Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez kris514 » 10/1/2016, 20:01

Wystarczy owinąć wokół przewodu wysokiego napięcia.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez henio12323 » 10/1/2016, 20:14

tak wystarczy owinąc pare razy ten cienki przewodzik wokół grubego przewodu co idzie od cewki do fajki. wtedy prąd sie indukuje a licznik kazdą zmiane wychwytuje. 15 litrów - srednio sie przyjmuje że jeden bak to 1 motogodzina wiec przyjmij że dwie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez camilo3 » 11/1/2016, 09:25

Wie ktoś jakie są różnice między husqvarna wre a sm 125 z roku 2006 ( w szczególności chodzi mi o zawieszenie ).
camilo3
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 11/1/2016, 09:23

Postprzez qba753i » 11/1/2016, 13:26

Witam, mam pytanie jaka może być przyczyna zmiany koloru tłoka przy wylocie i ogólnie uszkodzenia tłoka, bo chyba on nie nadaj się już do niczego ??? Tak jak na zdjęciu.
http://imgur.com/lJuL3kd
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez henio12323 » 11/1/2016, 14:40

camilo3 - nie jestem pewien ale słyszałem że SMka ma stosunkowo utwardzane zawieszenie...

qba - wygląda jakby pierscienie miały przedmuchy. ja bym to rozebrał i zobaczył jak wygląda cały tłok/ cylinder/ pierścienie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez camilo3 » 11/1/2016, 16:09

A czy jest możliwa , że zawieszenie ma 2 regulacje szybkości odbicia i twardości z enduro przestawiasz na sm . Niezbyt siedzę w mechanice a jestem zainteresowany pewną sztuką husq sm 125 z 2006 r .( Motorek ma być do jazdy w terenie , jest już na kołach enduro tyle , że właśnie jest to model sm na 90% bo ma w papierach model h200ab)
Znalazłem takie onfo na temat zawieszenia
SUSPENSIONS
Front
Telescopic-hydraulic up-side down fork with led pin.
Producer.........................................................MARZOCCHI
Legs diameter .............................................40 mm/1.574 in
Front wheel bump position (on the sliding axis)..........260 mm/
10.23 in
Rear
Steel swinging fork with progressive leverage suspensions
(SOFT DAMP system) and hydraulic single-damper with helical
spring. the spring preload can be adjusted.
Damper make............................SACHS (wre) PAIOLI (sms)
Rear wheel vertical travel ................290 mm/11.41 in (wre)
282 mm/11.1 in. (sms)

i jeszcze info na stronce 29 http://docs.wavenetworks.us/manuals//20 ... Repair.pdf
camilo3
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 11/1/2016, 09:23

Postprzez qba753i » 11/1/2016, 17:36

Rozebrałem i wrzucam zdjęcia. Motor to dt 50 silnik am6, w ogóle nie ma mocy, odpalić odpali ale taki muł że cholera. I co mogę zrobić z głowicą i cylindrem? Głowica ma takie dziwne wżery. Cylinder bez wyczuwalnych rys.

http://imgur.com/jGvOl43
http://imgur.com/Mm0gVwt
http://imgur.com/Q5kY1Pq
http://imgur.com/TrnA0sU
http://imgur.com/3rk8JLg
http://imgur.com/B2utS1d
http://imgur.com/fc9YDtt
http://imgur.com/fzCmht0
http://imgur.com/XdawBUb
http://imgur.com/CEx6AiA
http://imgur.com/KGKcPOe
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez henio12323 » 11/1/2016, 17:52

camilo - nie wiem jak w husce ale pewnie jakas tam regulacje ma, na pewno jak ją ustawisz to bedzie w jednej pozycji dosyc miekka w drugiej "twardsza" ale jezeli są zmiany to na pewno na tyle duze ze samym pokretłem nie zniwelujesz róznicy


qba - na pewno tłok do wymiany, mocne przedmuchy widać. silnik troche przegrzany, widac tez ze był zły skład mieszanki, wygląda to tez jakby miał troche za słabe paliwo do spręzania - spalanie stukowe. no i gratulacje że masz czerwony silikon zamiast uszczelki... poskładaj to porządnie jak trzeba, poczysc, wymien kompletny tłok, cylinder oddaj do honowania i bedzie jeździc
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez qba753i » 11/1/2016, 18:00

Z głowica nic nie robić? Cylinder nie mogę zostawić w takim stanie jakim jest? tylko zmienić tłok i pierścienie? Ew honowanie czy szlif ? Dodam że motor długi czas stał zalany bez odpalania, bo zapomniałem zamknąć kranika.
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez henio12323 » 11/1/2016, 18:07

głowice mozesz papierkiem sciernym spolerować - pisałem to wyzej mówiąc o wyczyszczeniu. cylinder warto by przehonowac ma juz dosyc głębokie rysy. po 2 warto tez pomierzyc bo nie bedziesz wiedział jaki tłok zastosować.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez qba753i » 11/1/2016, 18:08

A co się stanie jeżeli włożę tłok bez honowania? Będzie miał moc? Ile może kosztować pomiar? Bo zdaje mi się że tutaj są wymiary tłoka 40,20 później jest 40,30 to żeby wiedzieć jaki był tłok to wystarczy suwmiarką ?
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez henio12323 » 11/1/2016, 18:10

honowanie to orbóbka wykanczająca otwór - raz że wyrównuje powierzchnie, dwa że nacinane są rowki w których gromadzi sie olej co lepiej odprowadza ciepło, i zapobiega zatarciom. jak nic nie zrobisz to bedzie jeździł i bedzie miał normalną moc. ale honowanie kosztuje z 10-20 zł jezeli to zeliwo i jak dla mnie szkoda oszczędzać.

pomiar zaleznie od zakładu 10-30 zł
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez qba753i » 11/1/2016, 21:44

Byłem dzisiaj u znajomego mechanika i mi powiedział że tłok wraz z pierścionkami jeszcze ładnie wyglądają i żebym szukał przyczyny spadku mocy w czymś innym.
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez henio12323 » 11/1/2016, 23:20

jak to moze ładnie wyglądac jak są takie przedmuchy... z ciekawosci, wsadz same pierscienie do cylindra o dopchnij je tłokiem na okolo 1 cm i zrób od góry fotke - zeby było widac szczeline na pierscieniu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kris514 » 12/1/2016, 16:59

Pytanie na jakim oleju to jeździło, roślinnym? Przed rozbiórką mogłeś sprawdzić ciśnienie sprężania, pewnie wyskoczyło by koło 6 atm czyli czas na remont.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez qba753i » 12/1/2016, 19:09

Na orlenowskim gównie. Moto stało nie odpalane z 2 lata i teraz wzięło mnie żeby go naprawić. Czyli 100% tłok? A jest możliwość że to przez łożyska na wale? Bo jak ruszałem korbką to nie chodziła idealnie płynnie. Olej zlałem i cały szary a zmieniany nie był baaardzo dawno. Poprzedni właściciel to robił (lub jeszcze wcześniejszy xD)
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez henio12323 » 12/1/2016, 20:45

2000% tłok. przez łozyska raczej nie ale jak juz one tez padają to moze byc cały silnik do remontu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez qba753i » 12/1/2016, 20:50

Nie wiem czy padają, lecz coś szumi w silniku strasznie, myślę że albo łożyska na wale bo na korbie na 100% nie, lub za mało oleju w skrzyni lub stary? No nie wiem. Takie mechaniki na tym świecie. Dzięki za pomoc. A możesz mi powiedzieć jeszcze tak z ciekawości pytam czy tłok jest szerszy na dole a węższy na górze oryginalnie? Czy jest wszędzie równy? I w który miejscu mierzyć cylinder żeby dobrać tłoka? Bo do am6 widzę że mam co 0.1 mm tłoki a chyba a chyba zaczynają się od 40. Mierzyłem na oko suwmiarką i wychodzi mi między 40,2 a 40,3 i myślę że tłok 40,2 będzie pasował. Jutro dam do pomierzenia średnicówką.
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez henio12323 » 12/1/2016, 21:20

olej w skrzyni tak cyz siak wymien... cylinder mierzy się w kilku miejscach. bo sie czesto wyciera w "jajo" wtedy sie ocenia czy jest sens zakładać czy bedzie do szlifu itp itd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez qba753i » 12/1/2016, 21:29

A co jeżeli zmieniłbym same pierścienie? Sory że tyle pytań zadaje może głupie ale jestem ciekaw. Odrazu mówię że nie jestem oszczędny w takich celach i pytam z ciekawości.
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê