Opona motocyklowa na felgę samochodową, różnica między opona
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Opona motocyklowa na felgę samochodową, różnica między opona
Witam
Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie. W planach mam budowę kustomowych felg do skutera w rozmiarze 15 cali, koła mają być trzy częściowe, dlatego też chciałem je zbudowć na bazie rantów felg samochodowych. Tu też chciał bym się dowiedzieć czy opona przeskoczy przez garb ochronny felgi samochodowej i czy utrzyma ciśnienie powietrza po takim zabiegu. Dodatkowo może ktoś mi objaśni czym się różni w budowie opona dętkowa od bez dętkowej i którą z nich lepiej zastosować.[/b]
Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie. W planach mam budowę kustomowych felg do skutera w rozmiarze 15 cali, koła mają być trzy częściowe, dlatego też chciałem je zbudowć na bazie rantów felg samochodowych. Tu też chciał bym się dowiedzieć czy opona przeskoczy przez garb ochronny felgi samochodowej i czy utrzyma ciśnienie powietrza po takim zabiegu. Dodatkowo może ktoś mi objaśni czym się różni w budowie opona dętkowa od bez dętkowej i którą z nich lepiej zastosować.[/b]
- Bmwgrudziadz
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 16/4/2016, 10:50
- Lokalizacja: GrudziÄ…dz
Re: Opona motocyklowa na felgę samochodową, różnica między o
Bmwgrudziadz napisał(a):Witam
Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie. W planach mam budowę kustomowych felg do skutera w rozmiarze 15 cali, koła mają być trzy częściowe, dlatego też chciałem je zbudowć na bazie rantów felg samochodowych. Tu też chciał bym się dowiedzieć czy opona przeskoczy przez garb ochronny felgi samochodowej i czy utrzyma ciśnienie powietrza po takim zabiegu. Dodatkowo może ktoś mi objaśni czym się różni w budowie opona dętkowa od bez dętkowej i którą z nich lepiej zastosować.[/b]
żartujesz????
Skoro nie rozumiesz na czym polega róznica w oponach TT i TL to jak chcesz to zastosować w praktyce ??
-
Croowab - Bywalec
- Posty: 755
- Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51
Tak, nie wiem czym się różnią, dlatego też zarejestrowałem się na tym forum, by nabyć potrzebną mi wiedzę od takich ludzi jak ty. Więc jeśli możesz to opisz mi różnice budowy w obu tych oponach.
- Bmwgrudziadz
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 16/4/2016, 10:50
- Lokalizacja: GrudziÄ…dz
najprościej jak potrafię, dtkowa ma w środku dętkę która utrzymyje ciśnienie w kole, przy przerwaniu ciągłości opony dętka może dalej utrzymać ciśnienie w kole o ile sama nie zostanie naruszona, nawet jak felga dostanie po doopie to powietrza nie stracisz, rzadko stosowana na drodze, ciągle używana w offroadzie. Bezdętkowa trzyma ciśnienie między rantem felgi dlatego też musi ściśle do rantu przylegać tutaj za utrzymanie ciśnienia odpowiedzialna jest sama opona, w chwili odkształcenia felgi ciśnienie ucieka np jak ktoś gwizdnie w krawężnik.
Opony bezdętkowe
Zalety
Mniejsza masa opony
Wyższa prędkość maksymalna
W przypadku lekkiego uszkodzenia, powolna utrata ciśnienia lub brak utraty ciśnienia
Możliwość doraźnej naprawy opony bez konieczności demontażu koła kołkiem zewnętrznym, sznurem lub pianką
Wady
Wyższa cena
W przypadku awaryjnego demontażu i montażu opony w trasie, większa trudność ze zrzuceniem opony z rantu felgi oraz problem z napompowaniem założonej opony (wymaga wyższego ciśnienia)
W przypadku poważnego uszkodzenia (np. rozcięcia) brak możliwości kontynuowania jazdy (ewentualnie można się ratować zakładając dętkę
W przypadku awaryjnego demontażu i montażu opony w trasie, większa trudność ze zrzuceniem opony z rantu felgi oraz problem z napompowaniem założonej opony (wymaga wyższego ciśnienia)
Brak możliwości jazdy w przypadku poważnego uszkodzenia felgi
Opony dętkowe
Zalety
Możliwość kontynuowania awaryjnej jazdy nawet w przypadku poważniejszego uszkodzenia opony
Lepsza amortyzacja - w zasadzie dotyczy to felg szprychowych, które stanowią dodatkowy element amortyzujący
Możliwość awaryjnej jazdy w przypadku poważnego uszkodzenia felgi
Utrzymywanie ciśnienia w przypadku mocnego zanieczyszczenia lub korozji felgi (głównie ma znaczenie w przypadku motocykli cross i enduro)
Niższa cena – faktycznie nie zawsze jest niższa ze wzglÄ™du na konieczność zakupu nowych dÄ™tek. Co prawda producenci opon zalecajÄ… wymianÄ™ dÄ™tek przy każdej wymianie opon ale nie jest to konieczne.
W przypadku dalszych wypadów do mniej cywilizowanych krajów łatwiej zabrać zapasową dętką lub kupić takową na miejscu niż zapasową oponę
Wady
Brak możliwości naprawy opony bez demontażu koła z motocykla. Nie ma możliwości naprawy kołkiem zewnętrznym lub sznurem, pianka działa bardzo rzadko i tylko w przypadku małych uszkodzeń. Z reguły zastosowanie pianki nie powoduje doraźnej naprawy i wymusza konieczność wymiany dętki na nową.
Zazwyczaj szybsza utrata ciśnienia w przypadku przebicia niż w przypadku opony bezdętkowej
Opony bezdętkowe
Zalety
Mniejsza masa opony
Wyższa prędkość maksymalna
W przypadku lekkiego uszkodzenia, powolna utrata ciśnienia lub brak utraty ciśnienia
Możliwość doraźnej naprawy opony bez konieczności demontażu koła kołkiem zewnętrznym, sznurem lub pianką
Wady
Wyższa cena
W przypadku awaryjnego demontażu i montażu opony w trasie, większa trudność ze zrzuceniem opony z rantu felgi oraz problem z napompowaniem założonej opony (wymaga wyższego ciśnienia)
W przypadku poważnego uszkodzenia (np. rozcięcia) brak możliwości kontynuowania jazdy (ewentualnie można się ratować zakładając dętkę
W przypadku awaryjnego demontażu i montażu opony w trasie, większa trudność ze zrzuceniem opony z rantu felgi oraz problem z napompowaniem założonej opony (wymaga wyższego ciśnienia)
Brak możliwości jazdy w przypadku poważnego uszkodzenia felgi
Opony dętkowe
Zalety
Możliwość kontynuowania awaryjnej jazdy nawet w przypadku poważniejszego uszkodzenia opony
Lepsza amortyzacja - w zasadzie dotyczy to felg szprychowych, które stanowią dodatkowy element amortyzujący
Możliwość awaryjnej jazdy w przypadku poważnego uszkodzenia felgi
Utrzymywanie ciśnienia w przypadku mocnego zanieczyszczenia lub korozji felgi (głównie ma znaczenie w przypadku motocykli cross i enduro)
Niższa cena – faktycznie nie zawsze jest niższa ze wzglÄ™du na konieczność zakupu nowych dÄ™tek. Co prawda producenci opon zalecajÄ… wymianÄ™ dÄ™tek przy każdej wymianie opon ale nie jest to konieczne.
W przypadku dalszych wypadów do mniej cywilizowanych krajów łatwiej zabrać zapasową dętką lub kupić takową na miejscu niż zapasową oponę
Wady
Brak możliwości naprawy opony bez demontażu koła z motocykla. Nie ma możliwości naprawy kołkiem zewnętrznym lub sznurem, pianka działa bardzo rzadko i tylko w przypadku małych uszkodzeń. Z reguły zastosowanie pianki nie powoduje doraźnej naprawy i wymusza konieczność wymiany dętki na nową.
Zazwyczaj szybsza utrata ciśnienia w przypadku przebicia niż w przypadku opony bezdętkowej
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
No lagi wyczerpał temat.
Dopiszę, że opony TT są nadal często stosowane, chociażby w motocyklach z kołami szprychowymi, czyli jak lagi skazał crossy, offroad i inne adventure, touringi
Dopiszę, że opony TT są nadal często stosowane, chociażby w motocyklach z kołami szprychowymi, czyli jak lagi skazał crossy, offroad i inne adventure, touringi
-
Croowab - Bywalec
- Posty: 755
- Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51
Dziękuje za pomoc, takiej odpowiedzi oczekiwałem. Choć dla pewności jeszcze założe jakąś używaną oponkę na stalówke samochodową i zobacze jak sie stopka opony zachowuje.
- Bmwgrudziadz
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 16/4/2016, 10:50
- Lokalizacja: GrudziÄ…dz
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości