Blokada vmax?
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Blokada vmax?
Witam, posiadam od kilku dni skuter Kymco xciting300ir o pojemności 270cm, wydaje mi się, że przyspieszenie jest ok -do licznikowej setki jakieś 9sek. do 120 ok 14sek. i fajnie się rozpędza dalej ale tylko do 135km/godz.... Potem, nawet jak jest z górki liczniek ani drgnie...Ten model powinien się rozpędzać do ok 145-150 (licznikowe).... Czy możliwe, że ma jakąś blokadę prędkości..pozd Marcin
- Marcinh76
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 1/10/2016, 10:22
Nie ma czegoś takiego jak blokada pojemności co najwyżej mocy. Żeby zmniejszyć pojemność silnika trzebaby mu było chyba urąbać jeden cylinder szlifierką. Pojemność silnika to łączna ilość miejsca w cylindrach, a tą da się zmniejszyć tylko przez urąbanie kawałka silnika. Blokada mocy jest możlowa, ale jest tyle różnych jej rodzajów, że samemu ciężko wykryć która to. Można założyć blokadę na rolgazie, można na module, można zmniejszyć moc motocykla podmieniajc oryginalne dysze gaźnikowe na mniejsze, czy montując kawałek metalu blokujący pełne otworzenie przepuatnicy. W twoim przypadku na początku sprawdziłbym moduł.
- Fliper
- Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 11/10/2015, 10:47
Tak, tak, chodziło mi o blokadę mocy...na obrotomierzu 9tys max i koniec nawet jak jadę z górki, mam wrażenie jak by silnik hamował....... Chodziło mi o to, że we Włoszech może jest tak jak u nas z 50cm a tam np z większymi pojemnościami...że na jakieś prawko motor nie może mieć np. więcej jak 21KM...
- Marcinh76
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 1/10/2016, 10:22
Jeśli 9k obrotów to nie jest odcina to prawdopodobnie masz blokadę na module. Możesz sprawdzić czy nie ma podpiętego kabla do czujnika obrotów który by go ograniczał lub jeśli to nie to kupić nowy moduł cdi z inną mapą zapłonu i wymienić na niego ten stary.
- Fliper
- Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 11/10/2015, 10:47
Na razie okazało się, że rolki były zużyte...Wymieniłem na takie jakie zaleca producent 23x18, 18gram i faktycznie vmax lepsze ale mam wrażenie że przyspieszenie nierówne i ciut słabsze i coś dziwnie szumi w przekładni podczas pracy silnika....Przedtem tego szumu nie słyszałem ale słyszałem metaliczne skuki (rolki), których teraz oczywiście nie ma....Mechanik który to robił stwierdził, że wszystko ok...muszę sam tam zajrzeć i wymyć wszystkie elementy, on -na 99% tego nie zrobił.....
- Marcinh76
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 1/10/2016, 10:22
To normalne, że ma przyspieszenie mniejsze na innych rolkach. Wymiana rolek w skuterze daje podobny efekt co wymiana zębatek w motocyklu. Na jednych jest większy vmax na innych przyspieszenie. Poprzedni właściciel wolał przyspieszenie i wymienił ot. Cała filozofia. Natomiast tą przekładnią faktycznie trzeba się zająć i na przyszłość wybrać sprawdzonego mechanika.
- Fliper
- Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 11/10/2015, 10:47
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości