Pierwszy poważny naked
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Pierwszy poważny naked
Cześć!
Piszę do Was z prośbą o poradę. Przymierzam się do zakupu pierwszego poważnego nakeda. Mam kilka typów i serdecznie proszę o poradę.
Trochę o mnie: 188cm, 90kg, za młodu jeździłem w motocrossie i enduro, od kilku lat używam chińskiego choppera 150 cm3. Mam 30 lat.
Jakiego motocykla szukam: Ma dawać frajdę z jazdy, przede wszystkim. Poza tym dobrze gdyby można go było używać na co dzień. Od czasu do czasu chciałbym wyskoczyć w trochę dłuższą trasę, rzędu 200-300 km.
Chciałbym wydać coś pomiędzy 13k a 18k. Dolna granica zarezerwowana jest dla sprzętów trochę starszych, z pewnymi mankamentami, jednak jestem w stanie je zakceptować w zamian za niższą cenę. Górna granica wprost przeciwnie-gdy znajdzie się coś naprawdę godnego polecenia, świeżego, gotowego do sezonu, to nie widzę przeszkód. Mowa oczywiście o pieniądzach na sam motocykl.
Jak na razie kilka sprzętów, które przykuły moją uwagę:
1. Oczywiście MT 07. Właściwie wszystko mi się podoba technicznie i wizualnie. Mam jedynie zastrzeżenia co do wielkości tej Yamahy. Podobno jest to dosyć mały motocykl, z racji czego boję się że będzie się na nim jeździć bardzo niewygodnie. Jest ich dużo na rynku, z dotychczasowych rozmów wynika, że ceny zaczynają się od około 14k i za taką cenę można kupić krajową maszynę.
2. Street Triple. Moc jest najwyższa w całej stawce i to może być problem. Poza tym celuję w rocznik 2012-2013, a te nie zawsze mają ABS. Zdania są podzielone-czytałem dużo opinii, że sprawuje się dobrze jako pierwszy poważny sprzęt, jak i kilka, że jest po prostu za mocny.
3. CB650F. Sprzęt łagodny i z ABS. Podobno nadaje się dla wyższych kierowców. Wydają się tańsze od dwóch wcześniejszych
4. XJ6N. Właściwie mam podobne wrażenia co do CB650F, ale ma mniej mocy. Większość ofert dotyczy trochę starszych egzemplarzy.
Chętnie wysłucham sugestii co do innych motocykli.
Pytanie dodatkowe: czy warto szukać maszyn krajowych? Po cenach mógłbym stwierdzić, że te z importu są tańsze.
Piszę do Was z prośbą o poradę. Przymierzam się do zakupu pierwszego poważnego nakeda. Mam kilka typów i serdecznie proszę o poradę.
Trochę o mnie: 188cm, 90kg, za młodu jeździłem w motocrossie i enduro, od kilku lat używam chińskiego choppera 150 cm3. Mam 30 lat.
Jakiego motocykla szukam: Ma dawać frajdę z jazdy, przede wszystkim. Poza tym dobrze gdyby można go było używać na co dzień. Od czasu do czasu chciałbym wyskoczyć w trochę dłuższą trasę, rzędu 200-300 km.
Chciałbym wydać coś pomiędzy 13k a 18k. Dolna granica zarezerwowana jest dla sprzętów trochę starszych, z pewnymi mankamentami, jednak jestem w stanie je zakceptować w zamian za niższą cenę. Górna granica wprost przeciwnie-gdy znajdzie się coś naprawdę godnego polecenia, świeżego, gotowego do sezonu, to nie widzę przeszkód. Mowa oczywiście o pieniądzach na sam motocykl.
Jak na razie kilka sprzętów, które przykuły moją uwagę:
1. Oczywiście MT 07. Właściwie wszystko mi się podoba technicznie i wizualnie. Mam jedynie zastrzeżenia co do wielkości tej Yamahy. Podobno jest to dosyć mały motocykl, z racji czego boję się że będzie się na nim jeździć bardzo niewygodnie. Jest ich dużo na rynku, z dotychczasowych rozmów wynika, że ceny zaczynają się od około 14k i za taką cenę można kupić krajową maszynę.
2. Street Triple. Moc jest najwyższa w całej stawce i to może być problem. Poza tym celuję w rocznik 2012-2013, a te nie zawsze mają ABS. Zdania są podzielone-czytałem dużo opinii, że sprawuje się dobrze jako pierwszy poważny sprzęt, jak i kilka, że jest po prostu za mocny.
3. CB650F. Sprzęt łagodny i z ABS. Podobno nadaje się dla wyższych kierowców. Wydają się tańsze od dwóch wcześniejszych
4. XJ6N. Właściwie mam podobne wrażenia co do CB650F, ale ma mniej mocy. Większość ofert dotyczy trochę starszych egzemplarzy.
Chętnie wysłucham sugestii co do innych motocykli.
Pytanie dodatkowe: czy warto szukać maszyn krajowych? Po cenach mógłbym stwierdzić, że te z importu są tańsze.
- otomasz
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 12/11/2020, 22:28
Re: Pierwszy poważny naked
otomasz napisał(a):Pytanie dodatkowe: czy warto szukać maszyn krajowych? Po cenach mógłbym stwierdzić, że te z importu są tańsze.
To akurat mozesz sam latwo sprawdzic - przelicz cene z PLN na € i sprawdz co za te pieniadze mozesz kupic na portalach typu www.autoscout.de a potem zastanow sie, ile sprzedajacy dolozyl do tego sprzetu.....
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Re: Pierwszy poważny naked
to prawda, import się bardziej opłaca
- kunsh
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 18/11/2020, 13:50
Re: Pierwszy poważny naked
Najwyrazniej jednak nie sprawdziles cen.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Re: Pierwszy poważny naked
Ja tam zawsze patrze salon polska bo ulepy z zagranicy zanizaja ceny. Cale moto w zaleznosci od przebiegu za granica sa drogie.
Może warto pomyśleć o super moto. 1 cylindrowce często są wyoskie podobnie. W trase jednak troche pewnie gorzej z wygodą.
Wysokość siedziska:
- yamaha xt660R ( 895mm) (Super moto)
- Kawasaki KLR 650 (889 mm) (enduro)
- MT09 Tracer (840-860mm) (Touring)
- Kawasaki KLE 650 Versys (840mm) (Touring)
- KTM Duke 690 (835mm) (taki miejski nie do końca super moto. Na 390 siedziale i tez byla wysoka (mam 180cm wzrostu)
- z800 (834mm)
- speed triple (830mm) - 3 cylindrowy silnik bardzo fajny
- Suzuki DL 650 V-strom (830mm) . W 1000 raczej nei udeżasz. (851mm)
- MT 09 (820mm) fajne moto latałem. Dość miękki przód. 3 rzedówka ładnie kopie . (tu może być problem w tej cenie)
- Kawasaki z750 , Yamaha FZ8 w owiewkach w trase jak znalazł (815mm) - w tych pieniazach wyglądają bardzo ładnie.
- CBF650 , GSXF 750 (810mm)
- MT07 (805mm)
- Honda VFR 800 (805mm)
Do więkrzośc motocykli mozesz kupić kot podnoszący (dog bones zazwyczaj ~3cm) i gruba kanapę żelową (2cm).
Osobiście poszukałbym FZ8 w owiewce lub FZ6 fazerka , VFR800 , kle 650 Versys , GSXF 750jak myślisz o trasach. W tym ,że więkrzy fun i poczucie przyszpieszenia jest na nakedzie.
Może warto pomyśleć o super moto. 1 cylindrowce często są wyoskie podobnie. W trase jednak troche pewnie gorzej z wygodą.
Wysokość siedziska:
- yamaha xt660R ( 895mm) (Super moto)
- Kawasaki KLR 650 (889 mm) (enduro)
- MT09 Tracer (840-860mm) (Touring)
- Kawasaki KLE 650 Versys (840mm) (Touring)
- KTM Duke 690 (835mm) (taki miejski nie do końca super moto. Na 390 siedziale i tez byla wysoka (mam 180cm wzrostu)
- z800 (834mm)
- speed triple (830mm) - 3 cylindrowy silnik bardzo fajny
- Suzuki DL 650 V-strom (830mm) . W 1000 raczej nei udeżasz. (851mm)
- MT 09 (820mm) fajne moto latałem. Dość miękki przód. 3 rzedówka ładnie kopie . (tu może być problem w tej cenie)
- Kawasaki z750 , Yamaha FZ8 w owiewkach w trase jak znalazł (815mm) - w tych pieniazach wyglądają bardzo ładnie.
- CBF650 , GSXF 750 (810mm)
- MT07 (805mm)
- Honda VFR 800 (805mm)
Do więkrzośc motocykli mozesz kupić kot podnoszący (dog bones zazwyczaj ~3cm) i gruba kanapę żelową (2cm).
Osobiście poszukałbym FZ8 w owiewce lub FZ6 fazerka , VFR800 , kle 650 Versys , GSXF 750jak myślisz o trasach. W tym ,że więkrzy fun i poczucie przyszpieszenia jest na nakedzie.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5221
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości