Zobacz wątek - czy junak M10 nadaje sie na dalekie trasy??
NAS Analytics TAG

czy junak M10 nadaje sie na dalekie trasy??

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

czy junak M10 nadaje sie na dalekie trasy??

Postprzez dancerus » 29/3/2008, 14:51

Witam wszystkich odwiedzajacych to forum :) Mam takie pytanko odnosnie junaka m10 :P Dostalem od dziadka motor w niemal idealnym stanie :D :D tszeba tylko przerobic elektryke :) I jesli naprawde bedzie wszystko ladnie chodzilo to czy moge takim motorkiem jechac na z gor nad morze????? :D :D z gory dzieki za odp ;)
dancerus
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 21/3/2008, 18:25


Postprzez Kedar-88 » 29/3/2008, 16:37

wszystko jest możliwe...tylko weź ze sobą jakieś klucze na wszelki wypadek...bo to jest dość stary sprzęt i nie jest już tak pewny....

...poszukaj jakiegoś fora zajmującego się junakami, bo tutaj raczej nie obracamy się w zabytkach
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno


Postprzez icid » 29/3/2008, 16:51

Z tego co wiem to bardzo awaryjny sprzęt ale dość prosty w naprawach, w którymś świecie motocykli były opisane wady fabryczne i sposób ich usówania, proponował bym ci zdobyć ten numer bo możesz nie dojechać tam gdzie chcesz :D Po usunięciu fabrycznych pomyłek podobno sprawuje sie bez zarzutu.
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez melvin » 29/3/2008, 17:56

wolal bym 100% oryginalny i wadliwy niż przerabiany np. z wstawionym alternatorem z malucha...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez icid » 29/3/2008, 18:09

Tak melwin, jako egzempalrz kolekcjonerski to tylko orginał ale gdybyś miał nim jeździć i więkrzość wycieczek kończyła by się awarią w różnych dziwnych punktach trasy to twój zapał do orginalności szybko by osłabł. Zresztą nie chodzi tylko o alternator wad była masa ale koszt usunięcia z tego co pamiętam niewielki.
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez melvin » 29/3/2008, 18:15

jak rybki to i akwarium, chcesz jeździć zabytkiem to musisz się liczyć z awariami, swoją drogą to jak można tak niszczyć fajny motocykl, kombinując przy nim z częściami z malucha traktora i kombajnu? wejdź na allegro i zobacz ile jest niekombinowanych junaków? większość ma nacinaną ramę albo instalacje 12V. za kilka lat jubnak skoczy tak jak sokoły...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Terror » 29/3/2008, 18:19

Powiem wam z doświadczenia, że jechac Junakiem w trasy to duże ryzyko. Małe prędkości przelotowe nie sprzyjają, a awaryjność Junaka jest legendarna
No hope. no cure. No problem.
Avatar użytkownika
Terror
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 25/8/2005, 11:06
Lokalizacja: WW-WWa

Postprzez Slesz » 29/3/2008, 22:13

no cóz, jeśli nigdy wcześniej nie jeździłeś Junakiem to radzę sprawdzić go najpierw na krótszych traszach, a nie puszczać się od razu z gór nad morze. te sprzęty naprawdę wymagają zapasu części w plecaku i pewnego pojęcia o mechanice, a te kilkaset km to nie przelewki dla sprzęta z lat 60tych.
...let's ride...
Avatar użytkownika
Slesz
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 9/1/2008, 08:17
Lokalizacja: z Piekła rodem

Postprzez elco » 29/3/2008, 22:26

Jezdzac po wszelkiego rodzaju zlotach i zjazdach nadal widywalem cala mase takich sprzetow. W zeszlym sezonie bedac na zlocie w Krotoszynie dedykowanym wlasnie weteranom pojawily sie Junaki, Dniepry, WSK-i, Iż-e z najdalszych zakatkow Polski. Osobiscie balbym sie jechac takim sprzetem gdziekolwiek. Ale jak widac pasjonatow nie brakuje. Pasjonatow, ktorych naprawde podziwiam, nie tylko z checi podrozowania takim motocyklem, ale ponadprzecietnych umiejetnosci wymiany calego tloka i walu w przydroznym rowie.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez dancerus » 29/3/2008, 23:35

jakis zapas czesci napewno tszeba wziac ze soba ;)BO NIHDY NIC NIE WIADOMO ;p z tego co rozzmawialem z ludzmi i wyczytalem to wiekszosc przerabia junaki na 12v zasilanko i alternator od fiata 125p podobno taka instalacja jest najlebsza ;)) a wedlog mnie jak by sie chcialo dojechac gdzies dalej w trase to powolutku mozna sobie jechac ;)
dancerus
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 21/3/2008, 18:25

Postprzez Adam M. » 30/3/2008, 02:59

Znajdz strone Jacota o Junaku i zapisz sie na liste Dziki Junak zanim zaczniesz cokolwiek przerabiac.
Najpierw dowiedz sie "czym to sie je", a potem dopiero mysl nad przerobkami.

Adam M.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez mlody-pawel » 30/3/2008, 08:59

W którymś numerze motocykla była relacja dwóch "Junakowców" którzy pojechali na M-10 do Wenecji :) Napisane jest również co bylo przerobione, czytalem dosc dawno ale pamietam ze mieli alternatory inne.
Sprzedam Suzuki Bandit 600S 2003
Avatar użytkownika
mlody-pawel
Świeżak
 
Posty: 343
Dołączył(a): 20/9/2007, 14:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez icid » 30/3/2008, 12:02

http://www.junak.riders.pl/tn.htm Tu jest zakres przeróbek podzielony na grupy przez Jacota, to właśnie on opisał wszystko dla świata motocykli.
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez skwy » 30/3/2008, 20:07

Junakiem można podbijać świat tylko trzeba wiedzieć jak.
Kiedyś z kumplem pojechaliśmy w góry(z mazur)on junak M10 ja Kawasaki VN 750.
Jakie było moje zdziwienie jak oblecieliśmy trasę w to i z powrotem bez awarii.
Ale chłop najpierw przygotował motocykl.
Dodam jeszcze że prędkość podróżna oscylowała 90-100km/h
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Kedar-88 » 30/3/2008, 20:13

radość jest niesamowita jak oblecisz takim starym sprzętem kawał drogi bez awarii....

swojego czasu latałem etz 150...to cieszyłem się jak dziecko jak nie sprawiała problemu...daje to satysfakcje właścicielowi że dopracował swojego podopiecznego niemalże do perfekcji :D
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez icid » 30/3/2008, 21:17

Ehh z łezką w oku sie wspomina Mz :D moja latała bez problemów, tylko to była 250. tarczowy hamulec elektronik zapłon jak na tamte czasy to bajka była
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez skwy » 30/3/2008, 22:43

to co cię powstrzymuje żeby znów być przy niej?
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez icid » 30/3/2008, 22:50

skwy napisał(a):to co cię powstrzymuje żeby znów być przy niej?
Brak miejsc parkingowych :D
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez skwy » 30/3/2008, 23:33

:cry:
Ostatnio edytowano 1/4/2008, 06:06 przez skwy, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez pol3k » 31/3/2008, 06:45

Ja dla pewnego junaka zrobiłem prawko na motor i... mialem 3 lata przerwy w jeżdżeniu bo łobuz nie chciał współpracować:) jak nie gażnik się zapchał to zapłon się przestawił, nagminne wycieki oleju i wogóle fatum go prześladowało. W moim był alternator od Tico i słyszałem że one się dobrze spisują (nie ja go zakładałem)
Zephyr 550 "RUDA SUKA"
Avatar użytkownika
pol3k
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 8/1/2008, 14:44
Lokalizacja: W-W

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na gr