wszystko o exc 300
Posty: 3
• Strona 1 z 1
wszystko o exc 300
przesiadam się z yamahy yz250f na jakąś endurówke w 2t , wybór padł na exc 300 . chciałbym się dowiedzieć kilku istotnych rzeczy na jego temat .
- spalanie ( tak czytałem już po innych forach że średnio 12l/100 ale zawsze wybucha tam dyskusja i ostatecznie nie wiem czy 12 , 15 ... 20 )
- mieszanka ( też czytałem dużo na ten temat ale jedni piszą 1:30 a inni 1:50 , bo tak podobno napisane jest w książce serwisowej )
- czy na oleju za 50 zł , 2t będzie miał takie same osiągi jak na oleju za 150 zł
- jakie są koszty utrzymania 2t ? ( korba , tłok , oleje , wszystkie uszczelki , napęd ) żadna osoba nie umie konkretnie odpowiedzieć na to pytanie zawsze natomiast można wyczytać , że zależy to od wielu czynników . u mnie wyglądałoby to tak : wyjazdy z dużą grupą około 2/3 razy w tyg jak sprzęt i portfel pozwolą ( wtedy swoje aktualne moto kręciłem dość ostro ale to jest mx więc jest do tego stworzony ) po każdej jeździe w terenie czyszczenie filtra , sprawdzanie wszystkich śrubek , smarowanie łańcucha i sprawdzenie czy nie za luźny , i mycie . liczę na odpowiedzi od osób które się znają na moto . jak coś sobie przypomnę to dopiszę , z góry dzięki
- spalanie ( tak czytałem już po innych forach że średnio 12l/100 ale zawsze wybucha tam dyskusja i ostatecznie nie wiem czy 12 , 15 ... 20 )
- mieszanka ( też czytałem dużo na ten temat ale jedni piszą 1:30 a inni 1:50 , bo tak podobno napisane jest w książce serwisowej )
- czy na oleju za 50 zł , 2t będzie miał takie same osiągi jak na oleju za 150 zł
- jakie są koszty utrzymania 2t ? ( korba , tłok , oleje , wszystkie uszczelki , napęd ) żadna osoba nie umie konkretnie odpowiedzieć na to pytanie zawsze natomiast można wyczytać , że zależy to od wielu czynników . u mnie wyglądałoby to tak : wyjazdy z dużą grupą około 2/3 razy w tyg jak sprzęt i portfel pozwolą ( wtedy swoje aktualne moto kręciłem dość ostro ale to jest mx więc jest do tego stworzony ) po każdej jeździe w terenie czyszczenie filtra , sprawdzanie wszystkich śrubek , smarowanie łańcucha i sprawdzenie czy nie za luźny , i mycie . liczę na odpowiedzi od osób które się znają na moto . jak coś sobie przypomnę to dopiszę , z góry dzięki
- tayson489
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 17/4/2016, 10:41
- spalanie - nie ma sprecyzowanego bo zalezy od masy czynników - wagi kierowcy, teremu, stylu jazdy. miałem 300tke jak latałem po przelotówkach to wir w baku, jak ganiałem po wąwozach palił zaskakująco mało. do tego dochodzi tez np rocznik konkretnych liczb nie ma co pisać, bo rozbieznosc jest na tyle duza że i tak wyjdzie co innego u ciebie niz u mnie np.
- mieszanka - 1"50 tak jak ksiązka mówi i tego sie warto trzymac
- nie znajdziesz oleju za 150 zł. osiągi mogą byc podobne, chociaz lepszy olej moze " lepiej " uszczelnic tłok - wiec moze byc wiekszy stopien spręzania, 2 sprawa lepszy olej sie lepiej spala - wiec też doda troche " kalorii " od siebie. chociaz czy róznice beda odczuwalne to wątpie. tak czy siak, na pewno nie ma co lać kiepskiego oleju, najlepsze póki co to motul 800 i ipone samourai, oba kosztuje około 60 zł za litr.
- no bo sie nie da okreslic kosztów - wystarcz że np kupisz kiepski napęd, i jeździsz pobłocie - 5 wyjazdów i łancucha za 150 zł nie ma.... a mozesz kupić łancuch za 250 zł jeździc po suychym i taki napęd wystarczy na 2 sezony. - róznica kosztów ogromna bo nawet kilkukrotna - powiedzmy 150 zł rocznie z dobrym napeden w swietnych warunkach, a 600 zł na naped kiepski w kiepskich warunkach. to juz na samym lancuchu masz rozbieznosc kilku stówek.... a gdzie reszta ? tłok to samo, generalnie zmienia sie co 100 godzin, a ja nie wiem czy dla ciebie wyjazd 2/3 razy w tygodniu to wyjazd na pół godziny popyrkac po wąwozach, czy na 15 godzinne pałowanie po prostej. i znowu róznica kolosalna w kosztach miedzy jednym a drugim trybem jazdy. kolejna sprawa to stan samego motocykla - jak kupisz trupa , lub po prostu stare moto w dobrym stanie ale mimo wszystko leciwe i część rzeczy nigdy nie bedzie juz idealna - to koszta też rosną w stosunku np do maszyny rocznej z symbolicznym przebiegiem czy całkiem nowego moto.
- mieszanka - 1"50 tak jak ksiązka mówi i tego sie warto trzymac
- nie znajdziesz oleju za 150 zł. osiągi mogą byc podobne, chociaz lepszy olej moze " lepiej " uszczelnic tłok - wiec moze byc wiekszy stopien spręzania, 2 sprawa lepszy olej sie lepiej spala - wiec też doda troche " kalorii " od siebie. chociaz czy róznice beda odczuwalne to wątpie. tak czy siak, na pewno nie ma co lać kiepskiego oleju, najlepsze póki co to motul 800 i ipone samourai, oba kosztuje około 60 zł za litr.
- no bo sie nie da okreslic kosztów - wystarcz że np kupisz kiepski napęd, i jeździsz pobłocie - 5 wyjazdów i łancucha za 150 zł nie ma.... a mozesz kupić łancuch za 250 zł jeździc po suychym i taki napęd wystarczy na 2 sezony. - róznica kosztów ogromna bo nawet kilkukrotna - powiedzmy 150 zł rocznie z dobrym napeden w swietnych warunkach, a 600 zł na naped kiepski w kiepskich warunkach. to juz na samym lancuchu masz rozbieznosc kilku stówek.... a gdzie reszta ? tłok to samo, generalnie zmienia sie co 100 godzin, a ja nie wiem czy dla ciebie wyjazd 2/3 razy w tygodniu to wyjazd na pół godziny popyrkac po wąwozach, czy na 15 godzinne pałowanie po prostej. i znowu róznica kolosalna w kosztach miedzy jednym a drugim trybem jazdy. kolejna sprawa to stan samego motocykla - jak kupisz trupa , lub po prostu stare moto w dobrym stanie ale mimo wszystko leciwe i część rzeczy nigdy nie bedzie juz idealna - to koszta też rosną w stosunku np do maszyny rocznej z symbolicznym przebiegiem czy całkiem nowego moto.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
no motocykl mam zamiar przeznaczyć około 25 tys i szukam roczników 2013/2016 z tym nowszym błotnikiem przednim wyjazdy to zależy gdzie jedziemy bo taka jazda po błocie właśnie pali więcej ale ja zawsze brałem 5l na quada do brata i do tego był zalany do pełna , mimo wszystko rzadko trzeba było do niego dolewać bo brat jeździ grizzly 700 i to mu wypije jeszcze więcej tak ze 2/3 godz jazdy to tak najczęściej . bardzo dziękuje za odpowiedź przyda się
- tayson489
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 17/4/2016, 10:41
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości