przeciwskret
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
przeciwskret
Witam prosiłbym o pomoc jak zaczac treningi przeciwskretu od teori po praktyke dziekuje za odpowiedzi i cenne rady
- naked
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 6/5/2006, 13:07
-
spazz - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2691
- Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
- Lokalizacja: oberschlesien
Witam.
O tym, że trzeba kręcić kierownicą w przeciwną stronę nie muszę chyba pisać.
Jak ćwiczyć.
Jedziesz z kumplem na placyk. Stawiasz kolesia (musi mieć mocne nerwy ) i jedziesz na niego (z początku proponuję małe prędkości). Gdy jesteś jakieś 20 metrów od niego (zachowaj tę odległość dla bezpieczeństwa!!!) koleś podnosi rękę do góry. Losowo, lewą lub prawą. Ważne, żebyś nie wiedział którą. Stosując świadomie przeciwskręt zakręcasz na stronę, którą podniesioną ręką pokazał Ci koleś. Omijasz go, nawracasz i robisz ćwiczenie jeszcze raz. I tak w kółko aż będziesz to robił automatycznie.
Powodzenia
hikor
O tym, że trzeba kręcić kierownicą w przeciwną stronę nie muszę chyba pisać.
Jak ćwiczyć.
Jedziesz z kumplem na placyk. Stawiasz kolesia (musi mieć mocne nerwy ) i jedziesz na niego (z początku proponuję małe prędkości). Gdy jesteś jakieś 20 metrów od niego (zachowaj tę odległość dla bezpieczeństwa!!!) koleś podnosi rękę do góry. Losowo, lewą lub prawą. Ważne, żebyś nie wiedział którą. Stosując świadomie przeciwskręt zakręcasz na stronę, którą podniesioną ręką pokazał Ci koleś. Omijasz go, nawracasz i robisz ćwiczenie jeszcze raz. I tak w kółko aż będziesz to robił automatycznie.
Powodzenia
hikor
Suzuki DR800
"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
-
hikor - Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
- Lokalizacja: Szczecin
Dodam tylko, że powinieneś uważać, żeby ruch był stanowczy, ale płynny i niezbyt mocny - bo skręcisz zbyt gwałtownie i położysz moto.
Jeśli chodzi o teorię - polecam książkę Davida Hougha "Motocyklista Doskonały" - http://www.bukrower.pl/index.php?m=34 - naprawdę duuuuużo można się z niej dowiedzieć.
Pozdrawiam, WR81
Jeśli chodzi o teorię - polecam książkę Davida Hougha "Motocyklista Doskonały" - http://www.bukrower.pl/index.php?m=34 - naprawdę duuuuużo można się z niej dowiedzieć.
Pozdrawiam, WR81
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Where my white horse rides
-
Wiewiór81 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 632
- Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
- Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
Dzisiaj to "trenowałem"
Takie małe rady.. na początku radzę naprawdę delikatny ruch, mało siły.. bo jak popchłem stanowczo to naprawde nieźle się "złożyłem" tak ,że zakręt 90stopni bym wybrał a ten gdzie próbowałem był znacznie łagodniejszy...
Warto też wcześniej się wychylić w stronę zakrętu bo przy przeciwskręcie moto dość szybko się pochyla. Poza tymi 2 rzeczami jakie zauważyłem to wszystko ok a sama technika bardzo użyteczna.
Pozdrawiam $
Takie małe rady.. na początku radzę naprawdę delikatny ruch, mało siły.. bo jak popchłem stanowczo to naprawde nieźle się "złożyłem" tak ,że zakręt 90stopni bym wybrał a ten gdzie próbowałem był znacznie łagodniejszy...
Warto też wcześniej się wychylić w stronę zakrętu bo przy przeciwskręcie moto dość szybko się pochyla. Poza tymi 2 rzeczami jakie zauważyłem to wszystko ok a sama technika bardzo użyteczna.
Pozdrawiam $
- Dolar
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 31/7/2006, 17:02
Dziekówka
wielkie dzieki!!! to naprawde przydatna rada. Zebym miał teraz dostęp do motorku odrazu bym pocwiczył. Pozdro dla całej braci motocyklowej
Rusz głową a d*** pójdzie za nią!!!
Yamaha Fazer FZS 600
Yamaha Fazer FZS 600
-
eristof - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 482
- Dołączył(a): 6/6/2006, 16:13
kiedy pochylasz się w prawo, a kierownicą robisz ruch w lewo to po tym kierownica powraca do pozycji na wprost. Ostatnio w ładnym winklu, specjalnie zobaczylem... przy dosc sporym pochyle <nie kolanko bo nie umiem> kierownica byla wciaz prosto nie wiem moze złudzenie ale bylo takie wrazenie. Wiec w momencie kiedy robisz przeciwskret, robisz ruch kierownicą a pozniej pozwalasz jej robic swoje. I tak skrecasz balansem ciała a nie kierownicą.
pozdro
pozdro
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
jeżeli skręcamy w prawo, to pochylamy się w prawo i kierownice odpychamy w lewo, a jak już się zakręt skończy i chcesz sie szybko wyprostować to teraz pchamy ją w prawo i motocykl sam wstaje. Ale najlepiej to faktycznie samemu potrenować na jakimś szerokim widocznym i łagodnym łuku.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
heh spoko aż tak sobie nie mam zamiaru odbić zresztą jak mi nie wierzysz to niech ktoś potwierdzi moje słowa =]
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
zresztą każdy na szosowym motorze tak jeździ, tylko coniektórzy nie zdają sobie z tego sprawy i nie potrafią tego odpowiednio wykorzystać, a czasami potrafi naprawde uratować dupsko. Ba nawet jak już ktoś wleci za szybko w zakręt, wystraszy sie i będzie chcial skorygować kierownicą to sobie biedy narobi, bo skręci kiere w strone zakrętu, a to go jeszcze bardziej wyrzuci
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
masz racje marcin.gdy zaczelem zabawe z motorami po jakiejs 12 letniej przerwie.przezylem cos takiego na cebrze.nie znalem wogule zakretu i za szybko w niego wlecialem i chyba spanikowalem jak juz zobaczylem jaki to zakret.mi sie nic nie stalo ale piastiki,kierunek i lusterko.........mozna sobie wyobrazic.
-
leo - Świeżak
- Posty: 135
- Dołączył(a): 3/7/2006, 21:14
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość