Tak, albo na sniegu.
Źle zapamiętałem, tak jest napisane w instrukcji:
Instrukcja obsługi Suzuki GSX650F/AL1
Strona 46
ABS nie oznacza przesunięcia granicy
niebezpieczeństwa. Układ nie skompensuje nieprawidłowej techniki hamowania, złej decyzji,
konieczności zwolnienia na drodze złej jakości, bądź przy fatalnych warunkach pogodowych.
Musisz jeździć rozważnie i z zachowaniem uwagi.
Na drogach o pofałdowanej nawierzchni może się zdarzyć, iż kierowcy pojazdów z
konwencjonalnym układem hamulcowym mogą wyhamować na nieco krótszym dystansie w
stosunku do pojazdu wyposażonego w ABS.
Strona 47:
W pewnych okolicznościach motocykl wyposażony w ABS może wymagać dłuższej drogi
hamowania w stosunku do pojazdu bez ABS. Dotyczy to dróg o luźnej, nierównej nawierzchni.
Hamowanie podczas zakręcania może być ryzykowne, bez względu czy motocykl posiada
układ ABS. ABS nie kontroluje uślizgu bocznego koła, który może powstać podczas takiego
manewru. Może to doprowadzić do utraty panowania nad pojazdem.
Przed rozpoczęciem manewru skręcania wyhamuj odpowiednio jadąc na wprost. Unikniesz
ryzykownego manewru hamowania na zakręcie.
Niewłaściwa ocena sytuacji na drodze jadąc pojazdem wyposażonym w ABS może
doprowadzić do zagrożenia. ABS nie poprawi nawierzchni, złej decyzji, czy niewłaściwego
użycia hamulców.
Pamiętaj, że ABS nie skompensuje niewłaściwej decyzji, nieprawidłowej techniki
hamowania lub potrzeby zwolnienia na drodze o złej nawierzchni lub w złych warunkach
pogodowych. Jeździj rozsądnie i nie szybciej niż pozwalają warunki drogowe.