motocykla byla "jedna" czescia itd.. nie do konca o to mi chodzi
A co do przykladow do dyskusji (bo w ogole, zaraz napisze o jakie maszyny by chodzilo) ale zacznijmy od tego:
Fazer, 2006 (przypuscmy kupuje takiego za 2-3 lata - wiec on kosztuje ok 12 000zl - czyli umowmy sie, ze to hipotetycznie tyle ile moge przeznaczyc - biorac pod uwage ze jeszcze trzeba kupic kask, kurtke, rekawiczki, wymienic plyny itd ).
I wszystko fajnie.. tylko motor ma wgniecenie na baku i pare malych rys.. (czyli jest dokladnie jak ta)
http://allegro.pl/show_item.php?item=340980852
..i co teraz? Upadla na motor polka w garazu kiedys.. czy pozostalosc po szlifie ktora ciezko usunac, bo na baku i lepiej po prostu polakierowac jak jest?
Co do modeli: szybkie 600sety: Fazer, GSX r, SV 650S, ta nowa wersja Bandit'a.. tylko ze z owiewka, czyli GSX 650F (choc rozumiem, ze ten jest za nowy, zeby glebiej o nim rozmawiac.. ale z drugiej strony - zawsze mozna porozmawiac o Bandit'cie, ktory tez mnie ciekawi ) No i chyba zostaje tylko juz: cbr f
Tak sobie jeszcze pomyslalem, ze akurat GSX 650f, za dwa lata bedzie chodzil po jakies 17000-16000zl wiec w teorii jaka zalozylem - nie bedzie mnie stac No ale powiedzmy - ze ten w razie kupownia za 4 lata (rocznika 2008 )
No a teraz tak konkretniej: do Bolokolo:
Nie sadze, ze danie linka na forum przyniesie jakies sensowne korzysci. Wyobrazmy sobie najbardziej prawdopodobne ogloszenie jakie bym zamiescil za dwa lata:
"Motocykl sprowadzony,100% bezwypadkowy,oryginalny lakier,bardzo zadbany, kpl.dokumentów do rejestracji, igla, POLECAM!!!" I trzy zdjecia jakiegos wychuchanego cuda.. No i co? Diabli wiedza jak to chodzi, czy rama przez cala historie motocykla byla "jedna" czescia itd.. nie do konca o to mi chodzi
A co do przykladow do dyskusji (bo w ogole, zaraz napisze o jakie maszyny by chodzilo) ale zacznijmy od tego:
Fazer, 2006 (przypuscmy kupuje takiego za 2-3 lata - wiec on kosztuje ok 12 000zl - czyli umowmy sie, ze to hipotetycznie tyle ile moge przeznaczyc - biorac pod uwage ze jeszcze trzeba kupic kask, kurtke, rekawiczki, wymienic plyny itd ).
I wszystko fajnie.. tylko motor ma wgniecenie na baku i pare malych rys.. (czyli jest dokladnie jak ta)
http://allegro.pl/show_item.php?item=340980852
..i co teraz? Upadla na motor polka w garazu kiedys.. czy pozostalosc po szlifie ktora ciezko usunac, bo na baku i lepiej po prostu polakierowac jak jest?
Co do modeli: szybkie 600sety: Fazer, GSX r, SV 650S, ta nowa wersja Bandit'a.. tylko ze z owiewka, czyli GSX 650F (choc rozumiem, ze ten jest za nowy, zeby glebiej o nim rozmawiac.. ale z drugiej strony - zawsze mozna porozmawiac o Bandit'cie, ktory tez mnie ciekawi ) No i chyba zostaje tylko juz: cbr f
Tak sobie jeszcze pomyslalem, ze akurat GSX 650f, za dwa lata bedzie chodzil po jakies 17000-16000zl wiec w teorii jaka zalozylem - nie bedzie mnie stac No ale powiedzmy - ze ten w razie kupownia za 4 lata (rocznika 2008 )
- cardona
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 4/4/2008, 14:32
tamten temat MA POMOC a nie przesadzic o zakupie badz nie.
zx12r-sprzedane.w dalekich planach zx14. | www.fight-club.pl | Don Bolo | Masz coÅ› do mnie?Z bani?
-
bolokolo - Bywalec
- Posty: 714
- Dołączył(a): 29/5/2007, 17:10
- Lokalizacja: stettin - koszalin - gdansk
Żeby rozpoznać niektóre naprawy trzeba widzieć jak sie pewne rzeczy robi, nie da sie poprostu wyjaśnić, handlarze są coraz sprytniejsi a materiały używane do maskowania uszkodzeń coraz lepsze. Czasami ramy były prostowane, szpachlowane, malowane i poznać mozna tylko po drobiazgach takich ja struktura lakieru drobny zaciek czy odprysk od spawania. Na orginalnych elemętach są oznakowania danej marki itd nie ma dobrej odpowiedzi na twoje pytanie. Na niektórych rzeczach trzeba sie poprostu znać.
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Zaczął bym od zdjęcia wszystkiego, czyli plastików, baku obejrzał bym ramę czy nosi jakieś ślady napraw, posłuchał silnika na zimno i ciepło i obejrzał czy nie było ruszane więcej niż powinno przy standardowym serwisowaniu. obejrzał bym plastiki od spodu czy są orginalne i czy mają orginalny lakier, czy naklejki są orginalne, róeno naklejone i przykryte bezbarwnym lakierem.
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
zamiast samemu ryzykowac i jechac po moto wez kogos obcykanego, np. z forum aby ci pomogl. Jest tu sporo ludzi, ktorzy napewno ci doradza, obejrza, przejada sie i powiedza co jest z moto nie tak. Juz tu pare osob tak wlasnie sobie pomoglo i to chyba najlepsze rozwiazanie niz przekazywanie dobrych rad na odleglosc.
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
-
gumis - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2866
- Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
- Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów
no i jazda jest wazna.najlatwiej sprawdzic czy rama jest prosta, rozpedzajac sie i puszczajac kierownice.jesli moto jedzie bez zadnych drgan itp idealnie do przodu tzn. , ze rama zdrowa.jesli lagi byly mocne wgniecione to jest prawdopodobienstwo, ze przy wciskaniu przedniego hebla kolo bedzie sie cofac.ii co by tu jeszcze, sprawdzenie amorow czy nie ma wyciekow.rowniez na rozgrzanym silniku dobrze sprawdzic jak silnik wkreca sie na wysokie obroty.
zx12r-sprzedane.w dalekich planach zx14. | www.fight-club.pl | Don Bolo | Masz coÅ› do mnie?Z bani?
-
bolokolo - Bywalec
- Posty: 714
- Dołączył(a): 29/5/2007, 17:10
- Lokalizacja: stettin - koszalin - gdansk
Aha. Tzn w ogole - to zamieszalem z postami - bo tamten byl pytaniem do Bolakola, poniewaz nie widzialem, ze ktos cos jeszcze dopisal.. Ale skoro odpowiedziales - to bardzo dobrze Bo to juz sa konkretne informacje. A co do ram - ze sie nie znam na tych technikach.. to wiem niestety.. No i nie powiem - sa to schody.
A czy ewentualnie - miernik powloki lakierniczej by pomogl w takiej sytuacji? Czy to w ogole - pomysl ktory moze mi sie przydac?
(tutaj - doslownie przypadkowy miernik z allegro - jaki wyszukala google)
http://moto.allegro.pl/item329913665_mi ... _1_fe.html
A czy ewentualnie - miernik powloki lakierniczej by pomogl w takiej sytuacji? Czy to w ogole - pomysl ktory moze mi sie przydac?
(tutaj - doslownie przypadkowy miernik z allegro - jaki wyszukala google)
http://moto.allegro.pl/item329913665_mi ... _1_fe.html
- cardona
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 4/4/2008, 14:32
zamiast miernika lepiej wziasc tak jak pisal gumis, kogos kto zna sie na rzeczy i sprawdzi wszystko co trzeba.
zx12r-sprzedane.w dalekich planach zx14. | www.fight-club.pl | Don Bolo | Masz coÅ› do mnie?Z bani?
-
bolokolo - Bywalec
- Posty: 714
- Dołączył(a): 29/5/2007, 17:10
- Lokalizacja: stettin - koszalin - gdansk
no jakos tak jest, ze motocyklisci jakos tam sie staraja razem trzymac.wiadomo, ze czasami kogos trzeba strzelic to nie patrzysz czy to motocyklista, no ale ogolnie nie jest zle.
zx12r-sprzedane.w dalekich planach zx14. | www.fight-club.pl | Don Bolo | Masz coÅ› do mnie?Z bani?
-
bolokolo - Bywalec
- Posty: 714
- Dołączył(a): 29/5/2007, 17:10
- Lokalizacja: stettin - koszalin - gdansk
oprocz tego co pisali koledzy poczytaj sobie:
http://www.scigacz.pl/Na,co,zwracac,uwa ... a,277.html
C.Pfeifer - Sam naprawiam motocykl
http://www.scigacz.pl/Na,co,zwracac,uwa ... a,277.html
C.Pfeifer - Sam naprawiam motocykl
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Zobacz czy dobrze na jedno idzie a tak powaznie to moze lepiej porozmawiaj z kim kogo znasz i ma moto. Bo mysle ze teoria Ci za wiele nie pomoze. Najlepiej jak Ci to ktos wyjasni (np stan ukladu napedowego) na jakims sprzecie. Pozdro
600 rr
- temat09
- Świeżak
- Posty: 67
- Dołączył(a): 4/7/2007, 22:24
Polecam przeczytac to http://www.motogen.pl/artykuly/porady/a ... cykla.html
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości