ProszÄ™ o rade [remont-125-250]
Posty: 8
• Strona 1 z 1
ProszÄ™ o rade [remont-125-250]
Mam 174cm wzrostu, 75kg wagi i jeżdzę na cr 85 2004r. Mam ją już coś około roku, jeżdzę z kolegami którzy mają (2x 125 i reszta to same 250). Mocy mi brakuje nie ukrywam, ale mam ten motorek w miare opanowany, co też przyczynia się do tego że zawsze nie odstaje przy reszcie znajomych. Teraz pytanie, mianowicie na tą zimę będzie trzeba robić remont, łożyska na wale, uszczelniacze, tłok i korba. I zastanawiam się czy nie sprzedać jej, a kupić coś mocniejszego? Tylko co? 125 czy 250? Bo znowu pojeżdzę sezon 125 i mi "zabraknie" mocy?
ps. mowa tutaj o samych 2t
ps. mowa tutaj o samych 2t
- michu74
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 9/10/2016, 20:21
85 i 125 to nei jest ogromna róznica, troszke na v max jest szybsza 125tka... ale to są crossówki i w PL nie ma torów żeby wyciskać v max. jezeli latasz w enduro to w ogóle złych motocykli szukasz... ogólnie pomału mozesz mysleć nad przesiadką na 125 ale na tym zostań. 250 w 2T to sprzęt nie dla amatora - chyba że dla miłosnika i króla długich prostych. na zakrętach bedziesz wolniejszy niz na 85tce
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
nie wiem jak jeździsz i czego oczekujesz od motocykla i ile masz kasy.
do enduro przelotowego najlepiej jakis 4T np exc-f 250,
do ciezszego terenu enduro exc w 2T swietny wybór. - pojemnosc w zaleznosci od terenu i umiejętnosci.
na tor - crossówka.
ja to tak widze, i to sie sprawdza najlepiej
do enduro przelotowego najlepiej jakis 4T np exc-f 250,
do ciezszego terenu enduro exc w 2T swietny wybór. - pojemnosc w zaleznosci od terenu i umiejętnosci.
na tor - crossówka.
ja to tak widze, i to sie sprawdza najlepiej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Jeździłem pare razy na yz250f i jakoś nie podchodzą mi 4t, do tego ta waga- prawie porównywalna z 250 2t, a różnica w mocy dość duża :/ Budżet to coś koło 6 może 7tyś zł. więc raczej 4t odpada.
Mieszkam niedaleko zakopanego, mamy teren górzysty, co za tym idzie liczne różnego typu podjazdy, (w tym po lasach itp.) W niedziele natomiast jeździmy po okolicy, bardziej po równym terenie. Tylko exc jest ciężej znaleźć od sx ;/ do tego jest droższy..
A możesz mi jeszcze powiedzieć czym oprócz tego że exc 125 będzie miało troche lepszy dół od crossówki i że ma lampe?
Mieszkam niedaleko zakopanego, mamy teren górzysty, co za tym idzie liczne różnego typu podjazdy, (w tym po lasach itp.) W niedziele natomiast jeździmy po okolicy, bardziej po równym terenie. Tylko exc jest ciężej znaleźć od sx ;/ do tego jest droższy..
A możesz mi jeszcze powiedzieć czym oprócz tego że exc 125 będzie miało troche lepszy dół od crossówki i że ma lampe?
- michu74
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 9/10/2016, 20:21
jak w góry to 2T też bym wolał. w koncu sie jakas sztuka trafi, i wiadomo że droższe od SXa.
exc względem SXa, do enduro ma lepsze zawieszenie, lepsze sprzęgło, lepiej zestrojony silnik - tu juz nie chodzi o sam dół, tylko cała partia obrotów, i skrzynia biegów ma zestrojenie pod enduro. jeździłem nie raz z crossówkami w enduro ( od ciezkiego hard enduro po przeloty ) i w zasadzie to nie ma elementów które sa lepsze dla crossówek, a to crossówka zbyt narwana ( np na podjazdy, crossówka jak sie przydławi to cięzko ją z powrotem wkręcić, a jak sie przesadzi to bardzo łatwo stracic trakcje. na jakies belki czy kamienie - crossówka jest za twarda i zamiast kleic koło do ziemi, to podskakuje - wiec brak trakcji. w ciezkim terenie też łatwo spalic sprzegło. pomijam że np cross ma mniejsze chłodnice i w upalne dni duzo łatwiej go zagotować, exc ma prąd wiec zawsze mozna załozyc np wentylator, i upalać jakies potoki cały dzien i dymka z chłodnicy nie pusci. i tak mozna jeszcze by troche wymieniac
exc względem SXa, do enduro ma lepsze zawieszenie, lepsze sprzęgło, lepiej zestrojony silnik - tu juz nie chodzi o sam dół, tylko cała partia obrotów, i skrzynia biegów ma zestrojenie pod enduro. jeździłem nie raz z crossówkami w enduro ( od ciezkiego hard enduro po przeloty ) i w zasadzie to nie ma elementów które sa lepsze dla crossówek, a to crossówka zbyt narwana ( np na podjazdy, crossówka jak sie przydławi to cięzko ją z powrotem wkręcić, a jak sie przesadzi to bardzo łatwo stracic trakcje. na jakies belki czy kamienie - crossówka jest za twarda i zamiast kleic koło do ziemi, to podskakuje - wiec brak trakcji. w ciezkim terenie też łatwo spalic sprzegło. pomijam że np cross ma mniejsze chłodnice i w upalne dni duzo łatwiej go zagotować, exc ma prąd wiec zawsze mozna załozyc np wentylator, i upalać jakies potoki cały dzien i dymka z chłodnicy nie pusci. i tak mozna jeszcze by troche wymieniac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Przekonałeś mnie co to tego enduro Będę coś szukał w okolicy, a możesz mi jeszcze podać jakieś alternatywy co do exc?
są jakieś hondy, yamahy o podobnej charakterystyce? będzie troche ławiej znaleźć coś w miare dobrego
A jak sądzisz ogarnie coś fajnego i nie za starego za 6-7k? czy trzeba dozbierać jeszcze?
są jakieś hondy, yamahy o podobnej charakterystyce? będzie troche ławiej znaleźć coś w miare dobrego
A jak sądzisz ogarnie coś fajnego i nie za starego za 6-7k? czy trzeba dozbierać jeszcze?
- michu74
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 9/10/2016, 20:21
za 6-7 to nie za duzo kasy, ale juz cos da sie kupić na pewno. w zasadzie to nigdy nie ma odpowiednio duzo kasy ;D chyba że ze 100 tys złotych to wtedy mozna praktycznie miec idealne moto. bo z kolei za 9-10 tysiecy też mozna trafic na padline i tak dalej.
co do alternatywy, w tym cały bajer że praktycznie ktm dominuje rynek, yamaha i honda odpadła w przedbiegach - nie zrobiła zadnego modelu enduro w 2T, jest yamaha WR w 4T, i honda CRF X w tez w 4T. ( yamaha jeszcze jest całkiem spoko, ale honda to taka bardziej crossówka ze swiatłami i zmulonym silnikiem, i nieco zmienionym zawieszeniem niz pełnoprawne wyczynowe hard enduro wg mnie ) jest niby rmz, ale ma modele tylko 250 i to sa starsze moto i też sie nie umywa do ktma.
realny konkurent to husqvarna WR, i gasgas EC, tylko gasgas podupadł, nie wiem jak sprawa z częsciami, i nawet sam fakt że upadł, to nie wrózy to dobrej sprzedazy. dla przykładu modele z 2012 roku mozna kupic za 13 tysiecy ( ostatnio była taka propozycja w necie) gdzie ktmy kosztują koło 20 róznica kolosalna. i w tej kasie to tylko te 3 praktycznie.
co do alternatywy, w tym cały bajer że praktycznie ktm dominuje rynek, yamaha i honda odpadła w przedbiegach - nie zrobiła zadnego modelu enduro w 2T, jest yamaha WR w 4T, i honda CRF X w tez w 4T. ( yamaha jeszcze jest całkiem spoko, ale honda to taka bardziej crossówka ze swiatłami i zmulonym silnikiem, i nieco zmienionym zawieszeniem niz pełnoprawne wyczynowe hard enduro wg mnie ) jest niby rmz, ale ma modele tylko 250 i to sa starsze moto i też sie nie umywa do ktma.
realny konkurent to husqvarna WR, i gasgas EC, tylko gasgas podupadł, nie wiem jak sprawa z częsciami, i nawet sam fakt że upadł, to nie wrózy to dobrej sprzedazy. dla przykładu modele z 2012 roku mozna kupic za 13 tysiecy ( ostatnio była taka propozycja w necie) gdzie ktmy kosztują koło 20 róznica kolosalna. i w tej kasie to tylko te 3 praktycznie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości