Problem z Napięciem
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Problem z Napięciem
Witam tak więc prawdopodobnie mam problem z "napięciem" w motocyklu.
Sprawa wygląda następująco: przez zimę stał w garażu i akumulator padł, no to nic innego jak podładować aku. Niby wszystko pięknie a tu nagle podczas jazdy kiedy jadę na "jedynce" zaczynają świrować zegary i często gaśnie. W tym momencie zawieszają się zegary tj. wskaźnik paliwa oraz prędkościomierz zostają w pozycji. Musze chwile odczekać i znów mam prąd mogę odpalić i jechać dalej. Moje pytanie do was. Gdzie może leżeć problem ?
Przepraszam z góry za to, że mogłem wstawić to pewnie do jakiegoś tematu, oraz za chaos
Pozdrawiam Maciej
Sprawa wygląda następująco: przez zimę stał w garażu i akumulator padł, no to nic innego jak podładować aku. Niby wszystko pięknie a tu nagle podczas jazdy kiedy jadę na "jedynce" zaczynają świrować zegary i często gaśnie. W tym momencie zawieszają się zegary tj. wskaźnik paliwa oraz prędkościomierz zostają w pozycji. Musze chwile odczekać i znów mam prąd mogę odpalić i jechać dalej. Moje pytanie do was. Gdzie może leżeć problem ?
Przepraszam z góry za to, że mogłem wstawić to pewnie do jakiegoś tematu, oraz za chaos
Pozdrawiam Maciej
- macko89
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 8/3/2017, 12:35
Re: Problem z Napięciem
No myślę, że akumulator, który został na zimę w motocyklu mógł powiedzieć sajonara właścicielowi .
Poważnie, sprawdź napięcie jałowe akumulatora, naładowany akumulator ma mieć napięcie jałowe powyżej 12.5V, jeżeli naładowany akumulator ma niższe napięcie spoczynku, to znaczy, że z jego pojemności już wiele nie zostało. Druga sprawa, że akumulator pozostawiony w stanie głębokiego rozładowania może się raz, że zasiarczyć, dwa, że mogą się odkształcić płyty i po prostu się ze sobą zewrzeć.
Poważnie, sprawdź napięcie jałowe akumulatora, naładowany akumulator ma mieć napięcie jałowe powyżej 12.5V, jeżeli naładowany akumulator ma niższe napięcie spoczynku, to znaczy, że z jego pojemności już wiele nie zostało. Druga sprawa, że akumulator pozostawiony w stanie głębokiego rozładowania może się raz, że zasiarczyć, dwa, że mogą się odkształcić płyty i po prostu się ze sobą zewrzeć.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Re: Problem z Napięciem
Mialem tak samo, mimo, ze aku pokazywal wiecej niz 12.5 w spoczynku... Wymienilem aku i wszystko smiga. Tylko, ze u mnie prawdopodobnie alarm zabil baterie.
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
-
Insekt - Świeżak
- Posty: 393
- Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problem z Napięciem
Insekt napisał(a):Mialem tak samo, mimo, ze aku pokazywal wiecej niz 12.5 w spoczynku... Wymienilem aku i wszystko smiga. Tylko, ze u mnie prawdopodobnie alarm zabil baterie.
Bo jest jeszcze kwestia tego typu, że napięcie może trzymać, ale może być np. zwarta cela i przy obciążeniu okazuje się, że nagle na zaciskach jest 5V. Dlatego dobrze jest też mierzyć napięcie z po prostu podłączoną pod aku zwykłą żarówką H7 . Śmieszne rzeczy potrafią się wtedy dziać .
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Re: Problem z Napięciem
Dzięki Panowie:) zakupie nowy aku w takim bądź razie.
- macko89
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 8/3/2017, 12:35
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości