Zobacz wątek - Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy itd.
NAS Analytics TAG

Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy itd.

Porady, dyskusje i inne dywagacje na temat motocykli, którymi można się poruszać posiadając kategorię prawa jazdy A2
_________

Postprzez Zakuts » 10/3/2016, 16:57

Mam pytanie dla znawców tego tematu. Posiadam GS500F który ma wbite w dowodzie 35,1KW. Kolega powyżej powiedział że prawo nie uwzględnia zużycia eksploatacyjnego co mnie jeszcze bardziej zmartwiło. Nie ma jakiejkolwiek możliwości żeby przy przerejestrowaniu motocykla Pan lub Pani w okienku wbiła 35kw zamiast 35,1? Przecież to jest jakaś kpina żebym gonił z motocyklem po mechanikach, hamowniach, rzeczowznawcach, i robił jeszzcze dodatkowo badania za setki złotych po to żeby zbic motocykl o 0,3%.

Proszę o jakieś wskazówki bo jesli tak sprawa wygląda to motor będę musiał po prostu sprzedać.
Zakuts
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1/3/2016, 22:17


Postprzez Fugu » 10/3/2016, 17:37

Moto pewnie z Anglii?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%84_mechaniczny

Padles ofiara przeliczania imperialnych i metrycznych jednostek mocy. Jak masz komplet papierow, to mozesz starac sie o przepisanie, albo probowac zalatwic kopie homologacja od producenta.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28


Postprzez Zakuts » 10/3/2016, 18:02

Posiadam kartę pojazu, dowód rejestracyjny i motor. To wszystko. Motor kupilem od wlasciciela z polski który kupił go wczesniej jeszcze od kogoś innego z polski... Mógłbyś mi jakoś bardziej rozwinąć temat? Nie chciałbym płacić 850zł za całą operacje. Mogę dać max 250zł a jak nie to poprostu motor sprzedam przy czym wolałbym tego uniknąć bo motor bardzo mi się podoba.
Zakuts
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1/3/2016, 22:17

Postprzez Fugu » 10/3/2016, 18:24

Nie ma znaczenia od kogo kupiles. Znaczenie ma, na jaki rynek byl wypuszczony motocykl. Poogladaj sobie dane techniczne tego motocykla w PL i UK.

Co do korekcji danych - dzwonisz do producenta i prosisz o COC lub swiadectwo homologacji - w zaleznosci od rocznika. Z tymi papierami idziesz do urzedu i prosisz o poprawienie.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Zakuts » 10/3/2016, 18:51

Co to jest COC? Czyli rozumiem że mam zadzwonić do Suzuki polska i tam pytać o tą homologacje lub COC? Mam kartę pojazdu więc chyba wynika z tego że motor był sprowadzany. Te 35,1 były tylko z angli? Cieżko mi znaleść tą kompletną dokumentacje. Ale dzwonić jutro będe na pewno może dowiem się czegoś.
Zakuts
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1/3/2016, 22:17

Postprzez kusmir960xx » 10/3/2016, 20:03

mam 197cm wzrostu ważne no jak na swój wzrost 115kg, zrobiłem kat. A2. Pisze tu taj pewnie z oczywistym pytaniem. Wiec przechodze do meritum sprawy podeślijcie mi jakieś modele motocykli które można zdławić albo które będą łapać się na kat.A2 bym był wdzięczny. Poszukuje jakiegoś sporta który będzie miał depnięcie (mam już jakieś doświadczenie). a niestety duży jestem i mam problem z dopasowaniem motocykla z względu tego wzrostu, a nie chce bez czynnie jeździć i się przymierzać do każdego modelu i patrzeć czy będzie do mojego wzrostu pasował. Na sam motor mogę przeznaczyć 10 000zł nie wliczając opłat czy innych rzeczy. A z drugiego "typu" chciał bym kupić po sporcie jakiegoś cross-a w teren żeby poszaleć w błocie itd. Jak nic się nie znajdzie z sporta czy cross-a to niech będzie jakiś chopper. Podrzucajcie modele. Dzięki wielkie tym co pomogą. LWG :D 8)
kusmir960xx
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 10/2/2016, 17:55
Lokalizacja: Łowicz

Postprzez Fugu » 10/3/2016, 20:25

COC (Certificate of Conformity) - europejski nastepca krajowych homologacji.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Zakuts » 11/3/2016, 15:59

Dzwoniłem do producenta i na serwisie powiedział Pan że te motocykle miały wpisane w homologacji 35,1KW przy czym nie był pewien na 100%. Kazał podać numer VIN i napisać do nich w mailu. Poprosiłem także o dokumenty o których mówił Fugu. Teraz czekam na odp przy czym nie wróże temu sukcesu niestety.
Zakuts
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1/3/2016, 22:17

Postprzez Zakuts » 14/3/2016, 16:55

no i dostałem odpowiedź. Bardzo krótką.


"Szanowny Panie

Zgodnie z danymi homologacyjnymi pojazd dysponował mocą 35,1 kW

z poważaniem "

Sprawa nie wygląda za ciekawie.
Zakuts
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1/3/2016, 22:17

Postprzez Scielwyro » 20/4/2016, 21:43

Cześć , kupiłem dziś suzuki GS 500 E z 2003r. , problem polega tylko na tym że w całym tym zamieszaniu i podniety spowodowanej kupnem motocykla nie zwróciłem uwagi, że gs ma 37kW wpisane w dowód . Z racji tego że posiadam prawko kat A2 nie mogę jakby legalnie poruszać się tym pojazdem i tu rodzą się pytania . Czy jest jakiś sposób aby zmienić dane w dowodzie , a nie ograniczać mocy ? W końcu 2 kW to nie jest jakaś mega nadwyżka . A drugie pytanie dotyczy tego , co tak właściwie mi grozi jeśli policja mnie skontroluje i odkryję że poruszam się motocyklem niezgodnie z prawem. Dzięki za odpowiedź !!! A może wspomnę jeszcze ze mam 23 lata i właśnie się zastanawiam czy dławić motocykl czy może przejeździć ten sezon , a w przyszłym roku zamiast dławić do rozszerzyć kategorie prawa jazdy ?
Scielwyro
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11/8/2015, 21:36
Lokalizacja: Mazowsze

Postprzez Rapsyf » 11/5/2016, 14:37

Cześć wam. Stoję przed wyborem: kupno 125cc na kat. B czy robić A2 i kupić GS500F (od brata, igła). GS'em jeździłem, przyjemne moto, idiotoodporne, niemal bezawaryjne (tak się naczytałem, może to błąd), ale... W dowodzie widnieje 35,1kW, stosunek mocy do masy to 0,1764 kW/kg. Ograniczenia prawne przekracza o 0,1kW (czyli tyle co nic). Czytałem ten temat, ale nie uzyskałem odpowiedzi jednoznacznej. Otóż, jeśli bym się zdecydował na to A2 i tego GS'a to co muszę zrobić by zdławić te 0,1kW, gdzie to zrobić, o jakie papiery prosić, żeby w urzędzie komunikacji wpisali mi w dowód 35kW lub mniej, ale jednocześnie nie uciąć jajec sprzętowi. No i orientacyjnie, ile taka zabawa może kosztować?

Czy może lepiej kupić jakąś CBR125, YZF125, Duke'a 125 albo cuś innego, pouczyć się i za 2 lata (jak będę mieć 24 lata) to robić pełne A? Dodam, że tym GS'em miałem okazję się przejechać i prowadzi się przewidywalnie, przyjemnie, wygodnie, dlatego się trochę na niego napaliłem. Pomocy panowie i panie, bo jestem w kropce :/
Rapsyf
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 11/5/2016, 14:28

Postprzez adam_tomasz » 18/5/2016, 08:17

Scielwyro napisał(a):Cześć , kupiłem dziś suzuki GS 500 E z 2003r. , problem polega tylko na tym że w całym tym zamieszaniu i podniety spowodowanej kupnem motocykla nie zwróciłem uwagi, że gs ma 37kW wpisane w dowód . Z racji tego że posiadam prawko kat A2 nie mogę jakby legalnie poruszać się tym pojazdem i tu rodzą się pytania . Czy jest jakiś sposób aby zmienić dane w dowodzie , a nie ograniczać mocy ? W końcu 2 kW to nie jest jakaś mega nadwyżka . A drugie pytanie dotyczy tego , co tak właściwie mi grozi jeśli policja mnie skontroluje i odkryję że poruszam się motocyklem niezgodnie z prawem. Dzięki za odpowiedź !!! A może wspomnę jeszcze ze mam 23 lata i właśnie się zastanawiam czy dławić motocykl czy może przejeździć ten sezon , a w przyszłym roku zamiast dławić do rozszerzyć kategorie prawa jazdy ?

Nie ma możliwości zmiany danych w dowodzie rejestracyjnym bez ograniczania mocy, pojechania na hamownie i całej tej standardowej ścieżki.
Ty masz problem z 2 KW a goście wyżej i niżej Twojego posta z 0,1 KW :)
Co Ci grozi było pisane wielokrotnie, znajdź w tym dziale odpowiedź.
Dla policjanta jeździsz motocyklem niezgodnym z Twoimi uprawnieniami.
Opis co może się wtedy stać masz tutaj:
http://www.jednoslad.pl/nowe-kary-za-ja ... erowo-com/
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Arek26626724 » 7/6/2016, 18:37

Czyli yamaha xj6 nadaje się zeby zadławić pod kat a2 czyli na 35 kw ?
Arek26626724
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 7/6/2016, 17:20

Postprzez andy7 » 7/6/2016, 20:09

Arek26626724 napisał(a):Czyli yamaha xj6 nadaje się zeby zadławić pod kat a2 czyli na 35 kw ?


Siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez H5N1 » 22/7/2016, 15:36

Cześć. Kupiłem jakiś czas temu moto o mocy 39kW, a posiadam prawko A2. Niedawno ograniczyłem mu ruch przepustnicy o jakieś 10%, poszedłem na hamownie i dostałem papier z pieczątką potwierdzający moc 34kW. Problem pojawia się dopiero teraz - żadna stacja diagnostyczna nie chce mnie przyjąć. Wszyscy mnie zlewają wymyślając co rusz inne papiery, jedna stacja stwierdziła, że skoro motocykl ma według producenta 39kW to nie ma szans żeby w jakikolwiek sposób poświadczyć w dowodzie rejestracyjnym niższą moc. Moto stoi w garażu i nim nie jeżdżę bo mam problem z biurokracją. Według tego co czytałem dokument z hamowni jest papierem homologacyjnym i powinni go przyjąć. Stąd moje pytanie - czy zna ktoś jakąś stacje w Szczecinie lub okolicach która nie będzie robiła problemu i zawalała mnie niemożliwą do przejścia biurokracją i dostanę poświadczenie o zdławionej mocy?

Pozdro, Michał.
H5N1
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 22/7/2016, 15:31

Postprzez lothar12 » 31/7/2016, 09:22

Witam, chciałem was zapytać co sądzicie o stłumieniu kawaski z750 na A2?
lothar12
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/6/2015, 13:03

Postprzez Lucider » 4/9/2016, 01:30

Kawasaki Z 750 ma więcej niż 96 koni także nawet jak ją zdławisz na mniej niż 48 to i tak nie możesz na niej jeździć na kategorii A2 ponieważ oryginalnie moc przekraczała dwukrotność dopuszczalnej ( 48 )
Lucider
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 1/7/2016, 01:41
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez Rafaelo12232 » 31/1/2017, 17:10

Witam mam na oku susuki gsr 600 blokowane fabrycznie na 25 kW i czy taki motocykl mozna wtedy zarejestrowac na a2 bez problemu ?
Rafaelo12232
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 31/1/2017, 16:56

Postprzez Fugu » 31/1/2017, 17:50

Nie ma rejestracji na A2. A GSR 600 mial wiecej niz 70 kW, wiec nie nadaje sie na A2.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez andy7 » 31/1/2017, 22:45

Zakuts napisał(a):Mam pytanie dla znawców tego tematu. Posiadam GS500F który ma wbite w dowodzie 35,1KW.

Nie ma jakiejkolwiek możliwości żeby przy przerejestrowaniu motocykla Pan lub Pani w okienku wbiła 35kw zamiast 35,1? Przecież to jest jakaś kpina żebym gonił z motocyklem po mechanikach, hamowniach, rzeczowznawcach, i robił jeszzcze dodatkowo badania za setki złotych po to żeby zbic motocykl o 0,3%.

Proszę o jakieś wskazówki bo jesli tak sprawa wygląda to motor będę musiał po prostu sprzedać.


Czyli kupiles motocykl ktorym nie masz prawa sie poruszac. Szkoda, ze nie zainteresowales sie tematem wczesniej, teraz przyjdzie Ci po prostu sprzedac sprzeta i poniesc tzw koszty frajerskie.

Takiej mozliwosci niema, prawo jest jakie jest. Dowiedzal bym sie co najwyzej jaka moca dysponowaly motocykle ktore byly produkowane w latach z ktorego jest Twoj. Jezeli doszukasz sie , ze mialy mniejsza moc, to moze cos ugrasz ale droga bedzie rozami uslana.

Kpina, nie kpina a prawo prawem i nikogo nie interesuje ile kasy na to wydasz.

Arek26626724 napisał(a):Czyli yamaha xj6 nadaje się zeby zadławić pod kat a2 czyli na 35 kw ?


Tak.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle na kategorie A2



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr