Zobacz wÄ…tek - moto z anglii- jakie formalnosci???
NAS Analytics TAG

moto z anglii- jakie formalnosci???

Przepisy, prawo
_________

moto z anglii- jakie formalnosci???

Postprzez kojot1986 » 20/6/2007, 20:44

czy ktos moglby napisac jak wyglada prawidlowa "procedura" sciagniecia moto z wysp? chodzi mi o formalnosci z wyrejestrowaniem kolek tam, i pozniej rejestracja w naszej pieknej polszy.co, za ile i dlaczego tak drogo? U know? prosze o fachowa porade a nie odpowiedzi typu "a pozniej to chyba..." albo "wydaje mi sie ze...", z gory dzieki za pomoc
kojot1986
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20/6/2007, 20:24


Postprzez lupi » 20/7/2007, 23:19

Jak już masz, moto tutaj, robisz tak:
1. Tłumaczenie przysięgłe- dowodu rejestracyjnego i umowy kupna sprzedaży. w wawie około 30-40zł za strone. (4str)
2. Trzeba zrobić przegląd ok.150-160zł.
3. Teraz z tymi papierami udajesz się do jakiegoś ubezpieczyciela. tu rozpiętość w cenie jest dość duża - szukaj gdzie taniej (oc+nw powiedzmy 120zł)
4. wypełniasz Vat24 i udajesz się do skarbówki, znowu 160zł. W zamian otrzymujesz Vat25 czyli zaświadczenie o zwolnieniu z ceł, vatów, itp
5. Teraz do wydziału komunikacji i tu było ok 200zł.

Co warto jeszcze wiedzieć!!!

Sprowadzasz z Anglli ?!!! zwróć uwagę na światła- trzeba zmienić kąt świecenia(w zależności od moto) w przeciwnym wypadku będziesz miał dąsy przy przeglądzie!

Zrób wszystkiego kopie, bo urzędy biedne i nie zrobią tego za ciebie:)

Do skarbówki idziesz jak masz czyste konto:) np niezapłacone mandaty:):):) inaczej nie wydadzą vat25.

Po wydaniu blach i dowodu, wracasz do ubezpiczyciela aby zrobić aneks. wczesniej podpisałeś umowę na moto bez polskich blach!!!

Na samym początku przyjmij, optymistycznie, że jedną rzecz załatwisz, średnio w ciągu dnia.

Wszystkie potrzebne formularze znajdziesz w necie...

No to chyba tyle. Mam nadzieję, że to Cię nie zniechęci!

Powodzenia!!!
Bandit 600S.
lupi
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10/5/2007, 13:50
Lokalizacja: Wa-wa


Postprzez keraM » 24/8/2007, 22:57

A jak sprawa sie ma, kiedy mam zamiar kupi motocykl, ktory zostal kupiony w Anglii przez Polaka, ktory tam pracowal pol roku i tam go kupil w komiesie na siebie, zarejestrowal i ubezpieczyl na siebie. Pozniej na lawecie przewiozl go do Polski, ale jest nadal na blachach z Anglii? Jesli go kupie to jakie dokumenty musze do niego dostac aby bez klopotow go zarejestrowac na siebie? Czy "certyfikat exportowy" jest niezbedny?
keraM
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08

Postprzez kamell » 24/8/2007, 23:23

to polak musi zmienic obywatelstwo najpierw a potem jak wyzej
nx 650
Avatar użytkownika
kamell
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 13/8/2007, 11:07
Lokalizacja: Górny Śląsk

Postprzez keraM » 25/8/2007, 06:23

eneasz napisał(a):Kupujesz moto i :

Zalezy jaki masz dalej plan, jechac na nim czy zaladowac go na/do cos?

Jak jechac to obowiazkowe wykupienie ubezpieczenia bo pozamiatane jak zlapia bez i jedziesz wesolo do P. Mozesz jeszcze z wyspy przed opuszczeniem jej albo z P wyslac czesc logbook-a mowiaca o exporcie sprzetu do DVLA i to wsio na wyspach, reszta w P, a tam to juz niech sie inni wypowiadaja komu w lape komu w d..e


Chcialbym dobrze zrozumiec: To wysylanie jakis dokumentow exportowych nalezy do tej osoby, od ktorej chce kupi motor, tak? Ja nie mam z tym nic wspolnego jesli motor jest juz w kraju (w Polsce?). Kiedy pojde i powiem, ze chce zarejestrowac to musze miec przeztlumaczony dowod rej i umowe ito wszystko?
keraM
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08

Postprzez keraM » 25/8/2007, 09:31

eneasz napisał(a):Wyglada to tak:

Dowod rejstracyjny w UK to taki arkusz papieru kancelaryjnego z ktorego sie odrywa kawaleczki w zaleznosci co sie dzieje z motorem odrywasz ten lub inny, wypelniasz ten lub inny. Dziala to tak, jak nastepuje zmiana wlasciciela lub moto jest exportowane to wypelnia sie na tym dowodzie dwa razy nowe dane i odrywasz jeden z tych dwoch kawalkow i dajesz nowemu wlascicielowi i jest to automatycznie jego nowy dowod (do momentu otrzymania nowego jesli motocykl pozostaje w UK) a reszte papierkow wysyla sie do DVLA zeby powiadomic ich ze nastapila zmiana odnosnie pojazdu i oni patrza jak wypelniles czesc o zmianie wlasciciela to swietnie wysylaja na dane nowego wlasciciela taka sama kartke jak ta co byla na poczatku przed oderwaniem kuponu, jesli zobacza ze wyexportowane to zaznaczaja sobie ze o jeden mniej na drodze i zycza ci powodzenia i wesolych swiat a Ty z tym kawalkiem ich papieru kancelaryjnego ktory jest twoim dowodem tymczasowym i ewentualna umowa kupna ( w anglii nie jest to wymagane, wystarczy ze masz sam dowod tymczasowy (ten kawalek papierka) i wszystko jasne) robisz dalej swoje.

Co do odsylania tej wiekszej czesci papierka to jest to w interesie sprzedajacego bo jak nie poinformuje DVLA ze juz nie ma pojazdu to ty bedziesz zbieral mandaty a biedak bedzie musial placic.

Mam nadzieje ze jakos to wytlumaczylem chociaz slabo mi idzie tlumaczenie.


Uwazam, ze niezle Ci idzie. Tylko jak ja rozpoznam, co on oderwal a co nie i czy to co oderwane to akurat to co powinno byc oderwane?

Skroce to do maximum: czy jak ten czlowiek da mi w chwili zakupu
- dowod rejestracyjny (niewazne co oderwane a co nie) na swoje nazwisko
- umowe kupna-sprzedazy na swoje nazwiko

to mi to wystarczy zeby mi nikt nie robil problemow z rejestracja?
keraM
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08

Postprzez keraM » 25/8/2007, 19:38

Dziekuje. Mam nadzieje, ze jutro kupie ten motor. Bardoz mi pomogles.
R1 - 99r.
keraM
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08

Postprzez keraM » 26/8/2007, 12:35

No to narazie go nie kupilem do gosciu przyjechal z nastepujacymi dokumentami:

- faktura z jakiejs anglieskiej firmy na ktorej wpisane sa tylko dane motocykla (w ogole dziwne jest, ze w dowodzie z UK i na tej niby fakturze wpisany jest kolor BLUE a teraz ten motor jest calusienki czarny) co najwazniejesze na fakturze nie ma zadnego podpisu (ani jego ani firmy z ktorej go kupil) nawet nie ma jego danych

- dowod z UK na jego nazwisko, ale w czesci Keeper i pod nazwiskiem jest adres angielski a teraz gosc sie posluguje tylko polskim z zameldowanie u nas w kraju

Postanowilem wszystko sprawdzic, bo mi sie to nie podoba w ogole.
keraM
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08

Postprzez SLaweck » 6/9/2007, 13:52

Przy sprowadzaniu motoru z Angli warto pamiętać, że może być konieczna wymiana przedniej lampy, ponieważ ze względu na panujący w tym kraju ruch lewostronny motor taki ma światła mijania z wiązką podniesioną z lewej strony i nie przejdzie normalnie przeglądu.
Motorynka->20 lat przerwy->TZR80->CBR125->SV650S
SLaweck
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 19/8/2007, 06:56
Lokalizacja: Piaseczno

Postprzez malmax » 22/2/2008, 08:49

tak to wszystko przeczytałem i mam podobny problem bo jadę po motor sprowadzony przez polaka, który jest na niego zarejestrowany w anglii. wiec tak robię normalna umowe kupna sprzedaży. potem to musze przetłumaczyć? tylko po co jesli to będzie polska umowa, czy tez moze to musi byc anglielska wersja, a potem do tłumacza z tym? następne to moge nim śmigac przez miesąc po polskich drogach jak to sie dzieje z samochodem az nie załatwie rejestracji na siebie? czy np, musze go ubezpieczyc czy jak to dokładnie wyglada aby w miedzy czasie cos na mała przejazdzke sie wybrac bez obaw ze mnie scigną.
Avatar użytkownika
malmax
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 9/1/2008, 00:44
Lokalizacja: Mircze/Lublin

Postprzez mossur » 5/10/2008, 15:34

a czy ktos wie co sie dzieje z tym Polakiem na ktorego te moto jest zarejestrowane w UK w obliczu urzedu skarbowego? sprzedalem juz jeden motor w polsce i kupielem sobie w Angli kolejny. nie moge sie oprzec pokusie zeby go sprzedac i znowu kupic troche lepszy sprzet. nie wiem tylko czy nie bede irytowal US w polsce ze sobie na tym zarabiam. mieszkam juz pare lat w angli i nie jestem zameldowany w polsce. czy cos mi grozi?
mossur
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 26/4/2007, 00:39

Postprzez henio12323 » 15/7/2014, 20:24

chciałem troche odkopać temacik bo zamierzam kupic sprzęt w Anglii temat mi duzo podpowiedział, ale doczytałem rózne info i mam w sumie tylko takie pytania:

przyjeżdzam po moto, kupuje i wpisujemy moje dane na ten dokument V5 i co dalej ? ja go dostaje i wysyłam ? czy wysyła gość ? bo wiem że DVLA odsyła ten fragment dotyczący exportu czy tam wyrejestrowania, tylko róznie ludzie mówia, raz że dostaje go poprzedni własciciel, raz że ja, w sumie gosc wydaje się w porządku i mieszka w zasadzie niedaleko, wiec nie powinien robic problemu z ewentualnym odbiorem później papierów ale wolałbym żeby to przyszło na mój ( angielski ) adres o ile jest taka możliwosc, więc wie ktos jak to jest ?

i drugie ? kolega mi cos doradzał żeby spisać normalna umowe kupna sprzedazy dodatkowo - jest taka wymagana ? i tutaj się upewnie - moge sobie wydrukować od razu polsko-angielską ( tłumaczoną od razu na dwa języki ) potem ewentualnie tylko pieczatke bym potrzebował.

w zasadzie tylko tyle chciałem wiedziec, nie wiem na ile jest zorientowany sprzedawca w sprawach formalnych a nie chce potem miec problemy żeby gdzies jeździc itp itd, bo pracuje praktycznie cały czas i nie bardzo mi sie by opłacało brać wolne zeby po urzedach ganiać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Prawo



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê