Im więcej szukam, czytam w sieci, tym częściej spotykam się, że po montażu akcesoryjnego tłumika przelotowego, w motocyklu jest spadek mocy i momentu obrotowego - potwierdzone wykresami z hamowni.
Tak samo wyczytałem w różnych testach na niemieckich stronach internetowych.
Często padały te "oskarżenia" na przykładzie tłumików firmy IXIL, że spadła moc, że obniżył się moment.
A tymczasem brytyjska firma SCORPION deklaruje, że ich tłumiki są skonstruowane pod konkretny motocykl i że jest to sprawdzone, że nie wymaga remappingu oraz że nawet podnosi moc, jakieś przykłady podają na stronie:
Np. tutaj:
http://scorpionexhaust.pl/produkty/factory/
Proszę o opinię ludzi, którzy zmieniali wydechy o odczucia i doświadczenia o hamownię i czy ktoś miał tłumik firmy SCORPION u siebie i sprawdzał na hamowni realną różnicę względem oryginalnej puszki.