Czy można rzucić nieco więcej światła na zagadnienia jaką pozycję
powinien przyjąć pilot zeby bezpiecznie wylądować:
cyt"Na wypadkowy środek ciężkości działa siła ciężkości. Ponadto przy hamowaniu działa siła bezwładności, wynikająca z masy. Mamy jeszcze trzeci wektor, obrazujący wypadkową sił ciężkości i bezwładności.
Jeżeli przecina on nawierzchnię za punktem gdzie przednie koło dotyka jezdni, maszyna obydwoma kołami dotyka jezdni. Czyli nie "latamy". Jeżeli jednak owa wypadkowa przecina jezdnię przed punktem podparcia przedniego koła, dąży do obrócenia maszyny wokół tego punktu, czyli do podniesienia tyłu motocykla."
http://www.scigacz.pl/Przedni,hamulec,930.html(spójrzcie na schematy)
sformułowanie to może być nieostre, bądż wieloznaczne dla użytkownika
o przeciętnym IQ.
proszę więc o konkretne wskazanie który schemat ilustruje sytuację w której koło "lata"
nie żebym chciał próbować, ale tak - O ! pytam . Żeby być bleżej was.