Zobacz wątek - Rama YZ125 z silnikiem DT125
NAS Analytics TAG

Rama YZ125 z silnikiem DT125

Enduro, Cross
_________

Rama YZ125 z silnikiem DT125

Postprzez SherniCROSS » 13/2/2016, 17:07

Witam, mam takie pytanie, czy opłacałoby się kupić samą ramę yz 125 i włożyć do niej silnik dt 125? Miałbym w ten sposób lekki cross o niskim spalaniu, wytrzymałym silniku i ogólnie motorek byłby tani w utrzymaniu. Czy miało by to sens? Byłby to mój pierwszy cross. Spytacie dlaczego nie kupię od razu zwykłej dt125? Po 1 nie za bardzo mi się ona podoba, po 2 jest zauważalnie cięższa (120kg). Co o tym sądzicie? Czy oprócz zmiany uchwytów na silnik trzeba by było coś jeszcze robić? Czy inne ramy, np cr125, rm125 też by się nadały? Ile ogólnie mogło by mnie to kosztować razem z robotą mechanika? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)
SherniCROSS
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 3/8/2014, 17:08


Postprzez SpeedyGonzales » 13/2/2016, 18:31

Jeżeli masz tanio to czemu nie. KTM to nie będzie ale jeżeli solidnie to zrobisz na amatorskie wyczyny starczy. Zwróć uwagę jak idzie wydech, z której strony zębatka itp itd reszta to mniejsza lub większa przeróbka. Podzwoń po ludziach niech sprzedający pomierzą ramy i podadzą wymiary.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG


Postprzez piterek123456 » 13/2/2016, 18:44

Ogólnie to ja odradzam takie konstrukcję 1. Nie sądzę żeby jakiś profesjonalny mechanik od sprzętu OFF-ROAD podjął się takiej robot, co kończy się dłubaniem samemu i przespawywaniem ramy itd. i na końcu powstaje ulep rodem z transformers :P 2. To że na oko wszystko jest pięknie w praktyce może okazać się niemożliwe np. wydech może nie pasować , wahacz może nie pasować a z tym to już raczej nic nie zrobisz , a poza tym takie o dospawywanie sobie uchwytów tu i tam nie jest zbyt mądre możemy osłabić ramę w danym miejscu w firmie tego nikt nie robił od tak tylko najpierw przechodziło to od nasrania testów. Kosztować może to różnie ale tak jak już pisałem nie sądzę żeby ktoś się tego podjął chyba że jakiś waldek z migomatem :P :D ogólnie to możesz się sporo na męczyć ze zrobieniem tego a potem będą problemy ja odradzam ale zrobisz jak zechcesz . A gdzie byś chciał jeździć tak zrobioną maszyną bo w las to ci odradzam zawieszenie yz nie jest do tego a na torze to dalej będzie yamaha dt tylko tylko z dobrym zawieszeniem AHA I MÓJ POST NIE MIAŁ NA CELU URAŻENIA NIKOGO TAKŻE PROSZĘ ŻEBY HEJTY NIE POLECIAŁY POZDRAWIAM :D
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez SherniCROSS » 14/2/2016, 14:53

Domyślałem się że może być z tym problem, szukam moto przede wszystkim lekkiego i taniego w utrzymaniu. Dlaczego lekkiego? Bo w mojej okolicy jest sporo podjazdów "naturalnych wyskoków" itp. Nie chce mieć ciężkiego crossa. Hard Enduro są drogie w kupnie i utrzymaniu, dlatego taki silnik z dt w ramie yz albo jakiejś innej byłby idealny :D
SherniCROSS
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 3/8/2014, 17:08

Postprzez piterek123456 » 14/2/2016, 15:45

To ja bym już wolał pokombinować z odciążeniem DT i przede wszystkim odblokowaniem, poszukaj może Husqwarny wr 125 to też jest Hard enduro ale nie aż tak drogie w kupnie jak ktm czy inne tego typu tylko tu z kolei może być problem z częściami :P Hard Enduro nie jest aż tak drogie najdrożej wychodzą crossówki
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Rama YZ125 z silnikiem DT125

Postprzez SherniCROSS » 14/2/2016, 15:48

Jakaś Huśka w okolicy na sprzedaż by się znalazła, tylko że w opłakanym stanie i z 1999r, max 2002. Ciężko znaleźć coś odpowiedniego :P
SherniCROSS
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 3/8/2014, 17:08

Postprzez piterek123456 » 14/2/2016, 16:11

No to ci kolego nic więcej nie poradzę :P może po prostu odłóż trochę kasy i kup porządne moto no i musisz określić sobie ile jesteś w stanie przeznaczyć kasy na moto w sezonie
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez henio12323 » 14/2/2016, 16:46

zanij nauke na DT a potem mysl nad czyms innym :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Rama YZ125 z silnikiem DT125

Postprzez SherniCROSS » 15/2/2016, 14:31

Znalazłem KTM LC2 125 z 1999 roku w dobrym stanie za 5500zł, co o tym myślicie? Czy ten motorek byłby dobry?
SherniCROSS
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 3/8/2014, 17:08

Postprzez piterek123456 » 15/2/2016, 15:15

to praktycznie to samo co dt 125 tylko bare bajerów i inne zawieszenie ;)
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez henio12323 » 15/2/2016, 16:28

ktm spoko sprawa, troszke nawet moze lepszy niz DT bo ma troche lepszy zawias i ogólnie prowadzenie ma takie bardziej jak w duzych motocyklach. ale silnik jest skopiowany z DT ma tylko inny cylinder, i jakies tam pierdoły. wada troche jest rozrusznik i tylko rozrusznik - tzn super że jest ale mogli by dorzucic kopke, wiec trzeba zawsze dbać o akumulator itp. a tak to smiało mozna brać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Rama YZ125 z silnikiem DT125

Postprzez SherniCROSS » 15/2/2016, 16:43

A jak z częściami? Spalanie, moc itd? Mógłbyś mi napisać, bo sie nie orientuję :P
SherniCROSS
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 3/8/2014, 17:08

Postprzez henio12323 » 15/2/2016, 16:47

z częsciami nie bedzie duzych problemów, troche jest całych motocykli na częsci na allegro/olx wiec jakies uzywki sądostepne. a silnikowo to do dobrania z yamahy DT chociazby i nie ma problemu. spalanie normalne, moc podobna jak wszędzie. troszke moze mocniejsza jest od DTki.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Rama YZ125 z silnikiem DT125

Postprzez SherniCROSS » 15/2/2016, 17:50

Napisałeś że ten endurak nie ma kopki a jak patrzę na zdjęcia z ogłoszenia to jest tam kopka. Co o tym sądzisz? Dodatkowo nie ma on lampy ani prędkościomierza. Czy to jest inny silnik czy może jest jakaś wersja z kopką?
SherniCROSS
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 3/8/2014, 17:08

Postprzez henio12323 » 15/2/2016, 19:32

mógł ktos wsadzic kopke bo widziałem takie przeróbki ;P

a co do lampy - sporo ludzi wywala żeby wyglądał jak motocykl crossowy. lampe zawsze mozna za pare groszy pogonić licznik tez. jak komus nie potrzebna to zawsze mozna troche grosza na benzynke załapać.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Rama YZ125 z silnikiem DT125

Postprzez SherniCROSS » 15/2/2016, 20:21

Ooo dzięki wielkie, już się bałem że to może być przełożony silnik z sx dlatego ta kopka xD. Dzięki wszystkim za informacje i opinie :D
SherniCROSS
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 3/8/2014, 17:08

Postprzez henio12323 » 15/2/2016, 21:00

z SXa nie przełozysz od tak silnika. EXC i SX były podobne mozna było pokombinować. lc2 to całkiem odrębna bajka nie wiem czy jakakolwiek częsc z lc2 podpasuje do EXC
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr