ZerO1992 napisał(a):Ustawienie sprzęgła zmienisz za pomocą pokręteł przy klamce sprzęgła a dokładniej na lince przy wejściu do klamki.
Popuść duże pokrętło tzw "kontre" i wkręc to mniejsze tzw "naciąg" o 1 obrót poczym dokręć kontre i sprawdź powinno brać bliżej połowy. jeżeli nie to powtórz i wkręć naciąg kolejny obrót lub połowę.
A co do dzwigni zmiany biegów moim zdaniem jest w dobrym położeniu. nogę na secie trzymasz lekko w dół więc but powinien mieścić sie na luźno. może moto z nauki miało po prostu dłuższy lewarek.
Reguluje się także wysokość klamek, po prostu luzując ich mocowania na kierownicy, tak, żeby palce położone na klamce tworzyły możliwie jedną linię z przedramieniem, pokrętłem regulujesz naciąg cięgien a nie odległość klamki, większość motocykli na fabrycznych klamkach nie ma możliwości regulacji odległości od manetki, co jeśli kolega miał by hydrauliczne sprzęgło i hamulec? Gdzie byś mu kazał szukać tych pokręteł? To po pierwsze.
Po drugie, dźwignie zmiany biegów również reguluje się pod siebie metodą prób i błędów, każdy ma inną budowę ciała i sama tylko długość nogi i stopień jej ugięcia w kolanie ma wpływ na ułożenie stopy na secie i dostęp do dźwigni zmiany biegów, nie ma na oko, bo na oko to chłop w szpitalu zmarł.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"