rozwalony dekiel alternatora i magneto w srad 750
Posty: 8
• Strona 1 z 1
rozwalony dekiel alternatora i magneto w srad 750
witam. Pacjent to gsxr srad 750 po szlifie. Ucierpiała pokrywa alternatora i magneto w którym posypał się jeden magnes. gdy próbuje poruszać wałem góra-dół to widzę że jest jakiś luz lecz nie potrafie określić czy jest poprawny i ile wynosi. mam już nową pokrywę i magneto ale przed założeniem wolę spytać was czy warto. Skoro ucierpiało magneto to wał też chyba może być skrzywiony. Generalnie to chodzi mi o to żeby ktoś napisał jakie są możliwe dalsze uszkodzenia w silniku bo nie wiem czy warto tracić czas i pieniądze aby go rozebrać
(otwórz link) (otwórz link) (otwórz link)
Zobacz całą galerię (otwórz link) | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro (otwórz link)
(otwórz link) (otwórz link) (otwórz link)
Zobacz całą galerię (otwórz link) | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro (otwórz link)
Ostatnio edytowano 1/7/2018, 18:56 przez luqs, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- luqs
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 30/6/2018, 21:25
Re: rozwalony dekiel alternatora i magneto w srad 750
na pewno nie warto - nawet jak jest krzywy wał to co ? bedziesz wymieniał wał ? totalnie nieopłacalne
luzu na wale nie powinno byc praktycznie w ogóle ( góra dól )
najlepiej mozna sobie czujnik zegarowy zamontowac gdzies do karterów przykrecic ustawic na wał ( tylko nie na gwint - tylko okragły element toczony ) i sprawdzic bicie nie wiem jak długi jest ten wał od punktu podparcia ale powiedzmy ze jak ma do 0.05-0.08 to spokojnie polata. to bedzie tez widac jak załozysz koło i zakręcisz silnikiem czy nie lata na boki
luzu na wale nie powinno byc praktycznie w ogóle ( góra dól )
najlepiej mozna sobie czujnik zegarowy zamontowac gdzies do karterów przykrecic ustawic na wał ( tylko nie na gwint - tylko okragły element toczony ) i sprawdzic bicie nie wiem jak długi jest ten wał od punktu podparcia ale powiedzmy ze jak ma do 0.05-0.08 to spokojnie polata. to bedzie tez widac jak załozysz koło i zakręcisz silnikiem czy nie lata na boki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: rozwalony dekiel alternatora i magneto w srad 750
henio12323 napisał(a):na pewno nie warto - nawet jak jest krzywy wał to co ? bedziesz wymieniał wał ? totalnie nieopłacalne
kumpel ma silnik na części to wał się znajdzie. pytanie tylko czy będzie prosty. odnośnie mojego wału to czujnik zegarowy mam. zastanawiam się tylko jak go przymocować do karterów. i czy pomiar mam robić kręcąc normalnie rozrusznikiem ? bo olej zlałem praktycznie cały
- luqs
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 30/6/2018, 21:25
Re: rozwalony dekiel alternatora i magneto w srad 750
mozesz zakręcic rozrusznikiem - na zimno jak kręcisz to i tak niewiele co w silniku jest smarowane
zalezy jaki masz uchwyt najłatwiej i pewniej to go przykręcic do jakiegos elementu silnika - po zdjęciu pokrywy duzo otworów masz mozliwych
co do wału - nawet jak dostaniesz inny to chyba srednio opłacalna operacja wymiana takiego wału
zalezy jaki masz uchwyt najłatwiej i pewniej to go przykręcic do jakiegos elementu silnika - po zdjęciu pokrywy duzo otworów masz mozliwych
co do wału - nawet jak dostaniesz inny to chyba srednio opłacalna operacja wymiana takiego wału
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: rozwalony dekiel alternatora i magneto w srad 750
możecie się śmiać z mojego "januszowego" uchwytu ale na chłopski rozum nie umiałem nic lepszego wymyślić. w sumie to nawet nie wiem czy pomiar zrobiłem prawidłowo co o tym sądzicie?
PS. wiem że tarcze powinno się ustawić na "0" ale każdy kto trzymał już w ręce czujnik zegarowy i widzi mój uchwyt wie dlaczego tak nie mam
https://youtu.be/xUbog3cAguU
PS. wiem że tarcze powinno się ustawić na "0" ale każdy kto trzymał już w ręce czujnik zegarowy i widzi mój uchwyt wie dlaczego tak nie mam
https://youtu.be/xUbog3cAguU
Ostatnio edytowano 4/7/2018, 02:04 przez luqs, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- luqs
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 30/6/2018, 21:25
Re: rozwalony dekiel alternatora i magneto w srad 750
hmm mi cos link nie działa
zegara nie musisz ustawiac na zero, co za róznica czy czytasz bicie np od 20 do 40 czy od 0 do 20. wazne że pomiar jest dobry i wynosi przykłądowo 0.20.
jako ze niedziała link to jakie masz bicie ?
najlepiej czujnik przykładac prostopadle do czopa wału
zegara nie musisz ustawiac na zero, co za róznica czy czytasz bicie np od 20 do 40 czy od 0 do 20. wazne że pomiar jest dobry i wynosi przykłądowo 0.20.
jako ze niedziała link to jakie masz bicie ?
najlepiej czujnik przykładac prostopadle do czopa wału
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: rozwalony dekiel alternatora i magneto w srad 750
przez przypadek ustawiłem film jako prywatny. teraz zmieniłem na publiczny więc powinno działać. po mojemu bicie w granicach 0.03-0.04
- luqs
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 30/6/2018, 21:25
Re: rozwalony dekiel alternatora i magneto w srad 750
generalnie pomiar wykonywany poprawnie - tylko że powinienes mierzyc jak najdalej od podpory bo tak w zasadzie mierzysz owal czopa wału a nie to czy jest krzywy
tu pomiar jest dosc cięzki bo wał jest bardzo krótki
przyjmuje sie do 0.1mm dla wału o długosci około powiedzmy 10 cm. zwykle jak sie zbija nowy wał to ponizej 0.05mm musi wyjść - wyzsze odchyłki są do poprawki
tutaj tez tak krzywy wal nie robi mocnego problemu - bo na krótkim ramieniu siła bedzie niewielka
tu pomiar jest dosc cięzki bo wał jest bardzo krótki
przyjmuje sie do 0.1mm dla wału o długosci około powiedzmy 10 cm. zwykle jak sie zbija nowy wał to ponizej 0.05mm musi wyjść - wyzsze odchyłki są do poprawki
tutaj tez tak krzywy wal nie robi mocnego problemu - bo na krótkim ramieniu siła bedzie niewielka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości