Wymiana płynu chłodniczego co musze wiedzieć
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Wymiana płynu chłodniczego co musze wiedzieć
Dzień dobry mam zamiar wymienić płyn chłodniczy , bo nadszedł na niego czas lecz nie wiem jak dobrze się za to zabrać .
Będzie to moto husqvarna wr 250 06r 2t jak dobrze spuścić płyn chłodniczy a następnie odpowietrzyć układ żeby działał sprawnie i na jakie czesci powinienem zwrócić uwagę .
Czy aby nie wymagały wymiany , oraz kwestia koncowa jaki potem powinienem zalać płyn ponieważ nie wiem jaki był zalewany .
Będzie to moto husqvarna wr 250 06r 2t jak dobrze spuścić płyn chłodniczy a następnie odpowietrzyć układ żeby działał sprawnie i na jakie czesci powinienem zwrócić uwagę .
Czy aby nie wymagały wymiany , oraz kwestia koncowa jaki potem powinienem zalać płyn ponieważ nie wiem jaki był zalewany .
- Ninia114
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 19/4/2015, 19:32
Re: Wymiana płynu chłodniczego co musze wiedzieć
w zasadzie obojętne jaki płyn. mozesz poszukac o jakiejs wyzszej temp wrzenia jak moto jeździsz po wąwozach czy technicznie i potrafisz zagotować. jak latasz na przelotach to nie ma znaczenia. w sumie nawet i wode destylowaną mozna wlać i bedzie wszystko poprawnie pracowało.
co do wymiany - najlepiej miec ksiązke serwisową, ja modelu motocykla nie znam wiec powiem tylko ogólnikowo - płyn najlepiej spuscic w najnizszym punkcie, w wiekszosci przypadków takich moto jest to pompa wody - na niej jest albo srubka ( widac ze ma zwykle miedziana podkładke pod sobą ) albo sciagasz węza. jakbys wrzucił foto pompy i jakby była tam srubka od spustu to mógłbym ci ją zaznaczyć
potem zakręcasz wiadomo, i wlewasz płyn, pomału najlepiej wtedy mała szansa że cokolwiek sie zapowietrzy.
czasem moto "wymaga" procedury odpowietrzania. maksymalnie sa 2 miejsca jedno na głowicy, drugie na drugiej chłodnicy niż ta z korkiem wlewu. tutaj juz tylko ksiązka serwisowa podpowie. - mozesz popatrzec czy na górze głowicy znowu nie ma dziwnej małej srubki z miedziana podkładką. jak nie ma to nie ma odpowietrznika - zwykle nie ma. no i od góry drugiej chłodnicy tez zobacz czy nie ma srubki - tez mało kiedy jest tak na prawde. wiec uzupełniasz pomału płyn. zakrecasz korek - odpalasz chodzi sobie pół minutki, odkręcasz i ewentualnie dolewasz płynu, mozesz sie potem kawałek przejechac i jeszcze raz sprawdzic i juz powinno byc ok. płynu powinno byc z 1 cm nad żeberkami, nie powinno sie zalewac pod sam korek
potem jak masz zbiorniczek wyrównawczy, to warto z niego spuscic stary płyn, i wlać miedzy podziałka min/max nowego płynu. i gotowe. operacja generalnie prosta i zajmuje max 5 minut
nic podczas tego nie sprawdzisz - chyba że zaczniesz rozbierac pompe wody itp. ale to moze wymagac nowej uszczelki itp itd. generalnie jak wody nie ubywa to bym nie zaczepiał.
co do wymiany - najlepiej miec ksiązke serwisową, ja modelu motocykla nie znam wiec powiem tylko ogólnikowo - płyn najlepiej spuscic w najnizszym punkcie, w wiekszosci przypadków takich moto jest to pompa wody - na niej jest albo srubka ( widac ze ma zwykle miedziana podkładke pod sobą ) albo sciagasz węza. jakbys wrzucił foto pompy i jakby była tam srubka od spustu to mógłbym ci ją zaznaczyć
potem zakręcasz wiadomo, i wlewasz płyn, pomału najlepiej wtedy mała szansa że cokolwiek sie zapowietrzy.
czasem moto "wymaga" procedury odpowietrzania. maksymalnie sa 2 miejsca jedno na głowicy, drugie na drugiej chłodnicy niż ta z korkiem wlewu. tutaj juz tylko ksiązka serwisowa podpowie. - mozesz popatrzec czy na górze głowicy znowu nie ma dziwnej małej srubki z miedziana podkładką. jak nie ma to nie ma odpowietrznika - zwykle nie ma. no i od góry drugiej chłodnicy tez zobacz czy nie ma srubki - tez mało kiedy jest tak na prawde. wiec uzupełniasz pomału płyn. zakrecasz korek - odpalasz chodzi sobie pół minutki, odkręcasz i ewentualnie dolewasz płynu, mozesz sie potem kawałek przejechac i jeszcze raz sprawdzic i juz powinno byc ok. płynu powinno byc z 1 cm nad żeberkami, nie powinno sie zalewac pod sam korek
potem jak masz zbiorniczek wyrównawczy, to warto z niego spuscic stary płyn, i wlać miedzy podziałka min/max nowego płynu. i gotowe. operacja generalnie prosta i zajmuje max 5 minut
nic podczas tego nie sprawdzisz - chyba że zaczniesz rozbierac pompe wody itp. ale to moze wymagac nowej uszczelki itp itd. generalnie jak wody nie ubywa to bym nie zaczepiał.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: Wymiana płynu chłodniczego co musze wiedzieć
pomocna odpowiedz kk wiem jak spuścić myslałem ze musi byc jakis odpowiedni płyn a co do odpowietrzenia to oblukam go całego tylko najpierw wyczyszczę .
- Ninia114
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 19/4/2015, 19:32
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości