Zobacz wątek - Kolejny motocykl ze środkowej półki + wjazd w tyłek
NAS Analytics TAG

Kolejny motocykl ze środkowej półki + wjazd w tyłek

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
ModerujÄ…: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Kolejny motocykl ze środkowej półki + wjazd w tyłek

Postprzez alarec » 12/9/2016, 11:29

Cześć,
niestety mam mętlik potężny w głowie i muszę prosić was o pomoc.
Na poczÄ…tek lista z przyklejonego tematu:

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie)
od 2 sezonów jeżdżę 125cm3, przez ten czas przejechane 15tys km. + ok. 500km na gladiusie 650 + ok. 500km na hondzie CB650F

- Wiek, waga, wzrost,
30, 80kg, 185cm

- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Przedewszystkim jazda do pracy (99%).
I teraz tak: w jednÄ… stronÄ™ mam do pracy 30km prostej drogi asfaltowej + 20km drogi zakorkowanej przez miasto.
Pogoda mi nie straszna: jeżdze w temperaturze 8*C w górę. Nie raz w deszcz (kombinezon)

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
ok. 10tys km

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
ok. 13tys. Posiadam ciuchy skórzane.

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
tyle ile będzie trzeba. Chociaż spalanie też dla mnie się liczy.

- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Podobają nakedy, ale problem z tym czy w moim przypadku nie będzie lepszy ala turystyk, czy moto z półowiewką

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Rozważam
1) Yamaha XJ6n
2) Yamaha XJ6 Diversion
3) Suzuki GSF650 n
4) Suzuki V-strom DL650

Jeżdżę z rozwagą. Nie przekraczam przeważnie 120km/h bo mnie to nie kręci, ale lubię przyspieszać dynamicznie.
Jeździło mi się dobrze na Hondzie Shadow VT125, ale później stało się męczące i mniej wygodne. Dobrze mi się siedziało na gladiusie, twardo ale wygodnie, i dobrze prowadziło silnik V-kę. Na Hondzie CB650F nie mogłem sobie znaleźć pozycji.

Niby są to nie duże odległości (50km w jedną stronę) i da się przejechać wszystkim, ale jak pada deszcz lub wieje mocno wiatr to bym chciał jechać w miarę komfortowo również.

Proszę o jakaś radę, bo sam nie wiem. Siedziałem na wszystkich, ale żeby cokolwiek więcej powiedzieć to każdym musiałbym się przejechać w taką trasę, a niestety nikt nie daje takich jazd testowych.

Z góry dzięki, czekam na odpowiedź.
Ostatnio edytowano 19/9/2016, 07:20 przez alarec, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
alarec
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2/8/2016, 08:45


Postprzez jasnoksieznik » 12/9/2016, 17:04

Jak to nie daje? Czy jest problem z wzięciem testowego moto na 30min?
Brakuje na twojej liście ER-6. Dlaczego? Za mało cylindrów, czy optyka nie ta?
Zerknij jeszcze za Duke 390. Niby mały, ale prasa fachowa się rozpisuje o zaletach.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium


Postprzez alarec » 13/9/2016, 06:03

ER6 niestety jakiś taki mały się okazał jak się dopasowywałem. Dłonie nie mieściły mi się w manetkach. Po zza tym nie mam jakoś do niego przekonania.

Czyli naked czy coÅ› w owiewkach?

Wczoraj odwiedziłem salon i gość twierdził że naked w moim przypadku nie wchodzi w grę w ogóle, musi być coś w owiewce. Zachwalał FZ6, że niby rama alu była juz od 2004 a w XJ nadal nie ma, technicznie lepszy i tak dalej, ale jakoś nie trafiało do mnie to wprost.

Duke odpada.
alarec
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2/8/2016, 08:45

Postprzez Rura » 13/9/2016, 07:03

Jee tam. Gość zachwalał coś co chce sprzedać. Ja wyższy i cięższy od Ciebie jestem i latałem nakedem. Napisałbym Strit trypel, ale nie mieścisz się finansowo, a dwa wypić potrafi ;). Z tego wszystkiego to XJta chyba najoszczędniejsza.
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Zimny72 » 13/9/2016, 08:22

Weź XJ6 w półowiewce - nie wiem jak nazywa się ta wersja: "F"? Z Kawasaki fajny jest mały Versys - taka dopakowana wersja ER6. Ogólnie brałbym coś co istnieje w wersji naked ale wyposażone w półowiewki.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez riderZ056 » 13/9/2016, 19:43

Zimny72 napisał(a):Weź XJ6 w półowiewce - nie wiem jak nazywa się ta wersja: "F"?


Półowiewka to Diversion, pełna owiewka to Diversion F.
SlowMotion napisał(a):W całości za 1500zł też da się ubrać, ale wtedy polecam jeździć bardzo zachowawczo i nie przekraczać 40-50kmh.
riderZ056
Świeżak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 13/5/2015, 12:55
Lokalizacja: Koło

Postprzez alarec » 14/9/2016, 20:58

No właśnie najbardziej w chwili obecnej mi pod pasowała XJ6 Diversion,
mam jedną upatrzoną i jadę ją obejrzeć w piątek.
Po drodze jest jeszcze Honda CBF600 i chyba też przy okazji sprawdzę.

Versys mi się podoba w tej nowej odsłonie, ale niestety przekracza budżet, stary model kompletnie niet.
alarec
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2/8/2016, 08:45

Postprzez A7 x » 15/9/2016, 06:32

riderZ056 napisał(a):
Zimny72 napisał(a):Weź XJ6 w półowiewce - nie wiem jak nazywa się ta wersja: "F"?


Półowiewka to Diversion, pełna owiewka to Diversion F.


Półowiewka to S, full to F.
Avatar użytkownika
A7 x
Świeżak
 
Posty: 307
Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
Lokalizacja: Wrocław/OsW

Postprzez riderZ056 » 15/9/2016, 11:18

A7 x napisał(a):
riderZ056 napisał(a):
Zimny72 napisał(a):Weź XJ6 w półowiewce - nie wiem jak nazywa się ta wersja: "F"?


Półowiewka to Diversion, pełna owiewka to Diversion F.


Półowiewka to S, full to F.


Z tymi oznaczeniami w XJ6 sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana:


"I tak na potrzeby marketingu firma stosuje następujące nazwy:
XJ6 to naked
XJ6 Diversion ma półowiewkę
XJ6 Diversion F ma pełną owiewkę.
Oznaczenia fabryczne sÄ… inne:

XJ6 N – golas bez ABS-u (oznaczenie fabryczne 20S)
XJ6 NA – golas z ABS-em (oznaczenie fabryczne 36B)
XJ6 S – z półowiewkÄ… bez ABS-u (oznaczenie fabryczne 36C)
XJ6 SA – z półowiewkÄ… i ABS-em (oznaczenie fabryczne 36D).
Do tego w 2010 r. doszły wersje z pełną owiewką, oznaczone następująco:

XJ6 F – bez ABS-u (oznaczenie fabryczne 1CW)
XJ6 FA – z ABS-em (oznaczenie fabryczne 1DG)."
SlowMotion napisał(a):W całości za 1500zł też da się ubrać, ale wtedy polecam jeździć bardzo zachowawczo i nie przekraczać 40-50kmh.
riderZ056
Świeżak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 13/5/2015, 12:55
Lokalizacja: Koło

Postprzez alarec » 16/9/2016, 08:04

To może orientujesz się w kodach lakieru XJ6?
Egzemplarz który dzisiaj jadę oglądać ma niewielkie zarysowanie na owiewce i dowiaduje się ile by farba kosztowała.
kolor wg. VIN gdzieś z jakiegoś dekodera w internecie nazywa się niby DARK GRAYISH CYAN METALLIC 1, ale nie mogę znaleźć oznaczenia.
alarec
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2/8/2016, 08:45

Postprzez A7 x » 16/9/2016, 09:29

Napisz do dealera Yamahy- np we Wrocławiu, albo Poznaniu.
Powinni Ci w tej kwestii pomóc.

Swoją drogą bez przesady- ta farba majątku nie będzie kosztowała.
Avatar użytkownika
A7 x
Świeżak
 
Posty: 307
Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
Lokalizacja: Wrocław/OsW

Postprzez alarec » 19/9/2016, 07:19

1) Wybrałem XJ6, moto już u mnie

2) Właśnie dostałem od nich odpowiedź - z uwagi na wieloskładnikowy lakier yamaha nie udostępnia kodu lakieru ani farb - tylko i wyłącznie jako element zamienny/część.

3) W drodze do pracy dzisiaj babka mi wleciała w tyłek na skrzyżowaniu, na pierwszy rzut oka nic się nie stało, lekko wygięta moja tablica, a u niech w puszce pękła ramka. Co jeszcze sprawdzić by być pewnym że jest ok?
PS. jeśli będzie coś nie tak to składam oświadczenie, jeśli nic nie ma to nie ma sensu.
alarec
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2/8/2016, 08:45

Postprzez Fliper » 19/9/2016, 16:17

elektrykę(kierunki, światła pozycyjne, stopu i oświetlenie tablicy), wahacz, plastiki, otwieranie kanapy czy ci się koło nie przekrzywiło tj. czy twój motocykl nie stał się nagle pojazdem dwuśladowym i czy jak puścisz kierownicę to dalej jedzie prosto. Układ hamulcowy z tyłu czy dobrze działa. Jak na oko nic się nie stało to raczej nic się nie stało, ale w tym temacie ostrożności nigdy za wiele.
Fliper
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 11/10/2015, 10:47

Postprzez alarec » 20/9/2016, 06:54

nie, no aż tak nie uderzyła.
Jedynie czego nie widzę, a można by było sprawdzić to chyba czy koło nie straciło zbieżności (nie przesunęło się na śrubach).
Podczas jazdy nie widać różnicy.
alarec
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2/8/2016, 08:45



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê