[biblioteka] Zimowanie motocykla - praktyczne...
Posty: 49
• Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
Witam. Czy można wyciągnąć akumlator na zimę z kawasaki vn 900? nie wiem czy tam jest jakiś komputer czy coś takiego.<br><hr>kawa
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Jedna uwaga. W wypadku przechowywania motocykla zalanie paliwem do końca jest bez sensu. Lepiej je całkowicie spuścić. Można także zasłonić dodatkowo wlot do filtra powietrza żeby nie dostawała się woda.<br><hr>Conan
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
autor tekstu zaleca zalanie płynami eksploatacyjnymi do pełna...więc przepalanie silnika z olejem pod korek nie jest chyba najlepszym rozwiązaniem<br><hr>gringo
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Z tym paliwem to w Polsce i z polską benzyną też nie najlepszy pomysł. Mój postał kiedyś miesiąc niepalony i się okazało, że wtrysk zapchany od tego syfu co osiadł. <br><hr>MagicKomentatorzy napisał(a):autor tekstu zaleca zalanie płynami eksploatacyjnymi do pełna...więc przepalanie silnika z olejem pod korek nie jest chyba najlepszym rozwiązaniem<br><hr>gringo<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Polećcie mi nazwę jakiegos dobrego preparatu do czyszczenia motocykla z trudnych zabrudzen typu smar guma<br><hr>szobak
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Podnoszenie ciśnienia w oponach stosuje się jak moto stoi na kołach i trzeba je przetaczać co jakiś czas, jeśli koła nie stykają się z podłożem ciśnienie należy obniżyć. No i przepalanie... w każdym wypadku jest złe, silnik się dużo bardziej zużywa, zanim olej dotrze wszędzie mija trochę czasu, film olejowy też nie od razu się wytwarza przez co mamy przyspieszone zużycie. Co do zagrzania to oczywiście lepiej niż odpalić i po chwili zgasić ale nawet zagrzanie do załączenia wentylatorów to za mało, związki siarki które przedostają się do oleju z nieprzepalonego paliwa z pierwszych minut po odpaleniu nie zdążą odparować i zostają w oleju przez co przyśpieszają korozję i właśnie głównie z tego powodu nie należy przepalać motocykla przy dłuższym postoju. Oczywiście dochodzi argument "bo ja nie wytrzymam jak nie odpalę" ale tu już każdy sam musi zdecydować
<br><hr>knuto

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A ja mam takie koziołki z czasów kiedy konserwowano maluchy. Powinny wystarczyć!<br><hr>marekKomentatorzy napisał(a):Dwie sprawy: Jeśli chodzi o sprężyny - to co się "uklepie" przez zimę przy nazwijmy to ugięciu spoczynkowym sprężynki (czyli przy obciążeniu statycznym, na stojakach pod koło) jest niczym w porównaniu do tego co robi pierwsza przejażdżka wiosną po dziurach spowodowanych przez zimowe mrozy. Także to uważam za nadgorliwośc. co innego z oponami. Ale tu wystarczy centralka lub stojaki.
Druga sprawa to zastanawiam się, czy akurat dwusuwy są narażone na nadmierną wilgoć w tłumiku. Akurat tłumik dwusuwa odymiony jest mieszanką spalin i oleju więc prędzej chyba zardzewieje czterosów... tak IMO. Jak się myle to mnie poprawcie.
Pozdrawiam <br><hr>Grzybu<br>Komentatorzy napisał(a):jazda po dziurach liczona jest w minutach, stanie w garazu liczone jest w miesiacach. Czas robi swoje, motocykl waży circa 200 kg i to ciśnie sprężyny nawet bez kierowcy. to nie jest żadna magia że odpuszczanie sprężynom wydłuża ich żywot. <br><hr>Tony Rocky Horror<br>Komentatorzy napisał(a):Może i w minutach, ale wtedy właśnie powstają mikropęknięcia w materiale. Naprężenia statyczne nie robią takiego spustoszenia. Nadal uważam, że jakby dwa sprzęty latały tylko po gładkim i jeden by był na zimę podpierany a inny nie, to nikt by nie zauważył różnicy nawet po 15 sezonach. Samochodów się nie podpiera cały ich żywot i jakoś wątpię, że z tego względu cierpią sprężyny. Pęknięcia i wypracowanie jest efektem ekstremalnej eksploatacji a nie braku chuchania i dmuchania na postoju.
Przekroje sprężyn są wyliczone na o wiele większe obciążenia niż 200kg na postoju. (Na przykład dziura na zaciśniętym heblu.) Jakby przy postoju przez kilka miesięcy coś się miało uklepać to na pierwszej dziurze powinno się zgnieść i nie odpuścić albo po prostu pęknąć.<br><hr>Grzybu<br>Komentatorzy napisał(a):ja sądzę, że coś w tym jest i chyba wstawię na podstawkę tym razem jeśli jeszcze zdążę ją kupić.
samochodu się nie stawia na centralnej nóżce zgadnij dlaczego ?z tego samego powodu nie stawiasz go na podstawce. poza tym najczęściej jednak samochód nie ma półrocznej przerwy w eksploatacji...
pewnie ten zabieg cudów nie zdziała ale być może sprawi, że sprężyna zacznie Ci "dobijać" po siedmiu a nie pięciu latach<br><hr>normals<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Wd-40<br><hr>JoKomentatorzy napisał(a):Polećcie mi nazwę jakiegos dobrego preparatu do czyszczenia motocykla z trudnych zabrudzen typu smar guma<br><hr>szobak<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A potem będziesz motorek karmił paliwem z rdzą, czy innymi nalotami.. w środku bak nie wygląda tak jak na zewnątrz. <br><hr>autorekKomentatorzy napisał(a):Jedna uwaga. W wypadku przechowywania motocykla zalanie paliwem do końca jest bez sensu. Lepiej je całkowicie spuścić. Można także zasłonić dodatkowo wlot do filtra powietrza żeby nie dostawała się woda.<br><hr>Conan<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 49
• Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 12 gości