Zobacz wÄ…tek - Alpinestars SMX PLUS wentylowane czy nie?
NAS Analytics TAG

Alpinestars SMX PLUS wentylowane czy nie?

Jakie rękawice, kask, gmole?
_________

Alpinestars SMX PLUS wentylowane czy nie?

Postprzez kasztan » 30/8/2016, 22:12

Potrzebuję doradztwa. Planuje kupić nowe Alpinestars SMX PLUS jako drugie buty, pierwsze mam turystyczneo-sportowe Nie wiem tylko czy kupić pełne (w kolorze czarnym) czy wentylowane? Słyszałem, że wentylowane SMX PLUS mają duże dziurki i mocno wieje, inaczej jak np. w RST, albo z drugiej strony tego typu buty to tylko na tor.
Ja na torze jak pojawię się raz na miesiąc to będzie dobrze. Lato z roku na rok jest coraz gorędsze, wyjątkowe inne w tym roku, ale nie chciałbym się pocić w bucie.
Czy jest sens inwestować w wentylowane buty do codzinnej jazdy w ciepłe i gorące dni? Od jakiej temperatury można w tych wentylowanych jeździć? A i jeżdżę nacked'em. Z góy dziękuję za wskazówki.
kasztan
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59


Postprzez RSSSS » 31/8/2016, 09:15

Jaki sprzęt, jakie minimalne temp. w jakich chcesz ich używać,itp.?

W upalne dni wentylowane zawsze będą lepsze, a jak będzie chłodniej to zawsze można "popracować" grubością skarpetek.
BMW S1000RR
Avatar użytkownika
RSSSS
Bywalec
 
Posty: 666
Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez kasztan » 31/8/2016, 10:28

Chcę jeździć jak się tylko da, w razie jak byłoby za chłodno czy zimno mam buty turystyczne.
Potrzebuję tylko wiedzieć czy takie podejście ma sens i od jakich temperatur da radę jeździć w wentylowanych PLUSACH, żeby nie było zimno w stopy. Czy od 18, może 20?
kasztan
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59

Postprzez RSSSS » 31/8/2016, 10:42

Jak masz drugą parę i nie chcesz jeździć w niskich temp. to nie ma się nad czym zastanawiać.
Perforacja to nie klimatyzacja.
BMW S1000RR
Avatar użytkownika
RSSSS
Bywalec
 
Posty: 666
Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SlowMotion » 31/8/2016, 10:47

Ja większość sezonu jeżdżę w kurtce meshowej, krótkich perforowanych rękawiczkach i perforowanych butach RST. Powyżej 20 stopni po prostu nie da się komfortowo jeździć w niczym innym i uważam, że każda ilość wentylacji jest na wagę złota (głównie jeżdżąc po mieście). Popieram RSSSS, ze zawsze różnice +/- 5stopni mozna wyrównać bielizną termoaktywną, grubszymi skarpetkami itd. mimo wszystko jeśli chce się jeździć cały rok to trzeba też mieć drugi komplet ciuchów na gorszą pogodę.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez jasnoksieznik » 31/8/2016, 13:08

Ja to widze odwrotnie - ponizej 20stopni zaczynam sie rozgladac za ciuchami z podpinka/membrana itp., a mesh, to dopiero od 27-30stopni. W tym roku meshowej kurtki jeszcze nie wygrzebalem i jezdze w skorze.
Co do butow, to jezdze na codzien w sportowych, niewentylowanych i 15-35stopni nie mialem dyskomfortu. Ten zaczynal sie dopiero po dwugodzinnym zebraniu, w goracym pomieszczeniu w srodku lata. Na niepogode mam drugie, tak wodoszczelne, ze jak je podczas mycia zalewam woda, to nic nie cieknie - te sie rzeczywiscie poca powyzej 20stopni.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Zimny72 » 31/8/2016, 14:23

No właśnie dzisiaj jest taki dzień, że nie wiadomo jak się ubrać. ;) Przedwczoraj wieczorem wracałem z pracy ok godz. 23-ej i w kurtce z Tactelu bez membrany było mi chłodno - tak na granicy odczuwania zimna. Dzisiaj rano o 7:30 jak startowałem z domu, to po wyjściu na taras zdecydowałem się na skórę + jeansy no i było tak... powiedźmy rześko podczas jazdy i za w sam raz podczas postoju na szlabanie kolejowym. Za to pewnie jak będę dziś wracał o 16-tej znowu będzie za gorąco w skórze. W meshu zarówno wieczorem jak i rano jest zwyczajnie zimno i można nabawić się przeziębienia. Mimo że zawsze pod spodem mam koszulkę termoaktywną. Imho mesh jest dobry w środku dnia i w upały jak się kręcisz w korkach. Znowu jak jeżdżę w trasy takie ok. 300-500 km, to sama skóra to za mało i tak po 100 km zawsze wpinam ocieplenie. Dlatego kupiłem sobie w trasy tekstyla z membraną na stałe, bo i tak przy dużych prędkościach cię wychłodzi, a nie ma co się wpinać i wypinać w trasie (niewygodne).

Z tego wszystkiego doszedłem do wniosku, że takim zestawem uniwersalnym jest kurtka i spodnie tekstylne (najlepiej z Tactelu) bez membrany, z dużą ilością wywietrzników na suwaki i z wypinanym ociepleniem. Plus 2-częściowa przeciwdeszczówka w odwodzie w plecaku albo kufrze. Problem w tym, że dziś mało kto takie coś produkuje, bo wszyscy uwierzyli w membrany i pachą je do każdej kurtki.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez lagiboy » 31/8/2016, 15:57

mam smx plus nieperforowane wyłącznie z wstawkami wentylacyjnymi z metalową siatką i jeździłem w nich w zakresie temp 15-35. jak jest poniżej 20 to czuć miły przewiew powyżej 80km/h ten sam efekt powyżej 20 st pojawia się dopiero powyżej 100km/h przy temp 35 cieżko o komfort w czarnym bucie bez perforacji. wybrałem je jako buty na ciepłe, słoneczne dni, dlatego są bez membrany goretex. chłopaki dobrze mówią. komfort termiczny można regulować za pomocą skarpetki grubszej lub cieńszej. to o czym trzeba pamiętać przy A* to fakt że rozmiarówka jest taka że trzeba mierzyć bo większość wybiera rozmiar o jeden większy niż normalnego buta.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez kasztan » 31/8/2016, 22:20

Normalnie mam 42, jak mierzyłem kumpla 42 było ok, jak nowe 42 to na szerokość trochę wąsko, a jak nowe 43 to za długie. Na szerokość powinny się jednak rozejść.
Zastanawiam się tylko od jakiej temperatury na nacked można jeździć w tych SMX Plusach wentylowanych beż dyskomfortu termicznego.
kasztan
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59

Postprzez lagiboy » 31/8/2016, 23:52

http://www.fc-moto.de/Alpinestars-S-MX-Plus-Boots-2015
zobacz na obrazkach, mam czarne bez perforacji i w 15 st C oraz w 30st C jest ok. teraz jeżdżę w nich cały czas i nie narzekam, szczerze to nawet nie zwracam uwagi na to że mam buty, ani mi się stopy nie pocą ani nie są zimne, po prostu śmigam. najwygodniejsze buty jakie miałem biorąc pod uwagę także trampki i buty do kosza.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez kasztan » 1/9/2016, 10:16

A czy na rynku polskim występują podróbki A smx plus?
kasztan
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59

Postprzez elektryknn » 4/9/2016, 22:36

Ja się wypowiem, mam nieperforowane smx plus. Noga mi się nie gotuje (wersja fluo), chociaż w temp około 25 stopni po np. godzinnej jeździe parzy mnie lewa stopa. Jeżdżę na sm, na tę chwilę brałbym perforowane i Tobie też radzę tak zrobić. Ogólnie buty kozackie, 7k zrobiłem w tym sezonie i polecam.
WR250X supermoto | sprzedam spidi track touring 48 nowy | http://olx.pl/oferta/kombinezon-spidi-t ... 84f5f6799b
Avatar użytkownika
elektryknn
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 26/9/2015, 18:19
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

Postprzez kravec » 6/9/2016, 23:13

Również nie mogę powiedzieć że przy 30 stopniach jakoś bardzo pływam w zwykłych S-MX Plus'ach. Nie zdecydowałbym się na perforowane przy jednej parze- ale! to ma być Twoja druga. Niekoniecznie rozumiem po co skoro masz turystyczno sportowe i piszesz że do codziennej jazdy. Ciężko Ci poradzić :D
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez Zimny72 » 7/9/2016, 11:05

Perforacja ma sens tylko na krótkie przeloty i kręcenie się po mieście podczas upałów. Na dłuższych przelotach wyziębi ci stopy - dotyczy podobnie rąk w perforowanych rękawicach - i zaziębienie jak w banku. Dlatego jeżeli but ma być bardziej uniwersalny (krótkie i długie przeloty) to bierz buty BEZ membrany. W marce której jeżdżę tj. Falco był ponadto taki model Rival, który miał z boku otwierane i zamykane wywietrzniki i był chwalony za komfort w upały:
http://foto.scigacz.pl/cache/imgs/_w750/gallery/akcesoria/baza_akcesoriow/Falco_Rival/FALCO_Rival_Black.jpg (otwórz link)
ale nie wiem czy jeszcze są w produkcji i sprzedaży.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez SlowMotion » 7/9/2016, 13:43

Zimny72 nick mówi sam za siebie, chyba musisz być strasznym zmarzluchem :)
Ja jeżdżę w meshu, perforowanych krótkich rękawicach i perforowanych butach przez większość roku, łącznie z trasami, lecąc też nieraz wiele km po autostradzie z prędkościami +/- 200kmh i jeszcze w tym roku nie byłem przeziębiony. Na zimne wieczory czy poranki zakładam pod mesh polar, który np. wracając później z pracy popołudniem mogę wrzucić do plecaka. Nie jeżdżę w deszczu.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków



Powrót do Akcesoria motocyklowe



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê