Zobacz wÄ…tek - Problem z wyborem oleju
NAS Analytics TAG

Problem z wyborem oleju

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem z wyborem oleju

Postprzez GreG R6 » 24/11/2007, 20:01

Hey drodzy motocykliści kupiłem sobie Yamahe R6 z 2001r :twisted: i teraz zbliża się zima i chciałbym sobie wymienić olej i filt oleju i czy ktoś by Mi mógł podpowiedzieć jaki olej by było najlepiej zastosować z góry bardzo dziękuje i Pozdrawiam :)
R6 :)
GreG R6
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 24/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Żory


Postprzez falconiforme » 24/11/2007, 20:07

chyba se jaja robisz
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze


Postprzez korek31 » 24/11/2007, 20:19

jeżeli był lany syntetyk to syntetyka nalej ,jeżeli półsyntetyk to też takiego nalej ,jeżeli nic niebyło nalane to też nielej :Phehehe

a tak to bym ci polecił castrol
Korek rozporek.
korek31
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 2/10/2007, 15:05

Postprzez skwy » 24/11/2007, 20:22

Ja używam Valvoline dura blend i tez jest oki.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez falconiforme » 25/11/2007, 09:55

korek31 napisał(a):jeżeli był lany syntetyk to syntetyka nalej ,jeżeli półsyntetyk to też takiego nalej ,jeżeli nic niebyło nalane to też nielej :Phehehe

a tak to bym ci polecił castrol

w Bandicie (96r, 32 k km) miałem lany półsyntetyk, a nalałem Castrola Rejsing fullsyntetyk i przejeździłem cały sezon.
Jak siÄ™ ma Twoja logika do praktyki?
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Kedar-88 » 25/11/2007, 10:36

falconiforme napisał(a):w Bandicie (96r, 32 k km) miałem lany półsyntetyk, a nalałem Castrola Rejsing fullsyntetyk i przejeździłem cały sezon.
Jak siÄ™ ma Twoja logika do praktyki?


Takie przejście jest dopuszczalne.....gorzej jak jeździsz na mineralnym a później wlejesz syntetyk.....wtedy syntetyk rozpuści osady z mineralnego i może stać się krzywda motocyklowi....


ale ogólnie ten temat nie jest do tego działu.................
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez palgumeniedusze » 25/11/2007, 10:42

lej to co bylo lane wczesniej tak jest najlepiej!!!
habba babba!
Avatar użytkownika
palgumeniedusze
Stały bywalec
 
Posty: 1295
Dołączył(a): 9/11/2007, 22:48
Lokalizacja: WLKP

Postprzez falconiforme » 25/11/2007, 10:52

Kedar-88 napisał(a):
falconiforme napisał(a):w Bandicie (96r, 32 k km) miałem lany półsyntetyk, a nalałem Castrola Rejsing fullsyntetyk i przejeździłem cały sezon.
Jak siÄ™ ma Twoja logika do praktyki?


Takie przejście jest dopuszczalne.....gorzej jak jeździsz na mineralnym a później wlejesz syntetyk.....wtedy syntetyk rozpuści osady z mineralnego i może stać się krzywda motocyklowi....

ale ogólnie ten temat nie jest do tego działu.................

Każdy olej ma substancje czyszczące tak czy inaczej.

Ale jeśli ten minerał to syf kiła i mogiła, wystarczy środek czyszczący do silnika i "lepszy" olej można nalać 8)
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez motoman » 25/11/2007, 11:21

Tak jak mówi falconiforme, olej sam w sobie ma środki czyszczące, poza tym przed wymianą można wlać płyn do czyszczenia silnika i wszystkie syfy wychodza z silnika i spokojnie mozna pozniej zalewac syntetyka:) Chyba że po latach używania minerału... to juz nie wiem nie praktykowałem;) ale znów, po co lać fullsynthese do motocykla do którego od paru lat lejemy minerał:)??
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Jonyl » 25/11/2007, 11:36

Ja tam jak miałem sprowadzony skuter to jakiś olej miałem lipny(chyba kujawski ale nie jestem pewien) i pojechałem na stacje BP i kupiłem sobie Castrol , dobry olej, a co najlepsze nic sie nie stało ;P
Ciekawośc to pierwszy stopień do piekła,
a prędkośc to drugi
:D
"I kto tu mówi ze moto nie ma duszy..."
Avatar użytkownika
Jonyl
Świeżak
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6/11/2007, 17:15
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Postprzez skwy » 25/11/2007, 21:45

Po dłuższej eksploatacji na oleju mineralnym odkładają się "naturalne uszczelnienia" między tłokiem a cylindrem i jednostka chodzi dobrze.
Jeśli zrobimy zabieg płukania silnika lub wlejemy olej syntetyczny z dużą ilością detergentów to może się okazać że silnik który wcześniej nie pożytkował oleju zaczął go spijać w zastraszającym tempie.
Więc lepiej nie kombinować z olejem.
Jaki był taki wlewać.
A jeśli nie wiesz na jakim chodził to zastosuj się do instrukcji producenta.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez falconiforme » 25/11/2007, 23:10

skwy napisał(a):Po dłuższej eksploatacji na oleju mineralnym odkładają się "naturalne uszczelnienia" między tłokiem a cylindrem i jednostka chodzi dobrze.

Pokaż mi silnik i te uszczelniacze. Cale życie myślałem że uszczelki uszczelniają silnik, ale chyba się pomyliłem.

skwy napisał(a):Jeśli zrobimy zabieg płukania silnika lub wlejemy olej syntetyczny z dużą ilością detergentów to może się okazać że silnik który wcześniej nie pożytkował oleju zaczął go spijać w zastraszającym tempie.
Więc lepiej nie kombinować z olejem.
Jaki był taki wlewać.

Ciekawe jak się mają eksperci od reklamy środków czyszczących do silników?


skwy napisał(a):A jeśli nie wiesz na jakim chodził to zastosuj się do instrukcji producenta.

A w instrukcji wyraźnie napisane 10W40
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

R6

Postprzez GreG R6 » 10/12/2007, 22:46

dzięki :)
R6 :)
GreG R6
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 24/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Żory

Postprzez marekjasiok » 11/12/2007, 15:44

falconiforme musze jednak napisac ze sie mylisz SKWY ma racje po dluzszym uzywniu oleju mineralnego tworzy on pewnego rodzaju uszczelnienie w silniku wlewajac rzadszy olej jakim niewatpliwie jest polsyntetyk albo syntetyk istnieje duze ryzyko wyplukania i rozszczelnienia silnika. Z tego co wiem w wiekoszci motocykli jest uzywany polsyntetyk i nie nalezy za bardzo kombinowac jesli byl od poczatku lany taki to lac go do ostanich dni pozniej wymiana tloka szlif i dawaj dalej:) A przechodzac z jakiegos syntetyka na mineralny nie rozwiazesz problemu typu branie oleju bo wszystko z czasem sie zuzywa i tlok tez ma do tego prawo z scianami cylinda:) a przedluzanie jego zycia na mineralnym pogorszy jedynie stan scianek cylindra
marekjasiok
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 11/9/2007, 19:05

R6

Postprzez GreG R6 » 11/12/2007, 21:51

Tylko, że JA nie wiem co było lane wcześniej, bo motor sprowadziłem z Włoch :)
R6 :)
GreG R6
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 24/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Żory

Postprzez skwy » 11/12/2007, 22:24

Wlej tak jak instrukcja producenta zaleca.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez falconiforme » 12/12/2007, 08:24

marekjasiok napisał(a): rzadszy olej jakim niewatpliwie jest polsyntetyk albo syntetyk istnieje duze ryzyko wyplukania i rozszczelnienia silnika.

Zagotuj olej do 80*C i sprawdź który jest rzadszy i wyjdzie ci że minerał. Z tego powodu że jest mniej lepki niż syntetyk. W niskich temperaturach mineralny będzie bardziej lepki.

marekjasiok napisał(a):
a przedluzanie jego zycia na mineralnym pogorszy jedynie stan scianek cylindra

Zgadza się, mineralny mniej się lepi do ścianek cylindra. Czy go stosujesz po 30 000km czy po 300 000 km zawsze będzie mniej efektywny niż syntetyk.

I olej ma własności lepkościowe i czyszczące a nie klejące. Nie widziałem rzeczy która by się do oleju kleiła.

viewtopic.php?t=13604

Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez simonw » 12/12/2007, 11:32

Ano temat walkowany wielokrotnie.
Falcon :) Masz gotowca z tymi linkami do oleju ? :>
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez falconiforme » 12/12/2007, 14:33

Już kończę zbierać te linki, ale poprzedni post zawiera w sobie chyba wszystko. Niedługo wydam książkę :lol:
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na górê