Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
doprecyzuj o którą część motocykla ci chodzi
bo to zlepek kilku

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Jeśli tak to o ramę ( a co za tym idzie silnik ) 

- hubert1726
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 27/11/2017, 18:44
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
honda crm 125
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Skąd się biorą wysokie ceny motocykli cross i enduro? Zastanawiam się nad zakupem, często widzę, że za pojemności 250/450 trzeba dać minimum 10k żeby motocykl był w miarę fajnym stanie. Zastanawia mnie to bo motocykle szosowe sa o wiele tańsze a wydawać się może, że oferują więcej - większe silniki, owiewki, rozbudowane liczniki itp. Pytam, bo nie wiem 

- inozbik
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 2/4/2017, 09:56
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
nie wiadomo
o cenie decyduje rynek, towar jest tyle warty ile jest ktos w stanie za niego dać ;D
jakby nagle spadło zainteresowanie zakupem takich motocykli np ze względu na cene to by cebny poleciały ostro w dół - ale nie leca bo ludzie tak czy siak za to płacą

jakby nagle spadło zainteresowanie zakupem takich motocykli np ze względu na cene to by cebny poleciały ostro w dół - ale nie leca bo ludzie tak czy siak za to płacą
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
No to oczywiste. Może inaczej, skąd tak mała utrata motocykli, które służą tylko do funu i ostrej jady? Wiele ofert motocykli z rocznika 2004/6 jest powyżej 10k, raczej sporo..
- inozbik
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 2/4/2017, 09:56
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
duzo
kiedys nowe motocykle z kolei były po 25 tysiecy... teraz kosztuja 35-40...
ja jak kupowałem 525 chyba 3-4 letnie dałem troche ponad 11 tysiecy, teraz bym może wziął nawet więcej
a mineło z 8 lat
ceny wiec sie trzymaja a nawet poszły w góre
tak samo pamietam czasy jak crossówki 125 z 94-97 roku za 3500 zł to była norma, teraz ciezko ponizej 4 tysiecy kupić. mimo że tez kilka dobrych lat są starsze
ale to sie wiąze chyba z róznymi rzeczami - ludzie sa bogatsi, kiedys mało kto mógl sobie kupic taka zabawke, wiec nie było tego duzo w obiegu, - nikt nie kupował to nikt nie rządał duzej kasy teraz wychodzi na to że duzo ludzi kupuje to i ceny w góre

ja jak kupowałem 525 chyba 3-4 letnie dałem troche ponad 11 tysiecy, teraz bym może wziął nawet więcej


tak samo pamietam czasy jak crossówki 125 z 94-97 roku za 3500 zł to była norma, teraz ciezko ponizej 4 tysiecy kupić. mimo że tez kilka dobrych lat są starsze

ale to sie wiąze chyba z róznymi rzeczami - ludzie sa bogatsi, kiedys mało kto mógl sobie kupic taka zabawke, wiec nie było tego duzo w obiegu, - nikt nie kupował to nikt nie rządał duzej kasy teraz wychodzi na to że duzo ludzi kupuje to i ceny w góre
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Też nastawiałem się na jakieś 3-4 tysie, brzmi sensownie na zabawke do latania po lesie, ale chyba nici z tego.. Jeszcze zastanawiam się nad nową Hondą CRF 250 Rally. Przy takich cenach używek chyba warto brać pod uwagę takie moto?
- inozbik
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 2/4/2017, 09:56
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
i do czego ci takie moto ?
w praktyce ma bardzo mało zastosowań w stosunku do ceny

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Raczej do jazdy po polnych ścieżkach i lasach, taka turystyka wokół komina. Upalanie w błocie i po torach nie dla mnie. Chciałbym móc zjechać z głównych dróg i pojechać byle gdzie. Swoje główne moto jeszcze z dwa lata muszę potrzymać i później będę myślał o Africe lub KTM Adventure.
- inozbik
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 2/4/2017, 09:56
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
lepiej kupic zwykłe moto, taniej wyjdzie i lepoiej sie jeździ 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Obecnie śmigam Duke'm 690 ale chyba nie lubi moich offroadowych odpałów
szkoda mi go..

- inozbik
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 2/4/2017, 09:56
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Siemanko,
chciałbym kupić lekkie enduro do pojemności 250ccm i ceny 4000zł.
Jedyne, które przychodzą mi na myśl to Suzuki DR 125, Kawasaki KLR 250, Honda XL 125 S, Romet CRS 125 i Zongshen 125. Znacie inne modele spełniające dwa powyższe wymagania?
chciałbym kupić lekkie enduro do pojemności 250ccm i ceny 4000zł.
Jedyne, które przychodzą mi na myśl to Suzuki DR 125, Kawasaki KLR 250, Honda XL 125 S, Romet CRS 125 i Zongshen 125. Znacie inne modele spełniające dwa powyższe wymagania?
- Rutinoscorbin666
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 2/1/2018, 14:54
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
kawasaki klx 250, albo jakies 2T yamaha dt, kawa kmx, ktm lc2, honda crm 125....
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
A ja z innej beczki. Czy ktoś wie czym się różnią crf 230 F, L i R?
Jesteście w stanie stwierdzić co to za typ?

Jesteście w stanie stwierdzić co to za typ?


- Młoda55
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 18/11/2016, 21:20
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
to są zupełnie inne motocykle
CRF F i R to to samo - kwestia jak kto jak lubi nazywac, ludzie zwykle oznaczają 4takty jako F, stąd taki opis. ogólnie to jest Rka, i jest to wyczynowa crossówka, bez homologacji typowo na tory MX, praktycznie najlepszy osprzęt jaki moze byc, porzadne zawieszenia, dobre hamulce itd...
jest CRF X - to przerobiona CRF R pod enduro, ma zmienioną skrzynie, jakies nastawy gaźników/wtrysków, zawieszenie praktycznie to samo co w crossówce - ale ze zmienionymi nastawami żeby sie dało tym jeździc w ciezkim enduro ( pomijając że hondzie enduraki nie wychodziło zbyt dobrze na tle konkurencji
)
CRF L to motocykl zupełnie z innej beczki, cięzki klocek
słabe hamulce, zawieszenie prymitywne, mimo że moze miec duzo cech podobnych do CRF X to jest nizsza klasa pojazdów - w teren, bo przez to że ma inne zawieszenie inne hamulce i silnik, taki sprzet pojeździ kilka razy dłuzej bez zadnej ingerencji w serwis
- czyli jest lepszy np dla amatora, albo kogos kto chce powiarować po lesie dla przyjemnosci a nie dla kręcenia czasówek okrążeń
ten z fotki to na pewno nie model wyczynowy, jeżeli to nie jakas XR to pewnie L jak juz, chocia na hondach sie nie znam i po fotkach ciezko mi ocenic

CRF F i R to to samo - kwestia jak kto jak lubi nazywac, ludzie zwykle oznaczają 4takty jako F, stąd taki opis. ogólnie to jest Rka, i jest to wyczynowa crossówka, bez homologacji typowo na tory MX, praktycznie najlepszy osprzęt jaki moze byc, porzadne zawieszenia, dobre hamulce itd...
jest CRF X - to przerobiona CRF R pod enduro, ma zmienioną skrzynie, jakies nastawy gaźników/wtrysków, zawieszenie praktycznie to samo co w crossówce - ale ze zmienionymi nastawami żeby sie dało tym jeździc w ciezkim enduro ( pomijając że hondzie enduraki nie wychodziło zbyt dobrze na tle konkurencji

CRF L to motocykl zupełnie z innej beczki, cięzki klocek


ten z fotki to na pewno nie model wyczynowy, jeżeli to nie jakas XR to pewnie L jak juz, chocia na hondach sie nie znam i po fotkach ciezko mi ocenic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Henio mam takie pytanie obecnie posiadam komplet TKC 80 w dobrym stanie ale na nowy sezon chce moja DT 125 R ujeżdżać głownie w terenie asfalt tylko odjazdowo z osiedla. Typ terenu to : lasy drogi gminne ścieżki kręte w lesie,ściółka leśna, czasem jakieś błoto ale głownie przejazdy przez rzeczki i tym podobnie podjazdy co sie trafi specjalnie nie fascynuje się podjeżdżaniem jako głównym celem zabawy - jakie opony będą zdecydowanie lepiej trzymać w takim terenie - czytałem Twoja opinie ze scorpiony sa lepsze od ac10 a moze cos innego nie mam doświadczenia nie chce kupic czegoś podobnego do TKC chce aby te opony zrobiły roznicę .
ps. Nie ścigam sie jeżdżę dla fanu , acha jeszcze jedna sprawa czym proponujesz blokować oponki-dętki w terenowej jeździe zeby nie ścinało wentyli bo w tkc czasami mi sie juz kominki przechylały
ps. Nie ścigam sie jeżdżę dla fanu , acha jeszcze jedna sprawa czym proponujesz blokować oponki-dętki w terenowej jeździe zeby nie ścinało wentyli bo w tkc czasami mi sie juz kominki przechylały

Ostatnio edytowano 25/1/2018, 21:48 przez grzegorz77, łącznie edytowano 1 raz
DT 125 R 97 r KLR 650 c 2002r
- grzegorz77
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 18/5/2012, 20:10
- Lokalizacja: gdansk
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
co do gum - jest spory wybór co chwile cos sie zmienia w rynku, i tak żeby dobrze polecic to trzeba by kazda opone miec i na niej pojeździc, do amatorskiego uzytku i w takim mtoo nadal AC10 zrobi robote, nie zuzyje sie za szybko, i nie kosztuje aż takiego majątku. mozna dać lepszą gumke co lepiej bedzie trzymać ( tylko czy moto potrzebuje wiecej trakcji - bo podejrzewam że ciezko o warunki gdzie na prawde bedzie trzeba o nią walczyc ) a dobra trzymajaca sie guma - zwykle krótko wytrzymuje. na przód to w sumie jakas crossowa bym zapakował np jakis mitas z czerwonym paskiem - mozesz poszperać w tabelkach producenta np na jakies kamienie albo twardszy teren - zwykle taka guma wiecej wytrzyma, a z mitasa nie sa drogie.
co do trzymania - tutaj odpowiedx prosta - trzymaki, nie widze innych opcji
dowiercasz otwory chyba ze juz masz, montujesz trzymaki i nic ci sie nie urwie
co do trzymania - tutaj odpowiedx prosta - trzymaki, nie widze innych opcji

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
dzięki
jutro polecę do garażu i zobaczę te felgi. ps.rozumiem ze jak założę AC10 na tyl i mitasa crossowego na przód będzie różnica odczuwalna względem tkc 80 ? Rozumiem ze scorpiony odrzucamy ?

DT 125 R 97 r KLR 650 c 2002r
- grzegorz77
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 18/5/2012, 20:10
- Lokalizacja: gdansk
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
słuchaj opon dobrych bedzie od groma
scorpiony tez są ok, jak dla mnie pirelli mx extra x lepiej gryzł niz ac10, ale miałem exc 525 gdzie miało mocy od groma i tam czuć mocno uslizgi. na ac10/pirelliu ganiałem ostre przeloty po 100-150 km wycieczki od domu w róznym terenie w tym asfalt i gumy sie sprawdzały bo jakos tam sie odpychały i nie musiałem ich wymieniac co wyjazd, potem jak zacząłem jeździc np na wąwozy i ciezki teren, to te opony to tragedia były
ale w porównaniu z TKC to bedzie znowu przepaść - i taka ac10 bedzie gryzła bardzo dobrze. na przód polecilem mitasa bo jest tanszy od pirelli, wz zasadzie to chyba najtansza sensowna guma. na tył nie moge sobie przypomniec zadnego modelu - ale pewnoe tez by sie cos znalazło - ale znowu na pewno nigdy nie testowalem zadnej takiej opony z mitasa do takiej DT czyli opony w miare dobrej, i zeby nie szła w oczach - wiec nawet jak polece to nie dam gwarancji czy bedzie lepsze czy gorsza od michelina ( o ile sie dobierze odpowiedni typ gumki )


ale w porównaniu z TKC to bedzie znowu przepaść - i taka ac10 bedzie gryzła bardzo dobrze. na przód polecilem mitasa bo jest tanszy od pirelli, wz zasadzie to chyba najtansza sensowna guma. na tył nie moge sobie przypomniec zadnego modelu - ale pewnoe tez by sie cos znalazło - ale znowu na pewno nigdy nie testowalem zadnej takiej opony z mitasa do takiej DT czyli opony w miare dobrej, i zeby nie szła w oczach - wiec nawet jak polece to nie dam gwarancji czy bedzie lepsze czy gorsza od michelina ( o ile sie dobierze odpowiedni typ gumki )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości