Jak zmieniać biegi?
- piotrus014
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 17/2/2008, 18:27
- Lokalizacja: brzeg
No wciskasz sprzeglo a nastepnie ''dwa zobki w dol''akurat w tym przypadku.Pojezdzisz chwile i biegi wyczujesz.
A tak pozatym to mam nadzieje ze nie raz sie bedziemy mijac bo tez jestem z Brzegu
A tak pozatym to mam nadzieje ze nie raz sie bedziemy mijac bo tez jestem z Brzegu

Motorynka>Skuter>Simson>Suzuki rg80>obecnie GPZ 500s
-
Urbud - Świeżak
- Posty: 253
- Dołączył(a): 13/2/2008, 22:31
- Lokalizacja: Brzeg
- piotrus014
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 17/2/2008, 18:27
- Lokalizacja: brzeg
aha..ja mam MZ 250 jeszcze ale zawsze wrzucam ze sprzegielkiem biegi...dla mnie wrzucanie biegow bez sprzegla to tak samo jakbys bez sprzegla wrzucil bieg w samochodzie
jakie konsekwencje to juz kazdy sam sobie odpowie na to pytanko
pzdr


motoryna Stella ---> MZ ETZ 250 ---> Zipp vega 125 --->Wiosna GSXF 600
-
driver92 - Świeżak
- Posty: 317
- Dołączył(a): 16/7/2007, 18:01
- Lokalizacja: Marki k.Warszawy
- ania27lodz
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 22/2/2008, 14:01
- Lokalizacja: lodz
ania27lodz napisał(a):Czesc.a jak to wyglada z ta zmiana biegow w hondzie cbr 600rr,bo wlasnie taka jezdze.
Też jeżdżę 600RR. Bez sprzęgła wrzucam tylko w górę, redukuję ze sprzęgłem. A jak to wygląda? Gładko i płynnie, pod warunkiem że dość szybko gazem kręcisz..
- cinx
- Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 4/5/2006, 12:26
- Lokalizacja: Warszawa
Czasem się zdarzy ,że daje w dół bez sprzęgła, wtedy też jest fajnie ale ogólnie to z przyzwyczajenia wciskam sprzęgło do góry to tylko bez.Jeżdżę SRADEM
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
cinx napisał(a):Gładko i płynnie, pod warunkiem że dość szybko gazem kręcisz..
A jesteś w stanie napisać łopatologicznie jak wygląda to kręcenie gazem przy zmianie biegów?
My style is di bom digi bom di deng di deng digdigi...
NINJA 250R <-- myy Precioussss
NINJA 250R <-- myy Precioussss
-
Kóba - Świeżak
- Posty: 179
- Dołączył(a): 10/2/2008, 01:17
- Lokalizacja: Lębork
Kóba napisał(a):cinx napisał(a):Gładko i płynnie, pod warunkiem że dość szybko gazem kręcisz..
A jesteś w stanie napisać łopatologicznie jak wygląda to kręcenie gazem przy zmianie biegów?
Dajesz zdrowo w palnik, następnie gwałtownie przymykasz gaz jednocześnie wbijając bieg, który wskakuje bardzo płynnie bez jakiegokolwiek zgrzytu.
Motorynka >> Aprilia AF1 160ccm >> CBR600RR & PocketBike
- cinx
- Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 4/5/2006, 12:26
- Lokalizacja: Warszawa
Ale niektóre motocykle mają automatyczne sprzęgło np już taka jawa 350 miała tak że tylko 1 ze sprzęgłem (to oczywiste) ale resztę biegów bez sprzęgła sie wrzucało jeżeli już w tamtych czasach było automatyczne sprzęgło to teraz na pewno większość ma.sprzęgło jest po to żeby go ozywać.

Nienawidze anty motocyklistów co życzą nam źle ;/;/ fan streetbike moto gp fmx/sm/mx/MP i ME/
(otwórz link)Im

-
konan - Świeżak
- Posty: 153
- Dołączył(a): 28/9/2007, 15:58
- Lokalizacja: Poznań
zwasze ze sprzęgłem
po to ono słuzy wogule jakos dziwnie mi sie jeździ nie wciskajac klamy i jesli ktos dobrze posługuje sie klama to przyspieszenie jest takie samo praktycznie nie mozna odczuć róznicy chyba ze w setnych sekundy na torze albo ktos wciska klamke na 5 s to nie dziwne

< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
- PavloRBR
- Świeżak
- Posty: 455
- Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
- Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady
normalnie ręce mi opadają jak czytam niektórych kolegów wypowiedzi zastanówcie się co piszecie a nie odrazu że sprzęgło jest po to aby go używać jak ktoś chce to niech używa jak nie to jego sprawa. Dodam że ja też jeżdrze od sporego czasu nietylko moto ale i autami i nawet w maluchu zmieniałem bez sprzęgła i biegi wchodziły bez problemowo ale trzeba to umiejętnie robić i czuć daną maszyne. Żyjemy w państwie demokracji dlatego każdy może robić ze swoją rzeczą co mu się podoba a pisanie że tak nie wolno nie wnosi nic do tematu. Dodam tyle że zmieniając biegi bez sprzęgła cały moment obrotowy jest przenoszony odrazu na koła i mamy szybszą zmiane biegów a użycie sprzęgła powoduje poślizg za każdym razem kiedy go używamy, dodatkowo dochodzą jeszcze inne czynniki międzyjnymi takie jak puszczenie i załączenie dzwigni. A to znacznie wydłuża czas zmiany biegów.
- sopeltuning
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 4/3/2008, 01:17
- Lokalizacja: prochowice
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
Meciek może i to nie jest dobre dla skrzyni w aucie ale da się to zrobić. W tipo pauliny oprócz jedynki udaje mi się zapiąć każdy bieg bez sprzęgła i bez zgrzytów. Nie robię tak cały czas, ale ktoś tu kiedyś już pisał o zmianie biegów w aucie bez sprzęgła no i chciałem spróbować no i się da 

Hornet-->929-->954-->DRZ 400 SM k6 | http://bikepics.com/members/sepo/
-
sepo - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1587
- Dołączył(a): 6/11/2007, 20:06
- Lokalizacja: ZÄ…bki
-
turboponczek - MEGA TROLL
- Posty: 2010
- Dołączył(a): 1/5/2007, 11:44
- Lokalizacja: masz taki fajny tornister ?!
- sopeltuning
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 4/3/2008, 01:17
- Lokalizacja: prochowice
Widze sami fachowcy z praktyka tutaj pisza
Ciekawe tylko, ze truckerzy wsrod ktorych mam kilku przyjaciol zmieniaja swoje kilkanascie biegow w dol i w gore bez uzywania sprzegla, a skrzynie maja kilka milionow km miedzy remontami i jakos sie nie "rozwalaja".
Jesli chodzi o motocykle to zmiana bez sprzegla jest o wiele szybsza niz z w pelni wycisnietym sprzeglem co kazdy jako tako jezdzacy na moto moze sobie wyobrazic - zmiana bez sprzegla robimy na jedno, ze sprzeglem na dwa tempa. Jak ktos nie moze wyzyc bez naciskania klamki, tak jak ja, to robi sie to na delikatnie ugietej klamce, gdzies 1/3 normalnego ugiecia i juz, to wystarcza.
Adam M.

Ciekawe tylko, ze truckerzy wsrod ktorych mam kilku przyjaciol zmieniaja swoje kilkanascie biegow w dol i w gore bez uzywania sprzegla, a skrzynie maja kilka milionow km miedzy remontami i jakos sie nie "rozwalaja".
Jesli chodzi o motocykle to zmiana bez sprzegla jest o wiele szybsza niz z w pelni wycisnietym sprzeglem co kazdy jako tako jezdzacy na moto moze sobie wyobrazic - zmiana bez sprzegla robimy na jedno, ze sprzeglem na dwa tempa. Jak ktos nie moze wyzyc bez naciskania klamki, tak jak ja, to robi sie to na delikatnie ugietej klamce, gdzies 1/3 normalnego ugiecia i juz, to wystarcza.
Adam M.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości