Zobacz wÄ…tek - WyskakujÄ…cy bieg... troszke to dziwne...
NAS Analytics TAG

WyskakujÄ…cy bieg... troszke to dziwne...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

WyskakujÄ…cy bieg... troszke to dziwne...

Postprzez Dokaz » 24/10/2007, 20:12

Siema jakoś dwa miesiące temu byłem w serwisie na przeczyszczeniu "zimeringów" w suzuce gs500f bo mi olej ciekł(taki standardowy problem w gs'ie).... od tamtego czasu zauważyłem ze już z ok 6 razy "wypadł" mi bieg w najmniej spodziewanym momencie... to dzieje sie tylko z jedynki na luz, z dwójki na luz i trójki na dwójkę... ogólnie jest to bardzo rzadko spotykany problem.... średnio co 2 tyg wypada mi bieg... takie pytanko mam do was czy to jest normalne ?

ps: jak sie nazywa ten preparat i gdzie go można kupić, co sie wlewa do baku paliwa przed zimowaniem żeby paliwo przeżyło do wiosny w idealnym stanie ?
Dokaz
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 9/12/2006, 11:58


Postprzez elco » 25/10/2007, 22:07

odnosnie ps: to sie powszechnie nazywa sie uszlachetniaczem do paliwa. na scigaczu jest taki wlasni preparat motorexa, aczkolwiek wszedzie jest tego dosc duzo - tylko nie kupuj byle czego
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław


Postprzez numberuno » 25/10/2007, 22:51

No jesli wyskakują Ci biegi, to znaczy, że w którymś trybie kły się trochę wytarły. Lepiej nie będzie, a raczej na pewno gorzej, więc zbieraj kasę na prawdopodobnie 2-3 tryby i przynajmniej jeden wodzik. A to co rzeczywiście jest do wymiany, można ocenić dopiero po rozbiórce silnika. Mój Thundercat właśnie stoi u mechanika, za części do skrzyni 850zł zapłaciłem, 2 tryby i jeden wodzik. Do tego oczywiście olej, uszczelka pod głowicę, bo tu trzeba było cylindry ściągać, noi robocizna.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49

Postprzez Dokaz » 26/10/2007, 09:45

numberuno napisał(a):No jesli wyskakują Ci biegi, to znaczy, że w którymś trybie kły się trochę wytarły. Lepiej nie będzie, a raczej na pewno gorzej, więc zbieraj kasę na prawdopodobnie 2-3 tryby i przynajmniej jeden wodzik. A to co rzeczywiście jest do wymiany, można ocenić dopiero po rozbiórce silnika. Mój Thundercat właśnie stoi u mechanika, za części do skrzyni 850zł zapłaciłem, 2 tryby i jeden wodzik. Do tego oczywiście olej, uszczelka pod głowicę, bo tu trzeba było cylindry ściągać, noi robocizna.


Podlega to gwarancji ? i od czego mogły sie te trybiki popsuć... ?
Dokaz
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 9/12/2006, 11:58

Postprzez elco » 26/10/2007, 10:35

powodow uszkodzonej skrzyni moze byc znacznie wiecej. Najbardziej prawdopodobnym wydaje sie wlasnie koniec jednego z trybow lub uszkodzony ktorys z waleczkow lub wodzikow. moze byc tez uszkodzony tylko kosz zmiany biegow, lub tez sam mechanizm. niestety tego nie mozna tak latwo okreslic. mi biegi nie wypadaja, ale czasami dobrze nie chca sie zapiac. powod tego jest dosc prozaiczny - przebijanie biegow bez sprzegla, tudziez jazda na tylnym kole. naprawa jest bardzo kosztowna. sam zastanawiam sie nad zmiana silnika, byc moze jednak podejme sie naprawy tego.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez numberuno » 27/10/2007, 00:23

Dla czego tak się dzieje? W motorze jest skrzynia kłowa. Tzn, że wodzik przesuwa dany tryb do drugiego, a trzymają się one na sprzęgiełkach kłowych, czyli takich wypustkach któregoś z trybów, które zachaczają o inny i całość się kręci napedząjąc motor. Z czasem te kły sie po prostu wyciarają, wtedy nie trzymają tak jak powinny, większe obciążenie z tego względu dostaje też wodzik, który je trzyma, i w koncu w pewnym momencie nie trzymaja wogóle. Jak teraz Ci wypada raz na 2 tyg, to za 2 tys km będzie to raz na dzień, a później nie będzie juz na tym wogóle jazdy. Ja bym zrobił remont skrzyni teraz, kedy jest zima, spokojnie poczekasz na części, jak zabraknie kasy, to dozbierasz, bez ciśnienia. Tak jak mówiłem, lepiej nie będzie, a lepiej to zrobić teraz, niż w środku sezonu:)
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49

Postprzez Inku » 27/10/2007, 19:41

Jaki masz przebieg w tym GS? Trochę dziwne żeby tak szybko posypała się skrzynia. Może masz złą technikę zmiany biegów?
Swoją drogą ja też czasem mam problem ale raczej z niezakleszczeniem się biegu jak przebijam z 5 na 6. Ale to chyba tylko wina nie do końca poprawnej techniki. Zdarza sie to bardzo rzadko.
Czasem natomiast wbijam bieg i obroty idą w górę po dodaniu gazu - jak na luzie. I najczęściej po wciśnięciu sprzęgła albo odjęciu gazu ze zgrzytem, trzaskiem wskakuje bieg (albo ten z którego przebijałem albo ten wyższy)
Zmieniam praktycznie zawsze ze sprzęgłem.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez Dokaz » 29/10/2007, 20:36

Inku napisał(a):Jaki masz przebieg w tym GS? Trochę dziwne żeby tak szybko posypała się skrzynia. Może masz złą technikę zmiany biegów?
Swoją drogą ja też czasem mam problem ale raczej z niezakleszczeniem się biegu jak przebijam z 5 na 6. Ale to chyba tylko wina nie do końca poprawnej techniki. Zdarza sie to bardzo rzadko.
Czasem natomiast wbijam bieg i obroty idą w górę po dodaniu gazu - jak na luzie. I najczęściej po wciśnięciu sprzęgła albo odjęciu gazu ze zgrzytem, trzaskiem wskakuje bieg (albo ten z którego przebijałem albo ten wyższy)
Zmieniam praktycznie zawsze ze sprzęgłem.


też zmieniam zawsze z sprzęgłem, bez zmieniłem z max 10razy by sprawdzić czy wogole działa i działa :)

mam juz 13tyśkm na nim zrobione, kupiłem go jak miał 9tyś a pierwszy raz mi bieg wyskoczył koło 11,500 czyli mniej wiecej po połowie czasu od kiedy go kupiłem, nie wydaje mi sie zeby za 2tyś km to działo sie codziennie kilkarazy dziennie bo jak na razie czestotliwość tego problemu wcale się nie zmieniła...
Dokaz
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 9/12/2006, 11:58



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 23 gości




na górê