przez henio12323 » 8/11/2017, 00:17
ogólnie klocki sie zuzywają jak albo cały czas są zacisniete na tarczy - czyli nie odbija tłoczek, albo prowadnice są przyrdzewiałe i stoją, czasem np sworzeń jest mocno wytarty o klocek sie po nim przesuwa i juz nie chce za bardzo " wrócic" i cały czas to sobie trze o tarcze
inna opcja np dorabiana jakas tarcza - kiedys znajomy to miał, tarczy nic nie ruszało a klocki szły momentalnie.
ja bym zrobił tak - zdemontuj zacisk ( bez odkręcania przewodu i spuszczania płynu, zdejmij prowadnice, zobacz czy nie są brudne - w razie co oczysc najlepiej jak sie da, tłoczek wysuń - najlepiej jak najdalej, ale nie ma co go wyciagać całego, tłoczek oczysc np szczoteczką do zębów, i obowiązkowo praktycznie trzeba uzyć smaru. ( polecam taki niebieski firmy ATE dostepny w małych tubkach kosztuje kilka złotych 4-6zł, ja kiedys kupiłem jakis liqui moly chyba to strasznie lepki i wszystko zalepiał - bardziej sie nadawał do prowadnic. tym ATE tak samo prowadnice nasmaruj dobrze, poskładaj, sworzeń jak przyrdzewiały to mozna by jakas szczotą drucianą oczyscic,
kup dobre klocki, mozna tez przesmarowac punkt styku klocków z zaciskiem - czyli delikatnie przesmarować tłoczek ( na styku z klockiem) prowadnice tak samo, i uchwyt klocków ( to wszystkio podczas pracy sie przesuwa więc smar poprawi prace klocków) oczywiscie tak na zewnętrz to smaru uzywaj odrobine tylko. tłoczek tak samo tym posmaruj - wcisnij, i powinno byc super.
jak chcesz mieć jeszcze lepiej to zdemontuj całkiem tłoczek, wyjmij gumki, bardzo czesto zwłaszcza jak są 2 gumki, to pod pierwszą - pyłową, wszystko " zarasta" czasem potrafi syf wypchnąć gumke na zewnątrz wtedy tłoczek sie ciezko przesuwa - tylko od razu uprzedze że taka operacja z gumkami moze sie skonczyc tym że cos bedzie ciekło - zaleca sie wtedy od razu gumki wymienić - ale to tez wszystko zalezy w jakim są stanie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW