Zobacz wÄ…tek - FZS600 kontrolki dziwne zachowanie
NAS Analytics TAG

FZS600 kontrolki dziwne zachowanie

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

FZS600 kontrolki dziwne zachowanie

Postprzez homer24 » 2/9/2017, 15:47

Witam,

Motocykl postal kilka dni nie jezdzony.Zrozumiale ze aku sie nieco rozladowal (obciazony alarmem itp), ale zauwazylem pewna dziwna rzecz.
Otoz po przekreceniu stacyjki robiony jest rutynowy test kontrolek (poziom oleju, temp cieczy oraz rezerwa). Wszystkie na moment sie zaswiecaja by za chwile zgasnac. I to jest oczywiscie ok, ale po chwili gdy wlacze swiatla (bez odpalania moto) wszystkie te kontrolki ponownie zapalaja sie, jakby powtarzajac sekwencje startowa.


Po odpaleniu silnika na wolnych obrotach zapalenie swiatel nie powoduje takiego efektu, jednakze uycie blindy juz tak. Wszystkie kontrolki ww. zapalaja sie i za chwile gasna (przypominajac sekwencje jaka ma miejsce po przekreceniu kluczyka).Silnik pracuje w tym czasie bez problemow.Wydaje mi sie ze przy blindzie jest po prostu wiekszy spadek napiecia (dwie swiecace H4 po 2 zarniki w kazdej plus reszte oswietlenia moto powoduja spadek napiecia do okolo 11.5V na wolnych).Jak podobny test zrobie przy wyzszych obrotach nic takiego sie nie dzieje.

Oczywiscie na poczatek zrobie jakas trase zeby podladowac aku.Musze tez nieco zwiekszyc obroty bo obecnie ma nieco ponizej 1000obr/min.
Jak to nie pomoze zrobie dokladniejsze testy spadku napiec przy pracujacym silniku.
Teraz moge jedynie stwiedzic z tego co pamietam ze na voltomierzu na wolnych obrotach po wlaczeniu blindy napiecie spadalo ponizej 12V. Przy obrotach jednak od okolo 1500 obr napiecie jest juz zdecydowanie wyzsze.

Pytanie czy ktos spotkal sie z takim efektem zaswiecania sie kontrolek na chwile w swoim moto przy wlaczeniu swiatel lub czegos rownie pradozernego??
Nie wiem czy spadek napiecia wywolany wlaczeniem swiatel moze powodowac taki efekt, czy gdzies jest jakies zwarcie lub cos jeszcze innego (regulator napiecia,alternator)????
homer24
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27/6/2007, 15:19


Re: FZS600 kontrolki dziwne zachowanie

Postprzez Glenroy » 2/9/2017, 21:54

Które konkretnie kontrolki się zapalają? Tylko np. rezerwa i temperatura, czy cała reszta jak np. kierunkowskazy też? Bo w tym pierwszym przypadku, musisz się przyzwyczaić, tak po prostu jest bo instalacja nie wyrabia prądowo, FZS ma ogólnie trochę lichy alternator, po dorzuceniu np. grzanych manetek, w zasadzie alternator zaczyna już pracować w granicach rozsądnego limitu. Na jałowych obrotach przygasanie świateł to też żadna nowość, bo ładowanie jest na prawdę liche, a w niektórych egzemplarzach spotkałem się, że nie ma go wcale bo alternator na obrotach jałowych robił w zasadzie 1:1. Yahama też nie bez powodu podaje, że znamionowe parametry alternator ma dopiero przy 5.000 obrotów.

Możesz spróbować np. wywalić złącze od alternatora do reglera i zlutować przewody na stałe, bo na tym złączu potrafią być spore spadki, to raz, dwa - możesz dorzucić nowy przewód, bezpośrednio z regulatora na akumulator, ominiesz kilka złączy i rozgałęzień, które są po drodze w instalacji i na których mogą występować jakieś straty, moto ma już swoje lata, złącza na pewno trochę złapały syfu, co też warto oczyścić, a sama wiązka, rozgałęzienia ma realizowane przy pomocy IMO trochę lichych tulejek, co prawda jest to całkiem sensownie zabezpieczone, ale "operowałem" wiązki, w których usunięcie zewnętrznego pancerza ukazywało obraz nędzy i rozpaczy, szczególnie właśnie w miejscach, gdzie wiązka jest prasowana i w 90% w moto sprowadzonych z UK.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU


Re: FZS600 kontrolki dziwne zachowanie

Postprzez homer24 » 4/9/2017, 09:49

Witam,
Zapalaja sie dokladnie te kontrolki co pisalem (temp plynu, rezerwa i cisnienie oleju) czyli dokladnie te same ktore zapalaja sie podczas przekrecenia kluczyka (autoweryfikacja zarowek). Dodatkowo juz przy zapalonym silniku resetuje obrotomierz (obroty spadaja do zera by za chwile pokazac normalnie obroty). Silnik przy tym caly czas normalnie miarow pracuje (bez spadku obrotow).

Zaczne od podladowania aku i podwyzszenia obrotow do okolo 1200. Wydaje sie ze to moze wystarczec.
Balem sie jedynie ze moze jest jakies zwarcie w instalacji ale chyba fakt ze przy zwiekszeniu obrotow od jakies 1500 w gore nic z tych dziwnych rzeczy z kontrolkami sie nie dzieje po uzyciue blindy. Ale przy takich obrotach i spadek napiecia po wlaczeniu (siwatel) jest mniejszy. Miernik pokazuje zdecydowanie wiecej, kolo 13 V (zmierze dokladnie ile bo nie pamietam), niz wspomniane wczesniej 11.5V.

Kurcze jezdze tym moto juz 11 rok i nigdy takich rzeczy z kontrolkami nie mialem, ale zgadzam sie ze przez ten czas moglo nagromadzis sie troche syfu na konektortach/terminalach ktore powoduja wiekszy spadek napiecia.

Tomek
homer24
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27/6/2007, 15:19



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê