Zobacz wątek - Problem z regulatorem napięcia/akumulatorem
NAS Analytics TAG

Problem z regulatorem napięcia/akumulatorem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem z regulatorem napięcia/akumulatorem

Postprzez Quebonafide » 9/7/2017, 12:51

Witam, mam problem, którego nie jestem w stanie rozwiązać w warsztacie. Przechodzą do rzeczy:
Motocykl : Cagiva Mito 2005r
Motocykl w pewnym momencie nie mógł odpalić, objawy typowe dla rozładowanego kompletnie akumulatora, nawet wał nie chciał ruszyć (mimo, że ma dopiero 2 miesiące; firma Exide), pojechałem z nim do mechanika motocyklowego, od razu sprawdził i stwierdził, że alternator dobry, ale regulator napięcia padł i nie ma ładowania. Regulator zamówiłem, warsztat zamontował. Pojeździłem dwa dni i nagle znowu motocykl nie chce odpalać, przyjeżdżam znowu do warsztatu, mechanik mówi, że ładowanie jest, regulator sprawny, więc musi być zwarcie w akumulatorze i trzeba kupować nowy, bo exide to badziewna firma i polecił Yuasa. Akumulator zamówiłem zamontowałem. Pojeździłem jeden dzień, znowu motocykl nie odpala. Tym razem sam podpiąłem multimetr, na aku pokazało 10.2V i 0 reakcji na dodawanie gazu, czyli znowu brak ładowania. Dodam, że nawet nie ma możliwość odpalenia go na popych, jedynie na kable.

Czy ktoś mógłbym mi coś doradzić w tej sprawie ? Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Quebonafide
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 17/6/2014, 22:08
Lokalizacja: ZÅ‚otoryja


Re: Problem z regulatorem napięcia/akumulatorem

Postprzez henio12323 » 9/7/2017, 13:42

ciezko powiedziec dokładnie co jest nie tak

ale zacznij od tego że posprawdzaj połączenia przewodów - kup sobie preparat do złączek elektrycznych, zobacz czy nic nie posniedziadziało itd..

2 sprawa to do regulatora idą 3 jednokolorowe przewody - zwykle zółte albo białe. wypnij je, odpal moto, i zmierz jakie jest napięcia między kazdym a każdym przewodem, mierz na mierniku wyskalowanym powiedzmy do 100V prądu ZMIENNEGO! mozesz też ustawic na diode i sprawdzić czy nie ma przejscia do masy na tych przewodach - czyli z jednym dowolnym przewodem sie wepnij a drugi do masuy motocykla - nie powinno byc przejscia. no i napięcie zmierzone miedzy kazda fazą powinno byc od około 25V do 60V zaleznie od obrotów. jak tu jest ok czyli jest napięcie, nie ma przejscia to znaczy ze stator jest ok.
pozostaja wtedy połączenia przewodów, albo znów regulator.

po odpaleniu tez od razu mozesz sprawdzić, ( na podpiętej kompletnie elektryce) z odpalony swiatami, silnik ciepły, rozkrecony do 3-4 tysiecy obrotów napięcie ładowania - czyli prąd stały powinno byc najlepiej około 14V podręcznikowo to 14,2V
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Re: Problem z regulatorem napięcia/akumulatorem

Postprzez Quebonafide » 9/7/2017, 14:15

Dzięki za tak obszerną podpowiedź, jutro to posprawdzam i dam znać
Avatar użytkownika
Quebonafide
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 17/6/2014, 22:08
Lokalizacja: ZÅ‚otoryja



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê