Zobacz wÄ…tek - BMW F800GT ?
NAS Analytics TAG

BMW F800GT ?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

BMW F800GT ?

Postprzez Zimny72 » 23/10/2016, 10:39

Hejka, tak się zastanawiam nad drugim motocyklem do kompletu - zasadniczo w trasy - bo Moto Guzzi V7 choć daje radę, to jednak nie jest to wygodny motocykl do dalszego podróżowania. Ponieważ nie zależy mi na zapierdalaniu, a raczej na dobrej trakcji i kulturze prowadzenia przy większych prędkościach, to nie potrzebuję ciężkiego potwora >litra. Wystarczy mi coś 600-900ccm, co by miał rozsądne spalanie i ciężar pozwalający na swobodne przerzucanie w winklach. Ogólnie chodzi mi o jazdę po asfaltach, co najwyżej po drogach szutrowych - żadnego terenu, ani lekkiego ani ciężkiego. Czyli sprzęt szosowy z opcją na miasto. No i mam taką fanaberię, co by nie musieć się pieprzyć z obsługą łańcucha czyli albo wał napędowy albo pasek zębaty.

Pozostając przy Moto Guzzi w grę naturalnie wchodziłoby Norge, ale trochę mnie korci, żeby spróbować innej marki. W tym stylu tj. z wałem kardana ale bez owiewek jest jeszcze stara Yamaha BT1100 Buldog - podoba mi się to zestawienie spokojnego charakteru ze zawadiackim wyglądem. Niemniej sprzętem który ostatnio przykuł najmocniej moją uwagę, jest BMW F800GT który wydaje się takim złotym środkiem: lekki sprzęt ale 90kM, owiewki, napęd paskiem zębatym (bezobsługowym), dużo miejsca dla pasażera.

Obrazek

I teraz pytanie: jeździ/ł ktoś takim i może podzielić się doświadczeniem? Warto ładować się w takie BMW?
I nie chodzi mi o obiegową opinię o właścicielach motocykli BMW. ;)
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła


Postprzez andy7 » 23/10/2016, 14:25

F 800 ma swietne wlasciwosci jezdne, i generalnie tyle w temacie. Mi sie podobalo ale dla mnie nie wchodzilo ono w gre.

Karnij sie, bo tego czego doznasz nie jest sie w stanie przeniesc na papier.

Jedynym dla mnie minusem tego sprzeciora sa dwa cylindry, ale jezeli Ci to nie przeszkadza, to peirz Pan i bedziesz Pan zadowolony.

Tylko z ABS'em prosze !

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55


Postprzez Zimny72 » 23/10/2016, 17:26

Z ABS-em to jest chyba w standardzie? Rzeczywiście będę musiał się karnąć na początku następnego sezonu. W necie znalazłem tylko jeden rodzimy test w postaci filmiku: https://youtu.be/ktocjVAM5KQ (otwórz link)
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez jasnoksieznik » 24/10/2016, 09:11

Jezdze od 3 lat na F800R, czyli GT bez owiewki. Moto swietne, wygodne, prowadzi sie dobrze, jest bardzo ulozone i bardzo stabilne. Nastepny poziom, to juz w zasadzie boxery.
GT mnie nie przekonalo, bo nie lubie owiewek na tyle, zeby doplacac za nie ponad 1k EUR.
GT to stosunkowo nowy model (wczesniej bylo chyba ST, a moze S), wiec na pewno ABS ma.

Silnik jest rzeczywiscie punktem, ktory trzeba "przezyc to sam". Wibracje sa wyrazne, ale przyjemne. Na bardzo niskich obrotach <2k RPM chodzi troche nierowno, a od 4,5k RPM dostaje ekstra kopa. Jednak sila rzeczy 800-tka w dwoch cylindrach zaczyna sie robic nieprzyjemna pow. 120km/h. Jak przelecialem 150km ze stala predkoscia 140-170km/h, to czulem od wibracji porzadne mrowienie w stopach. W przedziale 5-8k wibruje zdecydowanie bardziej, niz 3-5k.
Silnik/skrzynia sa zestrojone tak, zeby byc mozliwie cywilizowane. Dostarczaja mocy, ale nie mialem zadnych problemow albo zaskoczen.

GT mialo juz w opcje kontroli trakcji - tego mi brakuje w mojej R-ce.
W tym modelu sa tez trzy rozne kanapy - ja majac 184cm jezcze na wysokiej.

EDIT: Vmax mojej R-ki BMW podaje na "ponad 200km/h". Sprawdzone. GT powinno miec tak samo.
EDIT2: Dane dotyczace silnika sa zanizone - testy na hamowni wykazywaly w roznych czasopismach 5-7KM wiecej, niz fabryka podaje.

Nie wiem, czy na przeloty czterocylindrowe XJ-6 Diversion nie bedzie tansze/lepsze, ze wzgledu na inna kulture pracy czterocylindrowca.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Zimny72 » 24/10/2016, 12:00

Jeżeli chodzi o wibrację, to niewiele się zmieni: mam V-kę + kierownica clubman (czyli a la clipony) i chyba gorzej już być nie może. ;) XJ6 bardziej na miasto niż w trasę, a ja szukam czegoś typowo turystycznego. No dobra, no to co innego z wałem albo paskiem zębatym?
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez jasnoksieznik » 24/10/2016, 15:08

Chyba ze tak. Jesli wibracje to nie problem, to wal smialo, bo F800GT jest calkiem spoko. Moze nie az tak spoko, jak R1200RT, ale na to jeszcze chyba jestes za mlody :)
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Zimny72 » 24/10/2016, 16:18

Nie za młody tylko za biedny. ;) :D
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê