Wszystko zależy od eksploatacji. Oto kilka zagadnień dotyczących trwałości w kolejności pół losowej:
- Olej – dobry olej dobrze chroni. OczywiÅ›cie dobry olej to nie tylko marka, to również wymiana oleju na czas i temperatura, czyli nastÄ™pny punkt
- nie pałowanie na zimnym silniku czyli delikatna jazda na zimnym, a jak już jesteśmy przy pałowaniu to następny punkt
- nie pałowanie - silnik na trasie zrobi znacznie mniej obrotów niż silnik w mieście, a ten jeszcze mniej niż silnik na torze gdzie się kręci na maksa na niższych biegach.
- nie pałowanie, czyli jeżdżenie na jednym kole z nieprzystosowanym systemie olejowym (mokra miska bez odp. ssaka)
- nie pałowanie, czyli nie osiąganie maksymalnych obrotów gdzie osiągane są maksymalne siły na łożyskach głównych i rozrządzie
- przeÅ‚ożenie (skrzynia i zÄ™batki) – to też wpÅ‚ywa na ilość obrotów silnika na km
- moc silnika – duże silniki nie muszÄ… być tak wysilane jak mniejsze przy tych samych prÄ™dkoÅ›ciach i przyspieszeniach.
- paliwo – zÅ‚ej jakoÅ›ci może powodować korozjÄ™, spalanie stukowe i przerwy w zapÅ‚onie czego waÅ‚ nie lubi.
I chyba najważniejsze: nie odkręcanie liczników. To strasznie zmniejsza przebieg
Jak widać po pałowaniu, turystka sprzyja długim przebiegom, sport nie.
O czym zapomniałem?