Komentatorzy napisał(a):No nie bardzo rozumiem - jaka przeróbka w tym 10R umożliwia tylko jazdę na wprost ?<br><hr>Shiefo<br>
Komentatorzy napisał(a):Żadna, autor tego artykułu zrobił jakieś kosmiczne tłumaczenie. Zielona kawa ma po prostu zrobiony typowy power commander tune, bo to USA, a czarna, nowa kawa jest seryjna. Wspomniałem o USA, bo tam sprzęty są dosyć zblokowane na komputerach i po prostu ta zielona kawa po tunie ma moc mniej więcej naszej europejskiej serii + ~5 km.<br><hr>Lel<br>
Komentatorzy napisał(a):autorowi chodziło o to ze kawa po takich przzerobkach niema szans na zzakretaach z seryjna bo chociażby mamy poważne obniżenie co znaczący zmniejsza prześwit a co atym idzie kat pochylenia i predkosc w zakrecie ....<br><hr>m12 <br>
Komentatorzy napisał(a):generalnie jak dla mnie to mi to wszystko jedno każdy ma motocykl czy cokowliek innego po to co sam uważa za słsuszne i tyle w temacie ja bym sportowego motocykla do jazdy na wprost nigdy nieprzeorbil ale jak komus to pasuje jestem za
do 220 gdzies kawa daje rade .<br><hr>m12 <br>
tak jak Lel napisal wczesniej, motocykle tak samo jak samochody w USA sa slabsze (czesto dosyc sporo) niz ich europejskie odpowiedniki. I to chodzi nie tylko o sama moc maksymalna, ale takze kreca sie na nizsze obroty - motocykle sportowe w wersji USA potrafia miec limiter nawet 2000 obr/min nizej niz wersja Europejska.
Rozwiazaniem jest Power Commander, ktory wlasnie pomaga osiagnac moc zblizona do wersji europejskiej.
Takze fabryczne wydechy amerykanskie sa czesto inne (bardziej restrykcyjne) niz europejskie - powtorny obieg spalin (to nie wystepuje w ukladach europejskich), i jeszcze do tego system lapania oparow (tez tego nie ma w europie), ktory tez swoje doklada.
Wynika to z tego, ze kontrola emisji spalin w USA skupia sie na NOx i czastkach stalych, a kontrola emisji w Europie skupia sie na CO i CO2. Innymi slowy w uproszczeniu Europa skupia sie na oszczednosci paliwa i wydajnosci silnika a USA na zminimalizowaniu smogu.
Dlatego tez praktycznie zaden diesel nie jest w stanie sprostac amerykanskim wymogom.
A swoja droga, jak wyszlo niedawno w zwiazku z afera VW, diesle nie sa w stanie w realnym swiecie sprostac nawet wymogom europejskim.<br><hr>zdzih