Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 29/11/2016, 21:48

czyoli masz normalny gwint. 10 oznacza w duzym skrócie wytrzymalosc sruby
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Artis01 » 17/12/2016, 18:29

Witam mam 21 lat (w marcu), ważę 75kg. Szukam jakiegoś pojazdu na pierwsze moto co byście radzili amatorowi, który nigdy wcześniej nie jeździł na żadnym sprzęcie kmx 125/dt 125 czy może sx 125/yz 125? Jako to wygląda na podstawie waszych doświadczeń czy startowanie od sx yz nie będzie za ostre jak na 0 doświadczenie?
Artis01
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17/12/2016, 18:25


Postprzez henio12323 » 17/12/2016, 20:08

to i to dobre spokojnie. 16 latkowie juz mogą w zawodach startować na 125tkach...

kwestia tylko ile masz kasy, i gdzie chcesz tym jeździc. soft enduro ( kmx czy dt ) to całkiem inne moto niz wyczynówka crossowa - sx itp. crossówki - są na tor, soft enduro - to takie moto troche do wszystkiego '- szosa/teren spoko mozna popylać sobie i na torze ale na jakas normalną jazda nie ma co liczyc.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kamix21 » 20/12/2016, 18:43

wymiana uszczelki pod głowicą i cylindrem na nową następuje zawsze przy ściągnięciu cylindra? czy można zostawić taką która ma powiedzmy przelatane 3mth?
kamix21
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 31/3/2016, 15:18

Postprzez henio12323 » 20/12/2016, 21:09

nawet po odpaleniu na 1 sekunde po rozebraniu powinno sie zmienic - uszczelka jest "pulchna" po skreceniu sie układa i dopasowuje do kształtu, zwłaszcza po odpaleniu juz nabiera swojego kształtu. po rozkręceniu i ponowym złozeniu, składasz juz sprasowaną uszczelke która moze nie trzymać. oczywiscie jest szansa ze nic sie nie stanie... ale ryzyko juz twoje

czasem da sie uniknąć wymiany uszczelki jak np w ktmach z silnikiem RFS mozna wypruć głowice z cylindrem jednocześnie - co prawda szpilki sie luzuje (odkreca) ale zostaja 3 małe srubki które to trzymają to samo sie tyczy wszystkich 2T
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Artis01 » 23/12/2016, 23:23

To w takim bądź razie dodam pełniejszy opis: motor ma służyć do jeżdżenia po bezdrożach, lasach, polach, mam tor nie daleko może kiedyś jak się nauczę jeździć, raczej na początek bym obstawiał za pierwszymi opcjami. Co do kxm i dt są to już stare motory i boje się że problemy będą z nimi, do tego chyba są cięższe od crossa, a waga tu chyba jest ważna. Zastanawiam się nad 250 4t czy 125 2t chyba do mojej jezdy 250 4t się lepiej sprawdzi co o tym myślisz?
Artis01
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17/12/2016, 18:25

Postprzez henio12323 » 24/12/2016, 08:38

przede wszystkim do latania po lasaschh crossówki to nie najlepszy pomysł. jak sama nazwa mówi - to motocykle na tory crossowe. po lesie ksozta eksploatacji mogą mocno rosnac. zwłaszcza że tez nie kupisz swieżej maszyny. taka DT 125 bedzie ze 3X tansza w eksploatacji, i bedzie wygodniejsza do latania po lasach, fakt na podjazdy czy tor bedzie troche za słaba - ale na początek do nauki bedzie okej. no i kwestia 2T czy 4T ewentualnie, duzej róznicy nie ma, ale z mojego punktu widzenia 2T jest o tyle lepsze ze uczy trzymania gazu ( moto woli wysokie obroty ) i hamowania hamulcami - w 4T w nawyk wpada hamowanie silnikiem, a potem jak przyjdzie cos pokontrolowac hamulcem to noga jak zamurowana i ciezko sie przyzwyczaić. najlepsza pewnie opcją było by hard enduro - np ktm exc, yamaha WR, husqvarna WR i tego typu moto, niestety duzo ich nie ma - w sensie modeli w dobrej kasie, a jak sa to są zwykle sporo droższe niz crossówka czy soft enduro
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kamix21 » 29/12/2016, 22:37

hej
mogę prosić fachowców o ocenę stanu tłoka? Sworzeń jest do wymiany na pewno, ale dlaczego aż takie rowki powstały? (yzf 250)
http://imgur.com/a/k3egB
kamix21
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 31/3/2016, 15:18

Postprzez henio12323 » 30/12/2016, 09:58

juz po samym sworzniu widać że miał gdzies niedobory oleju..
a tłok jak i osad na denku swiadczą że pare razy w zyciu sobie zaciągnął troche syfu filtrem powietrza.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kamix21 » 30/12/2016, 10:18

Tłok do wymiany? O filtr raczej dbałem dosyć dobrze.
I co z tym olejem? Może coś jest przypchane?
kamix21
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 31/3/2016, 15:18

Postprzez henio12323 » 30/12/2016, 10:26

juz raczej sensu nie ma go zakładać. aczkolwiek żeby miec pewnosc to i tak trzeba zrobic pomiary niezbędne które na 100% powietrdzą czy sie nadaje czy nie. ale 90% szans że juz nie bedzie sie miesciło w normach, lub bedzie juz pod koniec norm... wiec troche bez sensu go zakładac żeby zaraz znowu pruć silnik.

wystarczy ze filtr jest stary sam w sobie, i juz mogło cos sie dostać.

moze i przypchane, powinna byc dysza natryskująca olej na denko tłoka, moze jest przypchana, moze pompy są kiepskie.... moze sam olej kiepski albo za rzadko zmieniany opcji wiele
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kamix21 » 30/12/2016, 11:11

Dzięki henio
kamix21
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 31/3/2016, 15:18

Postprzez DeteosiemdziesiÄ…t » 10/1/2017, 17:51

Przy wymianie korby razem z łożyskiem (2t) bez wymiany tłoka ani nic, trzeba na początku jakoś oszczędzać maszynę jak w przypadku wymiany tłoka?
DeteosiemdziesiÄ…t
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 27/4/2015, 18:23

Postprzez henio12323 » 10/1/2017, 20:00

zawsze warto troche spokojniej pojeździc żeby sie dotarło. łozyska czy kjorba też mogą miec kiepską obbróbke i warto żeby to sie " rozchodziło" tak samo jak tłoczek
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez DeteosiemdziesiÄ…t » 11/1/2017, 11:38

Mogło się coś stać, gdy wczoraj z 20km wracałem na stosunkowo wysokich obrotach (biegi nie wchodziły i całą drogę na dwójce zrobiłem)? Była to pierwsza jazda po zmianie korby
DeteosiemdziesiÄ…t
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 27/4/2015, 18:23

Postprzez henio12323 » 11/1/2017, 20:52

zawsze ise cos mogło stać. nawet jakbys jkechał " przepisowo" generalnie jak mtoo chodzi jak chodziło to sie nie ma czym przejmować . ewentualnie przejmowac tylko tym czemu nie wchodziły biegi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez xKODI9 » 11/1/2017, 22:51

Planuje zakupić swój pierwszy motocykl i wybór padł na SXF 250 z 2006 roku za 6900zł (Zapewne zejdzie troche z ceny). Wizualnie prezentuje się dobrze ale będe jeszcze jechał zobaczyć stan techniczny.
Mam 17 lat, 185cm wzrostu i 85-90kg wagi. Czy jest to dobry wybór? Nie będzie dla mnie za mocny?
Szukam typowej crossówki ze względu na to, że w mojej miejscowosci jest całkiem fajny tor + planuje startować w zawodach za jakiś czas.

I czy mógłby mi ktoś wyjaśnic czym sie rózni 2t od 4t w praktyce?
xKODI9
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11/1/2017, 20:47

Postprzez henio12323 » 12/1/2017, 08:22

wybór spoko, czy nie bedzie za mocny to nie wiadomo. niektórym 50 ccm jest za duzo :D

sam sprzet jest spoko, chociaz osobiscie wolałbym dołozyc i kupic model 2007

czym sie rózni ? 2T trzeba kręcić bardziej po obrotach żeby jechał, gorszy dół, trzeba hamować bardziej tylnym hamulcem. - wiec wiecej uczy, jest lżejszy i poręczniejszy i troche bardziej narwany - wiec potrafi czasem zaskoczyć kierowce

4T stabilniejszy, mniej zaskakuje kierowce, równiej oddaje moc. hamuje mocno silnikiem, jest cięzszy itd..
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez xKODI9 » 12/1/2017, 12:07

Jak na razie ten 06 jest jedyną opcją bo jest dosyć blisko, zaledwie 80km do lublina.
Ojciec nie za bardzo chce spedząc cały dzien na jechanie 700km w obie strony zeby okazało się, że jest to złom.
A waga nie jest problemem - szczypiorkiem nie jestem XD

I jeszcze kwestia ciuchów. Na 24mx są dosyc fajne promocje, z kasą nie ma problemu ale warto pchać się w buty, ochraniacze etc. z wyższej półki tj. alpinestars etc? Bo różnica miedzy tymi najtanszymi a np. alpinestarsami wynosi zaledwie 100-200zł.
xKODI9
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11/1/2017, 20:47

Postprzez henio12323 » 12/1/2017, 19:36

nie ma co kupować motocykla bo taki jest i już. jak chcesz dobrze kupic musisz śledzic oferty i kupić cos na prawde ciekawego. chyba że taki pierwszy lepszy jest dla ciebie ok .

to zalezy. alpinestars to nie jest jakas wysoka półka, poza tym taki astars wypuszcza kilka modeli, zazwyczaj firmy mają po 3 produkty - słabe, srednie i górna półka. słabe alpinestarsy, za 500 zł zwykle moga byc gorsze niż jakaś średnia półka butów np. forma. za ta samą kase. wiec wszystko kwestia konkretnych modeli itp itd. i od razu uprzedze - nie ma co sie pytać co wybrac, bo wybór jest ogromny, i cały czas sie zmienia, zwykle co sezon wchodza nowe modele. jedne idą czasem jakosciowo do przodu, a inne wręcz przeciwnie i są gorsze. wiec troche trzeba poszperać w necie np opinii jak juz ktoś cos ma, ewentualnie pojechac do sklepu i poprzymierzac konkretne modele. a na 24mx generalnie jest dosyc drogo, jedynie tak jak mówisz sie opłaca z wyprzedazy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 39 gości




na górê