MZ 1000S co o tym sadzicie??;]
Posty: 57
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
MZ 1000S co o tym sadzicie??;]
Witam wszytkich:) chciałbym dzisiaj zajac was takim moto jak MZ 1000S nowiutki motorek firmy z bardzo długimi tradycjami :)Znajomu strasznie si enapalił na ten motorek bo jak mowie "MZto MZ" hehe.Prosze o opinie i z Gory Dziekuje
- Załączniki
-
- 1000.jpg (18.44 KiB) PrzeglÄ…dane 13027 razy
Motur nigdy nie umiera Motur jest wieczny
-
Adamo _CBR - Świeżak
- Posty: 99
- Dołączył(a): 18/9/2007, 19:29
- Lokalizacja: Dębica
Silnik V2 rotax czyli żywcem przepchany z litrowej aprilli i cena wyższa niż nowej R1 za wątpliwej jakości wskrzeszoną drugi raz marke. Przypominam że była już jedna reaktywacja, motocykle nazywały sie MuZ produkowali je w turcji a silnik pochodził w prostej linii od yamahy szr 660. Myśle że za te pieniądze można kupić coś dużo dużo fajniejczego np cbr 1000 rr.
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Chciałbym sprostować wypowiedz kolegi wcześniej.
Nowa MZ1000 ma silnik rzędowy twin a nie jak sugeruje icid że to V2
Tak czy tak moto jest na pewno ciekawym smaczkiem na rynku jednośladów,choć nie wiadomo jak jest z eksploatacją bo ma go niewielu.
Tak a propos na DUKATY też się narzeka że są głośne,kleboczą jak by miały się rozsypać są niewygodne, spartańskie że serwis drogi a i tak mają swoich zwolenników.
Może i twój kumpel stanie się jednym z nich.Tak czy tak niczym nie ryzykuje ,może tyko to że będzie miał inny motocykl niż inni.Pozdrawiam
Nowa MZ1000 ma silnik rzędowy twin a nie jak sugeruje icid że to V2
Tak czy tak moto jest na pewno ciekawym smaczkiem na rynku jednośladów,choć nie wiadomo jak jest z eksploatacją bo ma go niewielu.
Tak a propos na DUKATY też się narzeka że są głośne,kleboczą jak by miały się rozsypać są niewygodne, spartańskie że serwis drogi a i tak mają swoich zwolenników.
Może i twój kumpel stanie się jednym z nich.Tak czy tak niczym nie ryzykuje ,może tyko to że będzie miał inny motocykl niż inni.Pozdrawiam
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
-
Kris2k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Chyba raczej pomyłka poczytaj w historii na tej samej stronie silnik pochodzi od rotaxa jak zresztą wszystkie silniki dla mz nie licząc okresu produkcji 660 MuZ tak przynajmiej było od czasu pojawienia się MZ 1000, może zrobili w międzyczasie jakiś swój silnik ale raczej wątpie przecież robienie litrowej dwucylindrowej rzędówki to były by jakieś jaja, w dodatku za 60 tys zł
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
"Serducho jak dzwon!
Dwucylindrowy twin zapala chętnie. Pomimo przestawionych o 360° czopów wału, wszyscy naokoło sądzą, że mają do czynienia z V-ką. I naprawdę trudno ich przekonać, że jest to dwucylindrowa rzędówka, zwłaszcza że spod plastików nie widać za wiele silnika."
To stwierdznie z artykulu z ÅšM, podejzewam, ze ÅšM raczej sie NIE pomylil, przeczytakes Ty aby tego linka ktorego wkleilem?
edit:
http://www.mz1000s.de/cgi-bin/click.sys ... =251&sid=c
cytuje:
Engine liquid cooled, 2-cylinder inline, 4 stroke, 999 ccm
tyle w temacie
Dwucylindrowy twin zapala chętnie. Pomimo przestawionych o 360° czopów wału, wszyscy naokoło sądzą, że mają do czynienia z V-ką. I naprawdę trudno ich przekonać, że jest to dwucylindrowa rzędówka, zwłaszcza że spod plastików nie widać za wiele silnika."
To stwierdznie z artykulu z ÅšM, podejzewam, ze ÅšM raczej sie NIE pomylil, przeczytakes Ty aby tego linka ktorego wkleilem?
edit:
http://www.mz1000s.de/cgi-bin/click.sys ... =251&sid=c
cytuje:
Engine liquid cooled, 2-cylinder inline, 4 stroke, 999 ccm
tyle w temacie
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
HISTORIA PEWNEGO JEDNOÅšLADA
Historia motocykli MZ zaczęła się w 1919 roku, kiedy to Duńczyk Skafte Rasmussen założyciel fabryki armatury do silników parowych w miasteczku Zschopau wyprodukował pod nazwą DKW (Dampf Kraft Wagen) pierwsze jednoślady o konstrukcji rowerowej wyposażone w małe dwusuwowe silniki o pojemności od 118 do 148 cm3.
W roku 1925 po raz pierwszy pojawiła się w Niemczech ruchoma taśma produkcyjna, na której montowano model E200. Zaczęto szkolić pracowników serwisów a motocykl DKW można było kupić na raty. W 1928 osiągnięto produkcję na poziomie 40 000 sztuk. W ofercie DKW pojawiły się modele motocykli o pojemności silnika od 200 do 500cm3, a w1929 r. Produkcja wzrosła do 60 000 sztuk. Kryzys w 1931 r. Spowodował spadek produkcji do 12 500 egzemplarzy, firma ratując się przed upadkiem wprowadziła modernizację, w silniku zastosowano przepłukiwanie zwrotne, a przed wojną zdążyła jeszcze wprowadzić na rynek nowoczesny jednoślad o oznaczeniu.
RT 125
W czasie wojny produkowano na potrzeby wojsk niemieckich modele RT125 i NZ350. Po wkroczeniu do Niemiec wojsk Armii Czerwonej urządzenia fabryczne z Zschopau zostały zdemontowane i wywiezione do Iżewska w dawnej ZSRR. Cztery lata po wojnie w 1949 r. w Niemczech uruchomiono produkcję RT 125, ale nie w miasteczku, Zschopau lecz w Witschthal. Powojenne wersje otrzymały resorowanie tylnego koła, widelec teleskopowy z przodu i nową nazwę IFA RT 125.
IFART 125
W 1956 założono przedsiębiorstwo VEB Motorradwerk w Zschopau, motocykle otrzymały nową nazwę pochodzącą od pierwszych liter nazwy fabryki MZ. MZ wprowadziła od razu dwa nowe modele ES175 i ES250. Motocykle te miały pchany wahacz przedniego zawieszenia i zapewniały wysoki komfort jazdy.
MZ ES150
Saksońskie jednoślady cieszyły się powodzeniem na rynkach byłej RWPG eksportowano je do 100 krajów całego świata. Ze względu na atrakcyjną cenę były chętnie kupowane w krajach Trzeciego Świata. Motocykle MZ świetnie dawały sobie radę w wyścigach motocyklowych, a w latach sześćdziesiątych aż siedmiokrotnie wygrywały prestiżowe rajdy enduro. W 1982 r. pojawiły się słynne ETZ. Po zburzeniu muru Berlińskiego sprzedaż motocykli zaczęła gwałtownie spadać.
MZ ETZ250
W czerwcu 1990 r. podjęto decyzję o wprowadzeniu nowych silników, były to czterosuwowe jednocylindrowe silniki austryjackiej firmy ROTAX. Jednak nie uratowało to firmy i w 1992r. postawiono ją w stan likwidacji.
MZ ROTAX500
Po kilku miesiącach prywatyzacji wznowiono działalność w nowych halach fabryki w Hohndorf pod nazwą MuZ. W nowych zakładach miano zająć się produkcją MuZa Scorpiona i kolejnych modeli, a wytwarzanie czterosuwowych modeli COUNTRY,SILVER STAR i SAXON TOUR powierzono fabryce w Dischautal. W 1996 wprowadzono do sprzedaży dwa nowe modele Baghira i Mastif na ich bazie
MuZ BAGHIRA
MuZ MASTIFF
Powstały motocykle produkowane na potrzeby wojsk niemieckich. Pod koniec 1999r. zdecydowano o przywróceniu dawnej nazwy MZ. Z nowego znaku znikneła mała literka " u". Najnowszym modelem tej firmy jest motocykl MZ 1000S, pokazany po raz pierwszy na targach Intermot.
MZ 1000 S
Historia motocykli MZ zaczęła się w 1919 roku, kiedy to Duńczyk Skafte Rasmussen założyciel fabryki armatury do silników parowych w miasteczku Zschopau wyprodukował pod nazwą DKW (Dampf Kraft Wagen) pierwsze jednoślady o konstrukcji rowerowej wyposażone w małe dwusuwowe silniki o pojemności od 118 do 148 cm3.
W roku 1925 po raz pierwszy pojawiła się w Niemczech ruchoma taśma produkcyjna, na której montowano model E200. Zaczęto szkolić pracowników serwisów a motocykl DKW można było kupić na raty. W 1928 osiągnięto produkcję na poziomie 40 000 sztuk. W ofercie DKW pojawiły się modele motocykli o pojemności silnika od 200 do 500cm3, a w1929 r. Produkcja wzrosła do 60 000 sztuk. Kryzys w 1931 r. Spowodował spadek produkcji do 12 500 egzemplarzy, firma ratując się przed upadkiem wprowadziła modernizację, w silniku zastosowano przepłukiwanie zwrotne, a przed wojną zdążyła jeszcze wprowadzić na rynek nowoczesny jednoślad o oznaczeniu.
RT 125
W czasie wojny produkowano na potrzeby wojsk niemieckich modele RT125 i NZ350. Po wkroczeniu do Niemiec wojsk Armii Czerwonej urządzenia fabryczne z Zschopau zostały zdemontowane i wywiezione do Iżewska w dawnej ZSRR. Cztery lata po wojnie w 1949 r. w Niemczech uruchomiono produkcję RT 125, ale nie w miasteczku, Zschopau lecz w Witschthal. Powojenne wersje otrzymały resorowanie tylnego koła, widelec teleskopowy z przodu i nową nazwę IFA RT 125.
IFART 125
W 1956 założono przedsiębiorstwo VEB Motorradwerk w Zschopau, motocykle otrzymały nową nazwę pochodzącą od pierwszych liter nazwy fabryki MZ. MZ wprowadziła od razu dwa nowe modele ES175 i ES250. Motocykle te miały pchany wahacz przedniego zawieszenia i zapewniały wysoki komfort jazdy.
MZ ES150
Saksońskie jednoślady cieszyły się powodzeniem na rynkach byłej RWPG eksportowano je do 100 krajów całego świata. Ze względu na atrakcyjną cenę były chętnie kupowane w krajach Trzeciego Świata. Motocykle MZ świetnie dawały sobie radę w wyścigach motocyklowych, a w latach sześćdziesiątych aż siedmiokrotnie wygrywały prestiżowe rajdy enduro. W 1982 r. pojawiły się słynne ETZ. Po zburzeniu muru Berlińskiego sprzedaż motocykli zaczęła gwałtownie spadać.
MZ ETZ250
W czerwcu 1990 r. podjęto decyzję o wprowadzeniu nowych silników, były to czterosuwowe jednocylindrowe silniki austryjackiej firmy ROTAX. Jednak nie uratowało to firmy i w 1992r. postawiono ją w stan likwidacji.
MZ ROTAX500
Po kilku miesiącach prywatyzacji wznowiono działalność w nowych halach fabryki w Hohndorf pod nazwą MuZ. W nowych zakładach miano zająć się produkcją MuZa Scorpiona i kolejnych modeli, a wytwarzanie czterosuwowych modeli COUNTRY,SILVER STAR i SAXON TOUR powierzono fabryce w Dischautal. W 1996 wprowadzono do sprzedaży dwa nowe modele Baghira i Mastif na ich bazie
MuZ BAGHIRA
MuZ MASTIFF
Powstały motocykle produkowane na potrzeby wojsk niemieckich. Pod koniec 1999r. zdecydowano o przywróceniu dawnej nazwy MZ. Z nowego znaku znikneła mała literka " u". Najnowszym modelem tej firmy jest motocykl MZ 1000S, pokazany po raz pierwszy na targach Intermot.
MZ 1000 S
Motur nigdy nie umiera Motur jest wieczny
-
Adamo _CBR - Świeżak
- Posty: 99
- Dołączył(a): 18/9/2007, 19:29
- Lokalizacja: Dębica
Mam nadzieje ze to rozwieje wszelkei watpliwosci :) znalazłem duzo informacji na temat MZ-etek nowych jak i strarych:)
Motur nigdy nie umiera Motur jest wieczny
-
Adamo _CBR - Świeżak
- Posty: 99
- Dołączył(a): 18/9/2007, 19:29
- Lokalizacja: Dębica
icid napisał(a):jak nie wiem to trzymam ryj krótko żeby sie nie kompromitować.
szkoda ze w tym przypadku tego nie zastosowales.
A na pszyszlosc radze zwracac sie do innych userow z wieksza kultura bo forum jest od tego aby dyskutowac i kazdy moze tu wyrazic swoja opinie. A jak pokazuje powyzszy przyklad mimo twojego przekonania nie jestes nieomylny.
Ostatnio edytowano 8/10/2007, 21:09 przez siekson, Å‚Ä…cznie edytowano 2 razy
-
siekson - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 933
- Dołączył(a): 19/11/2005, 11:47
- Lokalizacja: Warszawa
Adamo _CBR napisał(a):HISTORIA PEWNEGO JEDNOŚLADA
a nie "jednośladU :]
eee no za cholere nie podoba mi sie ta mz-tka...jednak wole klasyczne japonce
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
-
gumis - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2866
- Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
- Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów
Ciekawe bo ja mam wlasnie w reku katalog motocykli na rok 2005 i tutaj mamy przedstawione dwie mzety:
1000S
2 cylindry w rzędzie
4 zawory
998ccm
115KM/9000tys/min
masa: 195kg
Vmax: 250 km/h
CENA: 45 900zł
1000SF
Niby jest to fabryczny streetfighter, o dziwo ciezszy od plastika
silnik ten sam jednak:
112KM/9000 tys/min (za to wiekszy moment)
masa: 210 kg
Vmax: 230 km/h
CENA: 40 400zł
ciekawostka jest taka, że mozna sobie wybrac dowolny kolor z kilku tysiecy barw palety RAL
Tak widnieje w "motocyklach swiata 2005"
1000S
2 cylindry w rzędzie
4 zawory
998ccm
115KM/9000tys/min
masa: 195kg
Vmax: 250 km/h
CENA: 45 900zł
1000SF
Niby jest to fabryczny streetfighter, o dziwo ciezszy od plastika
silnik ten sam jednak:
112KM/9000 tys/min (za to wiekszy moment)
masa: 210 kg
Vmax: 230 km/h
CENA: 40 400zł
ciekawostka jest taka, że mozna sobie wybrac dowolny kolor z kilku tysiecy barw palety RAL
Tak widnieje w "motocyklach swiata 2005"
Nienawidzę głupich ludzi.
- marcinhc
- Świeżak
- Posty: 196
- Dołączył(a): 30/9/2007, 15:27
- Lokalizacja: Wrocław
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
SF, to niby fabryczny street, wiec jest pozbawiony owiewek i jakichs bajerow. Myslalem ze to jest powod spadku ceny.
Jednak masa tez powinna spasc, a nie wiedziec czemu wzrosla.
W krotkiej notce o moto pisalo ze moc spadla bo podwiekszyli moment obrotowy, co jest przydatne przy motocyklu do miejskich szalenstw
Troche dziwna polityka cenowa i konstrukcyjna.
Jednak masa tez powinna spasc, a nie wiedziec czemu wzrosla.
W krotkiej notce o moto pisalo ze moc spadla bo podwiekszyli moment obrotowy, co jest przydatne przy motocyklu do miejskich szalenstw
Troche dziwna polityka cenowa i konstrukcyjna.
Nienawidzę głupich ludzi.
- marcinhc
- Świeżak
- Posty: 196
- Dołączył(a): 30/9/2007, 15:27
- Lokalizacja: Wrocław
Tu trzeba coś zabrać tu troszkę dodać,aby masa się cieszyła.
Tak czy tak to są ceny u dealera ale zawsze można sie potargować.
Wydaje mi się że są warte zainteresowania,nieważne czy z owiewkami czy bez.
Ale co słyszałem że cały czas jest pewien niedosyt w silniku przy ok 3000,3500 rpm
jest dziura w momencie obrotowym.Pracują nad poprawa dość długo ale marne są efekty.Ale chyba ma tak być.
Tak czy tak to są ceny u dealera ale zawsze można sie potargować.
Wydaje mi się że są warte zainteresowania,nieważne czy z owiewkami czy bez.
Ale co słyszałem że cały czas jest pewien niedosyt w silniku przy ok 3000,3500 rpm
jest dziura w momencie obrotowym.Pracują nad poprawa dość długo ale marne są efekty.Ale chyba ma tak być.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Jakbym czytał dane techniczne sporta z przed 20-tu lat.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
-
rosa - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1190
- Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
- Lokalizacja: Sopot
Posty: 57
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości