przez jasnoksieznik » 12/7/2016, 23:31
Trochę z chęci kupna, trochę żeby spisać pomysły... Szukam kolejnego nakeda.
- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie)
wstęp na Kawasaki ER-5 1-2tys. km
18tys. km na F800R
3-4tys. km na boxerach BMW
wycieczki na zamknięty tor plus ponad tydzień na wynajmowanych moto
dwa kursy doszkalajÄ…ce dla zaawansowanych
- Wiek, waga, wzrost,
31lat, 90kg, 184cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
80% miasto (praca)
10% szosy
10% autostrady
nie jeżdżę w teren, najgorsze co mnie może spotkać, to ostatnia mila po nieutwardzonym
Raz na rok jadę gdzieś dalej - ostatnio zrobiłem 2100km w weekend.
90% sam
10% z plecaczkiem
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
8-10tys km
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
do 50k PLN
Ciuchy mam, różne na każdą okazję.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Moto ma być nowe, nieawaryje i bywać w warsztacie na przeglądy wg. książki serwisowej. Na opony - jedne na sezon - też starczy
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Nakedy/streetfightery. Max. z półowiewką.
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Jeżdżę F800R i jest to świetne moto, z którego jestem bardzo zadowolony. Niestety, wersja poliftowa mi się optycznie mniej podoba i chcę zmienić na coś innego, podobnej klasy. Większe BMW nie wchodzi w grę, bo nie lubię skrzyni i też są trochę za drogie.
Z kolei żaden model Ducati mnie nie przekonuje - dla mnie to przerost narwania nad treścią.
Moje wymagania:
- naked lub półowiewka
- dwa lub trzy cylindry
- ABS i kontrola trakcji (więc siłą rzeczy - ride-by-wire)
- preferowany przynajmniej jeden zegar analogowy
- moto ma być w miarę dwuosobowe
- waga ok. 200kg
- "przeciętna" moc. Może nie aż tak, jak w Moto Guzzi, czy też H/D albo Triumph Bonneville, które są bardzo niewysilone. W zasadzie potrzebuję ok. 40kucy, mam ok. 90 i mi starcza, ale na pewno nie chcę sporta okrojonego z owiewek - za drogo, za dużo mocy, zbyt niepraktycznie na codzień
Modele, które aktualnie mi się podobają:
F800R
+ wiem, że mi bardzo dobrze pasuje pod względem ergonomii
+ wystarczajÄ…ca moc
+ ma ABS i kontrolÄ™ trakcji
- to samo
- gorszy design, niż poprzednio
MV Agusta Brutale
+ na papierze bardzo atrakcyjny
+ obłędny design
- cyfrowy wyświetlacz
- producent plajtuje
- trochÄ™ za drogie
- brak miejsca dla pasażera
MT-09
+ dość tani
+ niezły design
- mam wątpliwości co do jakości, w porównaniu do reszty
- cyfrowy wyświetlacz
StreetTriple
+ pamiętam, że 3,5 lata temu był zbyt zwariowany i była to jego jedyna wada
- dość drogi
- kiepskie miejsce dla pasażera
- brak kontroli trakcji
Aprilia Shiver
+ podoba mi siÄ™
- starszy model, ma "tylko" ABS
Jakieś dalsze pomysły? Czy czekać, jak wyjdzie następca Aprilii?
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.