- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie)Dwa sezony na Suzuki Bandit 600s (2003 rok), przejechane 23 tyś km, kilka wypadów na tor (ODTJ LUBLIN)
- Wiek, waga, wzrost20 lat, 79 kg, 178cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez,jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?80% trasy (raczej jazda po winklach połączona od czasu do czasu z jakąś delikatną turystyką, dzienne przebiegi ok 200 km), 20% miasta (głównie przelot przez miasto), na tor chcę zaglądać co najmniej 5 razy w ciągu sezonu
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?Co najmniej 7 tyś
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?Do przeznaczenia mam 13 tyś (chciałbym aby mój budżet się w tym zamknął - rejestracja, ewentualne wymiany części eksploatacyjnych, płynów itd)
Posiadam kompletny strój (skóra, buty, rękawice, kask) więc koszty ubioru odchodzą.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?Nie licząc paliwa byłbym w stanie przeznaczyć na motocykl w ciągu sezonu około 1000 zł (rozumiem to pytanie jako wymiany części eksploatacyjnych, płynów itd)
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.Zdecydowanie sportowe. Bardzo dobrze jeździ mi się na moim obecnym bandicie ale czuję już niedostatki w mocy, kolejną sprawą jest waga która dość znacznie go ogranicza. Od nowego motocykla oczekuję sportowych wrażeń przy zachowaniu bezawaryjności na przyzwoitym poziomie, nie chcę odwiedzać serwisów motocyklowych poza corocznymi przeglądami i regulacjami
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? 1.Na pierwszy ogień idzie Honda CBR 600 F4i - przemawia za nią przede wszystkim pozycja, bezawaryjna jednostka napędowa (jestem zakochany w aksamitnej pracy silników Hondy), z wad martwi mnie napinacz łańcuszka i regulator napięcia.
2.Yamaha R6 model 2003/2004 - agresywne oddawanie mocy, bardzo sportowa pozycja, poprawiona skrzynia - uważam to za plusy, obawiam się jedynie oddawania mocy - nie jestem przekonany czy to nie zbyt dużo na pierwszą sportową 600. Kolejną sprawą jest cena która tak na prawdę waha się od 10 tyś i szybuje w górę aż do około 15 tyś za niektóre egzemplarze, czy jest sens rozglądać się za takim modelem w granicach 13 tyś czy lepiej odpuścić bo za taką cenę kupi się truchło?
3.Kawasaki ZX6R 636 model 2003/2004 - przemawia powalający wygląd, bardzo dobrze pracująca skrzynia, sportowa pozycja, oddawanie mocy. Z minusów.. obawiam się napinacza łańcuszka (wymiany co 10 tyś km
) oraz doszły mnie słuchy że te motocykle lubią pić olej w sporych ilościach.
Prosiłbym o wypowiedzenie się właścicieli wyżej wymienionych motocykli ile w tym jest prawdy, na co zwracać uwagę przy kupnie (interesują mnie charakterystyczne dla tych motocykli wady których wyżej nie wymieniłem). Będę wdzięczny za wszystkie porady i sugestie