Walenty napisał(a):SpeedyGonzales napisał(a):@Walenty a tłoczek zacisk prowadnice i jarzmo wyczyszczone? Tam też dajemy smar, chyba że prowadnice są wkręcane i pracują w gumie tego typu
http://www.motomix.opole.pl/sklep/231-2 ... 2x55mm.jpgwtedy nie dajemy smaru - guma napręża się i cofa zacisk a jeśli się ślizga może powodować ocieranie klocka.
Nie, tylko wyczyściłem i nasmarowałem trochę miedzianym te blaszki po których chodzą klocki:
...no i wyjąłem prowadnice i tutaj, jak wspominałem, poszedłem za ciosem i też je posmarowałem miedzianym. Jutro to rozbieram, czyszczę i daję zwykły litowy *** xD
Jarzmo to chyba tylko druciakiem czyścimy? U mnie nie ma z czego bo wszystko w lakierze.
Tłoczek to by trzeba było chyba wyjąć, czyli potem odpowietrzanie i tak dalej, co nie? Tego nie robiłem.
Blaszki te z się powinno wymieniać np co komplet klocków, koszt 10-20zł ale masz nowe nie powyginane.
Jarzmo czyszczÄ™ takÄ… szczotkÄ… na szlifierce
http://img.nokaut.pl/p-8a-d2-8ad21c43eb ... c56bd2.jpg
a co do tłoczka to nie ruszam jak nie ma potrzeby. Czyszczę go z zewnątrz z rdzy takim czymś na szlifierce pneumatycznej
http://img23.otofotki.pl/obrazki/bg395_DSCN7737.JPG
ale POD WARUNKIEM że tłoczek nie jest wciśnięty. I już odpowiadam -
nigdy nie uszkodziłem jeszcze gumki tłoczka, trzeba mieć wprawę.
Co do smaru używam
tylko wysokotemperaturowego. Przykłady
https://www.google.pl/search?q=smar+do+hamulców&client=opera&hs=fXs&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiQxYyArY3RAhWE3CwKHQqKBmEQ_AUICCgB&biw=1152&bih=764
osobiście używam Bosch superfit i ATE plastilube, mogę polecić.
Klocki smarujemy tu gdzie zaznaczyłem czerwonym lekko, aby nam nie stanęło. Chroni to przed korozją i zapiekaniem. Zdarzało się że klocki musiałem wybijać dosłownie młotkiem, tak stały.
https://zapodaj.net/1f9f0e11533a1.jpg.html
A co do tłoczka zacisku i samego zacisku mogę dodać, iż w razie potrzeby możesz go wyciągnąć następująco: dmuchasz kompresorem w wejście zacisku, w zaciskach tył z ręcznym ruszasz mechanizmem aż wyjdzie lub jeżeli jest zabity na amen po prostu go wypychasz pedałem. Ostatnio u mnie w aucie czyściłem zaciski tył rozbierałem je i wymieniałem uszczelnienia. O ile w MB mam łatwo to w poprzednim Audi przeklinałem zacisk, samemu ciężko we 2ch bez kłopotu.
A smarujesz to tak, tłoczek z zewnątrz (w razie potrzeby również wewnątrz po rozebraniu zacisku, przy 90ciu procentach przypadków w zadbanym aucie nie jest konieczne przy wymianie) oraz zacisk od wewnątrz po uprzednim
dokładnym oczyszczeniu , a wygląda to tak
https://zapodaj.net/52ea2b8b1906b.jpg.html
Smar do zacisków możesz stosować a nawet powinieneś do prowadnic. W razie pytań walić do mnie pozdro.
Mały edit bo jeden link nie wszedł.