Zobacz wątek - Motor na co dzień do 10k
NAS Analytics TAG

Motor na co dzień do 10k

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Motor na co dzień do 10k

Postprzez lubieplacki » 11/4/2016, 23:06

Witam, od paru lat noszę się z zamiarem zakupu motocykla w końcu udało mi się odłożyć jakąś małą sumkę i chciałbym Was prosić o pomoc, więc od razu może przejdę do konkretów:

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
Dawno, dawno temu 2 sezony na motorynce
7 lat temu 2 albo 3 sezony Yamaha TZR (km nie podam, gdyż już nie pamiętam ale jeździłem praktycznie codziennie wszędzie, gdzie się tylko dało)
no i Yamaha YBR 250 na kursie
pojedyncze jazdy KTM'em 250 i kawasaki zzr 600 itp.

- Wiek, waga, wzrost,
24 lata (w tym roku skończę 25), 78kg, 176cm.

- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
chciałbym doskonalić technikę raczej jazda na co dzień na uczelnie/do pracy - ewentualnie zwiedzanie okolicznych obwodnic itp lub wypad do rodzinnego miasta (110km).

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
ciężko powiedzieć zgaduje, że 3-4k
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
ok. 10k, tak mam zamiar przeznaczyć dodatkowe 2-3k na ciuchy.

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Chyba 2 tysiące powinno wystarczyć?

- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Najbardziej podobają mi się motocykle sportowe od małego zakochałem się w R1 ewentualnie zadowoliłbym się młodsza siostrą czyli R6, ale jako, że ostatnio przeczytałem mnóstwo tematów o podobnej tematyce wiem, że od razu spotkam się z lawiną negatywnych komentarzy iż, to pierwszy krok na cmentarz itp.. za małe doświadczenie więc niestety muszę wstrzymać się z zakupem R6 i prawdopodobnie będę w nią celował jako drugi motor za sezon lub dwa...
Osobiście uważam, że jeśli ktoś naprawdę chce to dałoby radę ujarzmić taką bestię z głową szczególnie, że już nie mam 18 lat i po 6 latach jazdy samochodem wiem czego trzeba się spodziewać od innych kierowców pieszych, a nawet sarenek czyhających na poboczu w nocy, żeby przejść przed maską... powiem szczerze, że na TZR'ce zdarzyło mi się położyć i tym bardziej uświadomiło mnie to, że wystarczy ułamek sekundy nie uwagi zła decyzja zbyt impulsywnie wciśnięty hamulec piasek czy zbyt duże przyspieszenie przed zakrętem, żeby tylko zdążyć na zielonym świetle mogą doprowadzić tragedii albo chociaż zniszczenia ukochanego sprzętu więc naprawdę nie mam zamiaru piłować sprzętu tylko po woli go poznawać, ale skoro tak wielu z Was tutaj i na innych stronach odradza to zaczął się rozglądać za czymś bardziej sensownym na pierwszy poważny motor np. naked

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Chyba najbardziej przez wszystkich rozsławiany Suzuki GS 500 dodatkowo podobają mi się pomysły z SV650, Banditem, Fazerem i tym podobne.

Jako, że mam rodzinę w Berlinie pomyślałem, że mógłbym stamtąd sprowadzić swój pierwszy motor od osoby prywatnej w stanie igła jednak przy obecnym kursie Euro ciężko znaleźć coś w sensownej cenie. Zadziwia mnie to, iż w Polsce raczej są niższe ceny niestety zawsze mnie przerażał zakup w PL motocykla z obawy, że był bity szlifowany, albo ostro wyeksploatowany, dlatego najlepiej by było chyba zakupić sprzęt od jakiegoś zaufanego użytkownika forum, gdyż nie mam obecnie osoby w najbliższym otoczeniu która znałaby się bardzo dobrze na motocyklach i pomogła doradzić pod względem pracy silnika czy warto.

Bardzo chętnie wysłucham waszych propozycji i prosiłbym o ocenę tego egzemplarza (otwórz link)

Pozdrawiam
lubieplacki
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11/4/2016, 22:10


Postprzez lagiboy » 11/4/2016, 23:21

jak już się tak zarzekasz że będziesz jeździł z głową to bierz ERŁAN :) a co... przecież superbikiem też da się jeździć 50km/h trzeba tylko jechać z głową.

a tak na poważnie to spraw sobie SV650S jest o niebo lepszy pod względem informacji zwrotnej z zawieszenia niż gs500, waży tylko kilka kg więcej niż gs500, tylko dwa cylindry do zaserwisowania, tańszy w eksploatacji niż r6. prosty, zajefajny, wystarczy spokojnie na 2 sezony bez nudy. Jazda samochodem do motocykla ma się nijak. osobiście odpuściłbym gs500.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35


Postprzez lubieplacki » 11/4/2016, 23:36

Dzięki bardzo za szybką odpowiedź. Dobrze, że mówisz, żebym sobie odpuścił gs500 bo średnio mi się podoba jedyna rzecz jaka za nim przepowiadała to, że się łapie na A2 i możliwe, że łatwiej byłoby go sprzedać.
Orientujesz się może w jakim przedziale cenowym powinien być zadbany egzemplarz?
I czy jest jakaś różnica między N a S, oczywiście oprócz wyglądu przychodzi mi tylko walka z wiatrem w przypadku N powyżej powiedzmy 130km/h z wiadomych przyczyn..

Mogę w tym wątku pytać o konkretne ofert takie jak ta (otwórz link) czy powinienem założyć nowy temat w dziale do tego przeznaczonym?
lubieplacki
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11/4/2016, 22:10

Postprzez sivoo » 14/4/2016, 23:00

Ja na pierwsze moto kupiłem SV650S i jestem mega zadowolony nie żałuje żadnej złotówki wydanej. Teraz będzie 3 rok jak tym latam i nie znudził mi się. Jak dla mnie to mocy ma w sam raz (raczej jeżdżę spokojnie). Co to wersji S/N. Jeździłem obiema. Wersja S ma bardziej sportową pozycje przez co przynajmniej mi po 300km cierpną ręce (pewno kiepska technika jazdy) i zaczynam mieć ochotę zsiąść z motocykla. N jest bardziej wygodna lecz przy prędkościach >100km to już piiiiiiździiii. Jakoś różnicy w mocy/przyśpieszeniu nie widziałem żadnej pomiędzy obiema wersjami.
sivoo
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 14/1/2014, 22:55

Postprzez lagiboy » 14/4/2016, 23:41

przede wszystkim pozycja, wersja S ma clipony wersja golas ma normalną rurę która jest trochę wyżej. tutaj (otwórz link) możesz sobie podejrzeć i poglądowo ocenić jak będzie Ci się siedziało. jeśli uda CI się kupić SV przygotowane pod A2 to tak samo je sprzedasz. Jeśli kupisz normalną wersję z pełną mocą to szybko jej nie sprzedasz bo to jest naprawdę fajne moto. Za normalną jeżdżącą sztukę na gaźnikach od 6 tys, wersja na wtrysku oczywiście więcej bo i moto młodsze. zależy w sumie ile chcesz wywać.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez lubieplacki » 15/4/2016, 00:11

Dzięki bardzo za odp i za stronkę interesuje mnie raczej tylko SV 650 S na wtrysku czyli od 2003 roku ale od 2004 obniżyli siedzisko i rzeczywiście ta strona potwierdziła, że na 2004+ nie powinno być problemu z położeniem całej stopy w porównaniu do 2003 roku. Teraz pozostaje najtrudniejsza rzecz czyli znaleźć odpowiedni egzemplarz, żałuję tylko, że nie rozpocząłem poszukiwań w jesieni albo chociaż w zimę.. ale wtedy jeszcze nie pracowałem i budżetu nie było. Chciałbym kupić coś w okolicach 8-9 tysięcy bo widzę, że poniżej to raczej większość z przygodami czy innymi wadami. Ta którą podałem wyżej wygląda całkiem nieźle, ale martwi mnie ta regulacja zaworów no i trzeba by było pewnie włożyć od razu z tysiaczka na oleje oponę itp.
lubieplacki
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11/4/2016, 22:10

Postprzez lagiboy » 15/4/2016, 17:13

to że motocykl jest debiloodporny nie znaczy że jest niezniszczalny, zawory przy takim przebiegu rzecz normalna, akurat w SV nie nastręcza to problemów, fajna maszyna ale i tak trzeba jechać, obejrzeć pomacać, zwrócić uwagę jak pali na zimnym cały poradnik znajdziesz na ścigaczu w poradnikach na co zwracać uwagę przy zakupie. to co w SV najbardziej dostaje po doopie to napęd (zębatki i łańcuch) i tylna opona. Mocą SV nie grzeszy ale grzeszy momentem obrotowym i to jest w niej zajebiste. jak masz możliwość szukaj modelu z ABS, akcesoryjny wydech wskazany bo ładnie brzmi.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na gr