Kontrolka oleju.Pomocy.
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kontrolka oleju.Pomocy.
Witam.
W moim motocyklu (yamaha r6 '00 r.) przy większych prędkościach i obrotach silnika ok. 10-12 tys. zaświeca się czerwona lampka i kontrolka oleju.Nie temperatura tylko ta druga.Zaznaczyłem ją na zdjęciu które załączam.Dodam jeszcze,że kiedy jadę spokojnie to kontrolka się nie zapala.Będę wdzięczny za pomoc.
(otwórz link)
W moim motocyklu (yamaha r6 '00 r.) przy większych prędkościach i obrotach silnika ok. 10-12 tys. zaświeca się czerwona lampka i kontrolka oleju.Nie temperatura tylko ta druga.Zaznaczyłem ją na zdjęciu które załączam.Dodam jeszcze,że kiedy jadę spokojnie to kontrolka się nie zapala.Będę wdzięczny za pomoc.

- Labiss
- MEGA TROLL
- Posty: 1056
- Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
- Lokalizacja: Miechów
To może oznaczać zbyt małe ciśnienie oleju (niewystarczające smarowanie na wysokich obrotach jest dosyc groźne). Jeżeli to ciśnienie oleju to znaczy że powoli pompa oleju niewydala, ewentualnie łańcuszek pompy może przeskakiwać (chociaż łańcuszek akurat słychać - szczególnie na zimno).
Na horyzoncie wizyta w serwisie.
Na horyzoncie wizyta w serwisie.
-
Synteks - Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 30/7/2007, 10:03
- Lokalizacja: Wrocław
W R1/R6,yzf1000/750 kontrolka ta jest od poziomu oleju i jest chronicznie malo dokladna,o ile poziom jest O.K. w okienku to ja zignoruj,po prostu ten typ tak ma,lub jezeli ciebie to irytuje dolej 200-300 ml oileju,moze sie uspokoi.
- tomekd
- Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
- Lokalizacja: chicago
Labiss, dolej tez troszke swojemu przedmówcy, moze to cos da
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
nie, jakis mineral pod dekiel, coby sie dotarl...
zaszkodzic na pewno juz nie zaszkodzi
zaszkodzic na pewno juz nie zaszkodzi
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Witam,
żeby nie powielać tematów piszę tutaj.
Mam podobny problem co kolega.
Jestem szczęśliwą-jeli tak to wogóle można okreśłić-posiadaczką Fazera 600 r. 99, kontrolka oleju na początu zapalała sie przy około 8 tyś. obrotów, dziś już przy 6 tyś i gasła przy około 3 tyś. jeśłi sie bardzo delikatnie dotaje gazu nie zapala sie praktycznie wogóle, ale przecież nie od tego są motory, by pomalutku dodawać gazu
. Problem pojawił się po spuszczeniu oleju, gdyż było ponad 1,5l więcej niż, jest to "normalnie" przewidziane. Wcześniej kontrolka się nie zapalała i nawet mam wrażenie, że wówczas silnki chodził bardziej miękko.
OK za waszą poradą doleję 100-200ml i sprawdzę jak wówczas bedzie sie owa kontrolka i motor zachowywał.
Jednak mam pytanie czy wyższy, niż zalecany stan oleju, nie wpłynie negatywnie na inne podzespoły??
Nie chciałabym, żeby przez dolanie oleju ponad stan, po paru tysiącach okazało sie, że mam do wymiany np. filt oleju albo nie daj Bóg co gorsza, że z silnikiem jest coś nie tak.
Slyszalam opinie, że w motorach Yamahy to dość częsty przypadek-zapalająca się kontrolka oleju, mimo iż stan oleju jest prawidłowy.
Czekam na wasze opinie.
żeby nie powielać tematów piszę tutaj.
Mam podobny problem co kolega.
Jestem szczęśliwą-jeli tak to wogóle można okreśłić-posiadaczką Fazera 600 r. 99, kontrolka oleju na początu zapalała sie przy około 8 tyś. obrotów, dziś już przy 6 tyś i gasła przy około 3 tyś. jeśłi sie bardzo delikatnie dotaje gazu nie zapala sie praktycznie wogóle, ale przecież nie od tego są motory, by pomalutku dodawać gazu

OK za waszą poradą doleję 100-200ml i sprawdzę jak wówczas bedzie sie owa kontrolka i motor zachowywał.
Jednak mam pytanie czy wyższy, niż zalecany stan oleju, nie wpłynie negatywnie na inne podzespoły??
Nie chciałabym, żeby przez dolanie oleju ponad stan, po paru tysiącach okazało sie, że mam do wymiany np. filt oleju albo nie daj Bóg co gorsza, że z silnikiem jest coś nie tak.
Slyszalam opinie, że w motorach Yamahy to dość częsty przypadek-zapalająca się kontrolka oleju, mimo iż stan oleju jest prawidłowy.
Czekam na wasze opinie.
Samotna pasażerko odkręć gaz.
Wierna kolorowi, niewierna firmie...
FZS 600 '98, FZS1000 '02, SV1000 '03 (pierwszy tysiak padł
)
Wierna kolorowi, niewierna firmie...
FZS 600 '98, FZS1000 '02, SV1000 '03 (pierwszy tysiak padł

-
Inna - Świeżak
- Posty: 134
- Dołączył(a): 2/9/2007, 11:09
- Lokalizacja: Poznań
Nic się nie powinno dziać, jedynie, gdy stan oleju będzie naprawdę za duży może go wyrzucać odmą, ale i tak mało prawdopodobne. Goście śmigający na gumach dolewają nawet i po 0.5l ponad stan i wszystko jest ok. Lepiej mieć za dużo oleju niż za mało...
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Olej dolany (150ml) co prawda kontrolka przy obrotach 8 tyś sie nie zapala, ale za to obrotomierz zaczął fiksować
(o tym w innym wÄ…tku) zobaczymy co bedzie dalej.

Samotna pasażerko odkręć gaz.
Wierna kolorowi, niewierna firmie...
FZS 600 '98, FZS1000 '02, SV1000 '03 (pierwszy tysiak padł
)
Wierna kolorowi, niewierna firmie...
FZS 600 '98, FZS1000 '02, SV1000 '03 (pierwszy tysiak padł

-
Inna - Świeżak
- Posty: 134
- Dołączył(a): 2/9/2007, 11:09
- Lokalizacja: Poznań
- artib4
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 19/8/2007, 21:17
- Lokalizacja: wałbrzych
A ja słyszałem, że jak się doleje za dużo oleju to jest za duże ciśnienie i olej zaczyna wciskać się wszędzie gdzie się da. Wywala wtedy np uszczelki pokrywy. Jak raz wywali to już silnik będzie się pocił... do wymiany uszczelek.
-
hefron - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1394
- Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
- Lokalizacja: Suchowola
Nie wiem co to było w moim motorze, ale kontrolka oleju nie zapala sie juz kiedy nie powinna-wiec problem znikł, a i obrotomierz działa już normalnie, jednak dializa elektryczna będzie tak czy siak potrzebna, choćby dla kontroli, ale to na koniec sezonu:)
Samotna pasażerko odkręć gaz.
Wierna kolorowi, niewierna firmie...
FZS 600 '98, FZS1000 '02, SV1000 '03 (pierwszy tysiak padł
)
Wierna kolorowi, niewierna firmie...
FZS 600 '98, FZS1000 '02, SV1000 '03 (pierwszy tysiak padł

-
Inna - Świeżak
- Posty: 134
- Dołączył(a): 2/9/2007, 11:09
- Lokalizacja: Poznań
Hefron, polemizowalbym
Nie wiem ile musialbys go wlac zeby cisnienie bylo az tak duze, by doprowadzic do uszkodzenia uszczelki.
Owszem slyszalem opowiesci z dziada pradziada, jak to przelejesz olej i wszystko szlag trafia, silnik sie pali, wybucha, wydmuchuje uszczelke etc ...
Podobnie mowi sie o samochodach.
Przez glupi zbieg okolicznosci udalo mi sie wlac 2x tyle oleju ile potrzeba (niedogadanie z mechanikiem) i spokojnie dopiero w belchatowie (trasa wroclaw - warszawa) zlalem nadmiar. Oczywiscie komputer dosc mocno utrudnial mi jazde, przypominajac sie, natomiast z silnikiem nie stalo sie zupelnie nic. A im wyzej byl krecony, tym rzadziej komputer mnie uswiadamial.
Tak wiec bazujac na tym zdazeniu i fakcie ze nic sie nie stalo, smiem twierdzic ze 100ml oleju wiecej na prawde nie powinno zrobic nic zlego

Nie wiem ile musialbys go wlac zeby cisnienie bylo az tak duze, by doprowadzic do uszkodzenia uszczelki.
Owszem slyszalem opowiesci z dziada pradziada, jak to przelejesz olej i wszystko szlag trafia, silnik sie pali, wybucha, wydmuchuje uszczelke etc ...
Podobnie mowi sie o samochodach.
Przez glupi zbieg okolicznosci udalo mi sie wlac 2x tyle oleju ile potrzeba (niedogadanie z mechanikiem) i spokojnie dopiero w belchatowie (trasa wroclaw - warszawa) zlalem nadmiar. Oczywiscie komputer dosc mocno utrudnial mi jazde, przypominajac sie, natomiast z silnikiem nie stalo sie zupelnie nic. A im wyzej byl krecony, tym rzadziej komputer mnie uswiadamial.
Tak wiec bazujac na tym zdazeniu i fakcie ze nic sie nie stalo, smiem twierdzic ze 100ml oleju wiecej na prawde nie powinno zrobic nic zlego

Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
ja w motocyklu leje pod górną kreske, nawet jak przeleje to uważam że nic złego. Robię tak bo jak doda się gazu na postoju to w okienku widać jak mocno ten olej ciągnie, lepiej żeby nie miał za mało i żeby dał żyć panewkom.
W aucie natomiast staram się lać tak na pół stanu, żeby silnik nie miał zbyt ciężko przy dużej ilości oleju.
W aucie natomiast staram się lać tak na pół stanu, żeby silnik nie miał zbyt ciężko przy dużej ilości oleju.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Panowie ja także mam problem z kontrolką smarowania tylko odwrotny, mianowicie nie zapala się wcale. Poziom oleju w motorze był na 1/2 okienka, trasa jakieś 2000km w dwie strony. Nagle w drodze powrotnej (prędkość 140-160km/h, dwie osoby, bagaż) po przejechaniu większej jej części zapala się kontrolka smarowania - w pierwszej chwili szok, ale gdzieś czytałem że w Yamaha-ch to standard i zaleca się poziom max lub nawet troche więcej w przeciwnym przypadku może być taki psikus, zwalniam i bez problemów dojerzdzam do domu. Rano do garażu dolewam olej przekręcam kluczyk wszystkie kontrolki mrygają i gasną - standard jak zawsze - z jednym wyjątkiem zawsze przed odpaleniem motoru świeciła się kontrolka smarowania i gasła jak tylko motor odpalił, a teraz nie. Co to może być i jak to usunąc??? Gdzie szukać czujnika (moto R1)?
- drat_wa
- Świeżak
- Posty: 70
- Dołączył(a): 3/6/2007, 18:21
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości